Saturday, April 11, 2009

MIC - Bagi betis nak paha

MIC may withdraw its lone minister, deputies from Govt
By A. LETCHUMANAN, The Staronline

KUALA LUMPUR: The MIC is studying a proposal for the party to withdraw its one minister and two deputy ministers from the Government as a protest over the lack of importance accorded to the Indian community, said a senior party official.
The official, who declined to be named, said the proposal was drawn up at a meeting of top party officials on Friday.
“The proposal will be tabled in the party’s central working committee meeting on Thursday where it is expected to be endorsed,” he said.
MIC’s sole representative in the new Cabinet is Datuk Dr S. Subramaniam who was reappointed the Human Resources Minister.
The party also has two deputy ministers namely Datuk M. Saravanan (Federal Territories Ministry) and Datuk S. K. Devamany (Prime Minister’s Department).

KOMEN:
Jika benar MIC ingin meneruskan tindakan tersebut maka ternyata MIC cuba membawa kembali amalan sistem kasta dalam kerajaan ini.

Apakah MIC cuba mengkelaskan kementerian-kementerian yang diperkecilkan oleh PM DSN dengan tujuan menjadikan semua kementerian penting dan berfungsi dengan lebih efektif.

Atau dalam lain perkataan ada kementerian yang kasta tinggi dan ada kementerian kasta rendah?

Tidak ada satu kementerian pun yang lebih penting dari kementerian lain. Semua kementerian penting. Hanya yang membuat kementerian itu penting atau tidak, ianya bergantung keatas menteri itu sendiri samaada menteri itu tidur atau menteri itu cergas.

Inilah MIC, mereka lupa bahawa dahulu mantan Presiden MIC Tan Seri Manikavasagam pun pernah menjawat sebagai Menteri Buruh yang sama dengan Menteri Sumber Manusia sekarang.

Hanya dahulu menteri buruh menguruskan buruh-buruh dari India di estate tetapi hari ini menteri sumber manusia menguruskan perkerja-pekerja Indon,Bangladesh, Vietnam, Myanmar, Nepal dll.

15 comments:

  1. Salam Mummy Rocky,,, poie jahanam CALLING CALLING yg ado ni,kalau di india sanun kalau x dapek mereko mereko nak buek suko suko hati doh,,,,mereka lah yg buek negaro ni porak poranda,,,,,!!!HIDUP MUMMY ROCKY

    ReplyDelete
  2. Jangan layan MIC Hindu tu.Depa makin kurang ajaq.

    ReplyDelete
  3. Dey PODAH LA LU POMPAN...!!!

    ReplyDelete
  4. Bagi betis nak paha
    bagi MIC nakkan Umno padan muka,

    ReplyDelete
  5. dulu time Mamak Mahathir terlampau manjakan si Samy, itu pasai la skrg dah naik toncet...

    ReplyDelete
  6. pada hemat saya, MIC telah gagal dalam PRU dan memang sepatutnyalah tempat mereka kurang macam tu, dah gagal lagi nak meminta minta, anda boleh berada di tempat anda sekarang kerana menumpang bahtera barisan, namun anda hanyalah sebagai beban yang hampir menenggelamkan bahtera itu, pada masa akan datang bahtera barisan tidak lagi mahu membawa beban yang hanya membinasakan. perjalanan anda berada di penghujung. fikirkanlah.

    www.armyofhope.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Kata orang kampung, kalau jumpa keling dengan ulaq kapak. Alih ulaq kapak, katot keling. Orang kampung pun tau keling tu putaq alam.

    ReplyDelete
  8. Umno mesti tegas.MIC dah tak releven sekarang.Bukit selambau mrupakan jumlah kaum INdia paling ramai dalam kawasan pilihan raya d malaysia.MIC kalah,ini petunjuk kaum india tak perlukan MIC lagi.Kalau nak ugut,biarkan keluar dari barisan lagi bagus.Jika MIC keluar ramai lagi melayu dlm PAS dan PKR akan sokong UMNO.SElama ini golongan ini sangat melampau, JUMLAH d malaysia 6% sahaja.pedulikan.politik takut gertakan akan makan diri. salam..

    ReplyDelete
  9. Salam Mummy,

    DS Najib tak boleh layan sangat puak-puak MIC ni. Dalam PRU yang lalu mereka kalah teruk. Orang India sudah benci sama Presiden MIC, maknanya MIC sudah tidak releven lagi bagi BN kecuali Presiden mereka dibersarakan, kalau tidak PRU akan datang pun MIC akan terus kalah di kawasan yang diperuntukkan untuk mereka.

    ReplyDelete
  10. Apa tindakan DS Najib tentang isu ini amat penting.. Kita doakan yang terbaik untuk kita sesama rakyat Malaysia..

    ReplyDelete
  11. MIC konon nak jadi hero dikalangan masyarakat India kerana Hindraf telah mengambil alih sebagai hero mereka.

    ReplyDelete
  12. MIC tak kenang budi.Walaupun DSN mendapat tentangan yang hebat di Bkt Selambau untuk meletak calun UMNO tetapi atas dasar setiakawan DSN masih berpegang kepada prinsip BN the sharing of power. Masih ikut telunjuk MIC dengan meletakan calun India.
    Apa ni orang tarak ingat ka??? Pooooorahhhhhhhhhhhhhhhh.

    ReplyDelete
  13. Laman blog anda telah disenaraikan di dlm:

    http://spotthebloggers.blogspot.com

    Sila emailkan bantahan sekiranya tidak mendapat izin/perkenan dari anda. Komen/cadangan dialu-alukan. T.k.

    ReplyDelete
  14. Salam Mummy,

    Samalah juga dgn MCA tu. Tapi Najib layan jugak. Dibaginya tambahan kerusi Timb menteri. Apa yg MCA buat masa pilihanraya? Balik2 disalahkan UMNO. Saya mengimpikan suatu hari nanti UMNO dan PAS bolehlah berbaik2 supaya org Melayu ini tidak akan menerima tekanan yg bukan-bukan drpd kaum IMIGRAN ini.

    ReplyDelete
  15. hindu makan bewak..bewak makan hindu..

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.