Saturday, April 23, 2011

Tun M dan Ustaz Azizan akan bersatu ada 30 April. (Updated)

Banner from Kedah Times
MR menerima email menyatakan pada mulanya pihak pengurusan tertinggi Perkasa tidak bersetuju MB Kedah, Ustaz Azizan untuk berucap dalam perhimpunan pada 30 hb April 2011 Jam 3 petang di Stadium Sultan Abdul Halim, Alor Setar mungkin kerana "tekanan" pihak tertentu.

Walaubagaimanapun apabila dirujuk pejabat Tun M, Tun M tidak ada halangan jika dijemput YAB Menteri Besar berucap malah ini lah yang perlu dilakukan sebagai menghormati Ketua Kerajaan Negeri yang memerintah.

Nampaknya Tun M begitu rasional dan bersungguh untuk menyatukan Melayu "kerana perpaduan Melayu adalah teras kesejahteraan negara ini" (meminjam slogan Perkasa seperti banner di atas).

Apa pun rakyat sedang memerhati reaksi pelakon-pelakon politik negara ini termasuklah Anwar Ibrahim, Nik Aziz, Lim Kit Siang dan Karpal Singh.

9 comments:

  1. smoga ALLAH menyatukan ISLAM semua

    ReplyDelete
  2. Jangan nanti kena pangkah dengan nik ajis atau anwar atau kit siang langsung ustaz azizan tak jadi datang.

    ReplyDelete
  3. Kalau pas sanggup bersatu dengan umno atas nama melayu & islam di kedah aku sanggup kempen percuma untuk semua kaum keluargaku di sana sokong pas..takpe lah orang kita jugak,tapi kalau masih tegar nak dok nak buat onar jugak dgn PgayR & DaPig aku sanggup boking tiket bawak mak ayah aku makan angin kat medan,lg bagus dari mereka terus sokong pas yang dah jadi hamPAS..

    ReplyDelete
  4. baranngkali landskap politik di kedah juga akan berubah.Ostat azizan amalkan seperti ulak menyusur akar tak kan hilang bisa.Jgn jadi macam umno jadi ketua bahagian baru dah naik tocang.Samalah kita saksikan pentas politik di kedah nanti.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Salam Mummy,

    Cek heranla kita la ni..gamat sana sini depa kata orang Melayu berpecah..yang pecah tu bukan orang Melayu tapi pengundi Melayu dengan parti-parti politik dalam negara. Kalau kita ni betui-betui amalkan demokrasi..pasa apa kita takut..pengundi berhak pilih mana-mana parti politik yang depa yakin boleh jaga masa depan depa. Kalau parti politik rasa populariti depa merosot..buktikanlah yang depa buat kerja dengan ikhlas..jaga kebajikan pengundi/rakyat..ni dak..asai jadi YB je..dah melaram sana sini....beli motokar mahal-mahal..tukaq perangai jadi sombong..orang kata ibarat kaduk naik junjung..pastu bila rasa tergugat dengan lawan..mola buat tak tentu arah sampai perabih duit pakai bomohpun sanggup..tu ka pemimpin kita..Kalu betui sayangkan bangsa..cuba kita pakat ramai-ramai penaikkan ekonomi kita..akhlak anak-anak kita dan yang penting..jangan pedaya bangsa kita dengan janji-janji kosong dan taboq duit serta fitnah merata-rata..setakat nak popular..baik kita pakai undi sms jer..

    ReplyDelete
  7. Agenda 1 Melayu 1 Bumi yang No 1.

    BASMI MASALAH DADAH.

    Dengan ini semua Melayu boleh bersatu lawan dadah. Lepas tu baru boleh lawan apa sahaja. Kita tengok sapa yang nak mulakan agenda ini - Umno, PAS atau PKR.

    ReplyDelete
  8. MR, cerita disebalik kehadziran MB setuju hadzir majlis PERKASA pada 30/4 di Alor Setar ialah;

    PERKASA minta Dewan di Sukamenanti nak buat majlis depa. Mula MB kata "TAK BOLIH". Pengerusi PERKASA Negeri Kedah cll MB minta MB benar kerana yang akan hadzir ialah Tun Dr Mahathir. Lepas tu MB jawab "BOLIH DAH SAYA HADZIR SAMA"

    Wah...??? kuat betul aura Tun Dr Mahathir dapat melembutkan hati MB. Kaaa..MB takut pada ka atau hormat TDM ka atau dalam hati kecil MB ada apa-apa kaaa..perpaduan Melayu dan ehem ehem...ka? ka? ka?????. Jangan hipokrit Ostad, jangan ada udang sebalik batu. TDM jangan main-main dengan dia. Niat Ostad nak hadzir biar jelas. Jika Ostad berzakap dalam majlis tuuuu... kena berhati-hati. Sebab sekarang TDM dah cukup lantang berjuang dimi kepentingan Melayu/Islam. TDM, dan dia dah start cakap macam tuu.. dia tak akan tarik balik. Ostad hadzir kerana nak hormat dia, biar fikir dua kali. Saya fikir, elok Ostad bercakap ikut arus perjuangan TDM, "PENYATUIAN MELAYU/ISLAM DIMALAYSIA".

    Ingaaaattt.. Ostad, jangan guna TDM kerana kepentingan PAS atau Kerajaan PAS/PR Negeri Kedah yang mana kita dengaq cerita Ostad tengah lobi mana-mana pihak dengan menggunakan TDM menyelsaikan SULLIH di Yan. Jika Ostad guna TDM dalam hal ini, sedang Dato' Mokhriz dok talaa Ostad isu hasil tanah UUM, sebaliknya Ostad nak guna TDM melobi hal lain. Ini namanya hipokrit.

    Sekali lagi kita ingatkan, Ostad hadzir dimajlis PERKASA nanti, biar ikhlas dihati.

    ReplyDelete
  9. MR yang paling aku heran bin ajaib bin pening bin sasau.Pasai apa UMNO Negero Kedah tak mau jemput Tun Det dalam majls UMNO.Perkasa jemput tak renti=renti.Tun Det ni ada aura lagi jika dibanding dengan pemimpin kedah hari ini.Aku agak pemimpin umno kedah ini takut bayang sendiri.Bayang sendiri pula gelap metalit.Itulah puncanya.Aku takut lama kelaman puak tua pun lari,puak pertengahan pun lari puak muda pun lari dari umno.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.