Monday, June 20, 2011

AWAS! AWAS! AWAS! Pemuda akan berhimpun menyucikan BERSIH

Pergerakan Pemuda UMNO tetap akan berhimpun jika penganjur Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) berkeras meneruskan perhimpunan besar-besaran di ibu negara, Kuching dan Kota Kinabalu pada 9 Julai ini, sebagai tanda sokongan terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

“Pemuda UMNO tetap akan turun berhimpun dan berdepan dengan mereka jika BERSIH berkeras meneruskan agenda mereka, namun perhimpunan kami sebagai tanda sokongan kepada SPR yang sudah bersih, walaupun pembangkang mendakwa sebaliknya” kata Naib ketuanya, Datuk Razali Ibrahim.(Utusan)

Betul ke Pemuda UMNO mampu mengumpul ahli-ahlinya untuk menghadapi BERSIH sedangkan mesyuarat Pemuda Bahagian pun tidak mendapat sambutan.

Pemuda hari ini hanya mampu berkumpul jika mendapat upahan yang lumayan. Mungkin KJ boleh memperuntukkan beberapa juta ringit untuk diupah kepada Pemuda bagi menyucikan himpunan BERSIH.

10 comments:

  1. Standard Perkasa, Pekida, Mubarak, Kimma boleh le diupah dengan beberapa juta ringgit.
    Nak upah pemuda KJ tu payah sikit termasuk yang lain-lain. Dia orang lain kelas le.

    ReplyDelete
  2. MR sebenarnya pemuda umno ada semangat.Yang ada semanagat ialah ahli yang diakar umbi.Yang selalu jadi malang ini kerana berlaku sistem kroni dan amalan pilih kasih.Mungkin boleh jadi acara perhimpunan besaran pemuda tak ada pilih kasih atau kroni.Tetapi kalau program yg lain berlaku amalan tak sihat ini.Penyakit inilah yang sedang berlaku hari ini.Inilah punca pemuda umno lemah.Apa pun aku amat setuju agar Perhimpunan BERSIH anjuran Mat Sabu mesti dihalang atau dicabar termasuk Pemuda UMNO dan BN.Kita pun nak tengok tokoh Pemuda yg jadi Koporat turun bermandi peluh bersama-sama.Tinggalkan kereta mewah dan stail bergaya baju koporat.BERSIH adalah gerakan politik pembangkang dan songsang.Gerakan politik mesti dicabar melalui politik.PU3 juga kena banguan cabar BERSIH Mat Sabu ini.Keluarlah beramai-ramai beribu-beribu cabar kehadziran BERSIH ini.Aturkan gerakan dari sekarang.Tahniah KJ agar jadi kenyataan.

    ReplyDelete
  3. Jangan nak lawan kehadiran BERSIH, kehadiran UMNO atau PERKASA akan dilipatgandakan oleh media perdana, tapi jika Aljazeera buat liputan maka boleh lihat sendiri. Pemuda UMNO banyak dah mati pucuk tak tahu sebab nak berdemo itu atas sebab apa melainkan diupah dan barangkali banyak yang hadir itu adalah orang upahan-tiada konsep politik langsung asalkan dapat duit kopi, boleh melalak.
    Dah sampai satu peringkat klimaks yang pentadbiran bobrok UMNO dilondeh habis oleh rakyat yang sedar. UMNO dah putus pertimbangan yang BERSIH diterajui oleh seorang hindu, ejen Yahudi dan yang lainnya nak tumbangkan kerajaan. Apa ni? NONSENSE! Macik Felda dan Melayu bangan boleh percayalah tapi rakyat sekarang yang dalam tekanan politik dan miskin sudah SEDAR beb!Telur UMNO dah berketar-ketar. MR you nak dengar nasihat KJ atau Ibrahim Ali?

    ReplyDelete
  4. Bersih vs kotor, baju nak bersih kan kan kan

    ReplyDelete
  5. Biarlah BERSIH lepas steam nak berarak pada 9Julai ni. Kalau Pemuda UMNO nak berarak juga nak lepas steam, beraraklah pada 10 Julai pulak. Dan PDRM, bagilah permit kpd kedua2 pihak berarak. Jgn berlaku pilih kasih seperi baru baru ini PDRM memberi permit kpd Perkasa untuk berhimpun walaupun permit cuma dimohon pada hari sebelum perhimpunan. Dan kenapakah Ibrahim Ali dibiarkan sewenang wenangnya mengeluarkan kenyataan2 bahaya (kpd keselamatan dan harmoni negara)?

    sri hartamas

    ReplyDelete
  6. Hairan Bersih nak minta SPR melaksanakan tugasnya dengan profesional tapi UMNO/Perkasa dan banyak persatuan NGO Melayu bangan menolak, ada yang mengelurkan kata-kata yang boleh memudaratkan hubungan perkauman. Tapi lagi best PM dan Ketua Polis negara tak berani mendakwa si katak puru yang mengeluarkan kata-kata hasut, jika orang pembangkang dah lama kena tangkap dah! Katak puru bukan orang UMNO tapi ada imuniti man!

    ReplyDelete
  7. Tangkap Al Jub dan Ambiga tu bawah ISA. Kan senang cerita. Tapi tak taulah Menteri Amaran tu.

    ReplyDelete
  8. Waduuuuuh aapa dah jadi dengan menteri Amaran keras tuuuuu.. hmmm entah lah.. tak tau lagi apa nak cakap

    ReplyDelete
  9. upah mengupah wang ini telah berlaku leluasa di pihak PKR, sana anuar upah,sini anuar upah, dan terbaru pemilihan pAS pun dah banyak dpt upah upah upah upah, dimana lagi zaman buat kosong kosong kosong, semua nya mahu mahu mahu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuupah

    ReplyDelete
  10. Hahahahaha wang besarrrrr wang besarrrrr

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.