Sunday, June 10, 2012

Akhirnya Zainudin Maidin menjadi 'penganut' Blog selepas 4 tahun kalah pilihanraya

Terklik Facebook Zaini Hasan, MR terbaca bekas Ketua Pengarang Utusan Malaysia, Zam Maidin telah melancarkan blog beliau www.zamkata.blogspot.com pada 9 Jun 2012 iaitu 20 hari sebelum hari jadi beliau pada 28 June.  Zam semasa menjadi Menteri Penerangan pernah melabelkan bloggers sebagai goblog.
Hari ini, Zam yang berdarah wartawan pekat ‘penganut’ awal  typwritter  Olympia terpaksa menerima realiti betapa kuatnya gelombang media baru untuk  beliau menceritakan zaman keagungan  kewartawanan beliau kepada  anak,  cucu dan cicit beliau sendiri yang sudah tidak membaca akhbar Utusan Malaysia.
 Melihat ‘look and feel’ blog beliau ternyata buku beliau Hari itu Sudah Berlalu sudah tidak relevan lagi tajuknya dan mungkin beliau perlu memikirkan kembali  untuk menukar tajuk kepada Hari Ini Belum Berlalu.
Cuma MR tercari-cari di mana letaknya 'sitemeter' dalam blog beliau supaya dapat dipantau sejauhmana penerimaan anak, cucu dan cicit terhadap posting beliau.

6 comments:

  1. Salam Mummy...........ulamak kewartawanan timbul kembali setelah tak kisah jika kalah dalam piliharaya tempoh hari. Ialah dia dapat jawatan Menteri pun bukan dia menang mana-mana kerusi pun tapi dia menang cucuk kerusi sana sini. Tiba mengundi dia sendiri sedak bahawa dia kalah tapi nak buat macam mana kepala dia ja yang betul.
    Hari ini dia tak boleh nak terima hari yang dah berlalu....Mahathir bukan lagi perdana menteri, tak dak peluang lagi bagi dia........duduk lah dia mengenang pekat kelam kewartawanan dia dan hari belum berlalu begitu pedih dinanti-nantikan. Anak cucu cicit dan menantu akan digunakan untuk menulis dan membaca kembali buah fikiran dia.......akan melonjanklah sitemeter dia kerana semua himpunan keluarga dia akan tekan tekan ramai ramai agar dilihat begitu kebuluk orang berpusu nak baca. Jadi bertambah lagi lah masyarakt pembaca hanya kerana blog goblog zamkata.

    ReplyDelete
  2. MR,
    Zam merupakan otai jounalis, zaman berubah dan yang berubah hanyalah teknologi tetapi penyampaiannya dan mesejnya tetap sama.
    ...

    ReplyDelete
  3. Wartawan lepas tarikh luput nak jadi pemblog ke goblok?

    Tu la bila terikut-ikut sangat style Mamak.

    ReplyDelete
  4. Jika pemblog ini nak tulis, tulislah dalam bahasa Melayu, jangan tulis dalam bahasa Inggeris kerana bahasa Inggerisnya amat rendah dan memalukan. Kal dia tulis dalam medan blognya lain tidak asyik nak taruk pembangkang, PAS, Anuar Ibrahim dan konon akan memperjuangkan nasib majoriti orang Melayu/mamak, tak tahun yang kini semua institusi kerajaan dan lambang demokrasi Malaysia seperti Polis, Kehakiman,SPR, MACC, Parlimen dan menjadi institusi bobrok dan Maidin Mamak ini percaya semua ini akan pulih jika ada perpaduan Melayu-Muslim/Mamak! Sikit punya tuuuur daaaaaaaa!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAIDIN, dulu kau bilang orang lain Goblok padahal setelah kau kalah dalam pilihanraya kenapa koq kau jang jadi goblok, menurut aku sih bukan hanya goblok tetapi karena kau menpunyai keterbatasan tingkat emosional yang kurang dari standard

      Delete
  5. Mamak ni buka blog terus jadi goblok. Buat fitnah macam cerita CN235 dah tu konon nya nak kait kan sumbar dari dalam TUDM. woi mamak yang terlibat perolehan pesawat tu semua dah pencen tapi kalau nak pergi tanya pun kita bolih cari jeneral jeneral TUDM yang dah bersara tu.
    betul bangang punya mamak maidin. Goblok.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.