Friday, December 26, 2014

TUNKU ABD RAHMAN, MAHATHIR DAN NAJIB SEMUA SAMA



“NERO FIDDLED WHILE ROME BURNED”

Sejarah sentiasa berulang pemimpin mudah lupa:

Pada 17 Jun 1969 Mahathir hentam Tunku dalam surat terbuka katanya:

Mereka kata Tunku chuma ingin di-kenal-kan sebagai "The Happy Prime Minister" walau-pun ra’ayat menderita. Mereka tahu bahawa dalam keadaan dharurat-pun Tunku ashek bermain poker dengan kawan2 China Tunku. Budak2 polis mencherita yang Tunku mengguna-kan kenderaan dan eskot Polis untuk menchari kaki poker.

Kata Musa Hitam : 
“Dr Mahathir berada di Kl semasa peristiwa Memali bukan di China”

Kata Kadir Jasin dalam blognya :
“Negara Banjir, PM Bergolf Di Hawaii”
 Apa pun rakyat akan menghukum pemimpin yang gagal.

4 comments:

  1. Aduh betina ni tak abih abih menjarum

    ReplyDelete
  2. Apa nak buat, PM kita selain Abdul Razak semuanya tiada kualiti kepimpinan semasa negara perlukan kepimpinan mereka. Pemimpin kita berjaya mengawal atau psyche minda rakyat sehingga mereka mati kutu dengan kerenah seperti MR beri 3 contoh klasik. Rakyat dikawal minda mereka melalui pelbagai media massa dan juga agama yang selalu menekankan atau mementingkan ritual aqidah daripada agama yang mencelek pemikiran jumud mereka. Lihat pemimpin poyo PAS lebih ghairah nak menzahikan HUDUD daripada mendesak Pusat membela terus nasib malang mangsa banjir luar biasa itu. Mereka disuruh manyak solat hajat dan berdoa dan pada realitinya doa dan solat hajat tak pernah boleh mengubati derita realiti melainkan mereka terus berdengunng yang kuasa langit itu adalah lebih hebat dari kuasa Putrajaya yang mempunyai resources untuk membantu 130,000 mangsa banjir di seluruh negara.Hai bani Melayu kena dicelekkan, jangan lagi lihat UMNO sebagai parti atau 'kerajaan sakti Melayu'. Terlalu lama ani Melayu diklentong dek pemimpin utama mereka.

    ReplyDelete
  3. HELLO…..!!!!!
    Sudah makan.? Sudah cukup tidor.? Sudah 'ehem' 'ehem' dengan suami..?
    Kalau semua sudah… Pi buat sembayang Toabat..

    YOU ARE ONE MISUNDERSTOOD BICTHY MUMMY…!! have a nice day..!

    ReplyDelete
  4. pada dia n..kj je yg betul...orang lain semua tak betul

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.