Thursday, April 3, 2014

DUNIA GELAP DI SEBALIK KEHEBATAN SINGAPURA


Apabila melangkah ke beberapa bahagian di Geylang anda mungkin berfikir bahawa anda baru sahaja melangkah ke dalam set filem gangster. 
Kebanyakan lorong adalah sarang maksiat dan jenayah. 'Streetwalkers' secara terbuka memperagakan pakaian ketat walaupun dengan kehadiran kamera pengawasan.
Berdekatan, penunggang motosikal berkelip lampu mereka, tanda isyarat yang untuk mereka membeli rokok. 
Aktiviti maksiat lain yang merupakan sebahagian daripada landskap Geylang ialah jualan dadah haram seperti codein pil ransang seks dan pusat perjudian. 
Kebelakangan ini, pelacuran dan 'bapa ayam' telah menjadi lebih kurang ajar. Pekerja asing pula bertindak sebagai peninjau dan promoter perempuan. 
Dan mereka sanggup melakukan keganasan untuk mengelak diri dari ditangkap.
Oleh : Zul Othman, Zaihan Md Yusuf - The New Paper

3 comments:

  1. Penulis ini wajib duduk di KL @ JB, baru buat penilaian setelah jelajahi lorong2 di sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape? Tak boleh terima ke Saya ade mengenali satu family."melayu spore" Dari mak, bapak, anak lelaki hinddalah ke anak perempuan, satu family, semua nya bertatoo.Sebenar nya, nak mengenali cara2 "melayu" spore ni tak payah ke lorong2 mana2..di depan mata, siang2 buta buta buta pun dah boleh di lihat..malah mcm sengaja di lihatkan cara hidup org spore. Dan meluat nya
      ade yg. malu mengaku diri nya melayu.." we are sporean
      Lantak lah..kit pun akan membalas nya dgn menjawab ade kami keasah" Bersededukan tanpa nikah pun pekara
      biasa , bercampur dgn anak2. Tidak ade segan silu.."it's our personnal lives..don't interfere"So, buat ape nak menyusahkan diri nak gi survey lorong gelap? Di tempat yg. terangan pun dah di tayangkan dgn sandiwara hidup harian mereka..dan mereka sunggoh bangga dgn cara hidup mereka ini. "Advanve nya "melayu spor" Gereeek seh!!!!

      Delete
  2. Dunia gelap bukan saja ada di Singapura, ada di mana-mana negara, baik di negara yang beragama ataupun yang kureng percaya pada agama, cuma beza skala dan ketelusannya. Ada yang terbuka dan ada yang canggih tata susunannya. Pelacuran adalah 'career' tertua dalam tamadun manusia. Seks tu bagaikan satu keperluan asasi bagi manusia yang tidak mungkin boleh mengatasi tuntutan desakan seksual alamiah mereka, itu sebab ada paderi, pak imam, sheikhs, monks, bomoh, politikus, profesor, tokoh korporat, penggangur, jururawat, ulama dan apa lagi gay, lesbian dan sdr lebih arif lagi yang hampir semua manusia biasa ingin seks yang berlainan drp yang diberikan oleh isteri setia mereka, maka dunia gelap pun membekal khidmat seks pada sesuatu kategori manusia. Kalangan moralis seperti agamawan menetapkan pelacuran itu satu tindakan tak bermoral dan tidak pula kegiatan rasuah yang diamalkan oleh ramai politikus.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.