Sunday, June 26, 2011

Loya haprak cucuk hidung orang Melayu

Ambiga ialah loya haprak yang merupakan bekas Presiden Majlis Peguam yang bertanggungjawab mencetuskan tuntutan untuk pelaksanaan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) pada 21 Ogos 2001 apabila Majlis Peguam telah menerima memorandum untuk menuntut pelaksanaan 14 tuntutan IFC yang ternyata bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

Haprak ini juga telah mempertikaikan pelaksanaan hukum syariah di bawah Perkara 121(1A) Perlembagaan Persekutuan semasa kes Lina Joy dengan menyatakan kebebasan beragama turut termaktub kepada semua penganut agama Islam.

Haprak ini juga telah mengadakan forum mengenai memeluk agama Islam pada 9 Ogos 2008 yang membincangkan dan mempertikaikan secara terbuka Perkara 121 (1A). Biarpun mendapat bantahan daripada orang Islam, namun Majlis Peguam yang diterajui oleh Ambiga tetap meneruskan forum tersebut.

Agenda utama haprak ini sebenarnya untuk memecah belahkan Melayu dan umat Islam Negara ini. Apa yang peliknya ramai pulak Melayu yang dicucuk hidung mereka untuk diheret menyertai perhimpunan haram Bersih di mana yang sebenarnya adalah untuk membersihkan orang-orang Melayu.

Melayu harus sedar jangan asyik bersorak kelak kampung tergadai.

13 comments:

  1. Macam mana nak hentikan benda-benda macam "I help you and you help me" dan pemberian RM30 juta kepada pihak komunis kalau menang pilihanraya?

    ReplyDelete
  2. Tak habis-habis ada agenda nak memporakperanda atau memecah belahkan Melayu. Kepimpinan Melayu melalui UMNO selama 50 tahun dah terbukti tidak boleh menaiktarafkan mutu kehidupan majoriti orang Melayu. Kepimpinannya bobrok sekali dan tidak mahu melihat atau mengakui kelemahannya melainkan kepimpinan oleh UMNO sajalah yang direstui oleh Tuhannya boleh membawa kesejahteraan Malaysia atau golongan kroni dan kepiminan UMNO sedang dicabar oleh rakyat yang sudah mulai sedar, tidak seperti Melayu bangan di FELDA atau di kampung. Kini nak guna nama baik Agong untuk melecehkan program yang diketuai oleh seorang Hindu wanit, ejen Yahudi dan dipegunakan oleh Anuar Ibrahim yang diperkudakan oleh DAP dan orang PAS dah teracun dek propaganda DAP.Memanag ketiga-tiga parti mahu mencari pertukaran rejim, salahkah daripada segi perlembagaan atau tak boleh kalu pakai perlembagaan Ketuanan Melayu.
    Sebenarnya orang Melayu dari segi politik dan berpecah tapi masih bersatu dari segi agama, sembahyang, puasa, berhari raya. Bezakan antara politik dan agama. Bersih 1.0 tak membawa negara ke dunia darurat pun.UMNO cukup gerun dan mungkin Najis pun dah berbau yang masa depan UMNO dah gelap dan sebelum itu timbulkan sentimen 'chaotic' agar yang busuk, jijik jadi indah dan yang murni dan baik itu jadi sebaliknya. Semua institusi demokratik kita dah mati pucuk! Tapi ingat kebangkitan rakyat sulit nak dibendung, ia boleh dikawal buat sementara tapi akhirnya rakyat pasti menang.Kami dah naik loya dengan hujah cetek dan mencemaskan yang Melayu dah berpecah, gedebak-gedebuk yang banyak NONSENSE!

    ReplyDelete
  3. Begitulah rapuhnya iman orang Melayu Islam di Malaysia. Sanggup menggadaikan maruah bangsa tunduk kepada orang yang jelas menolak Islam!
    Jangan akhirnya nanti Melayu Islam di Malaysia ini terkubur dek kerana telunjuk penentang Islam.
    Melayu Islam kena sedar bahawa perjuangan memartabatkan Islam adalah suatu bentuk jihad biarpun hanya melalui penulisan.
    Menyokong penuh usaha blogger Tok Senawi menjelaskan kemungkaran hasil tulisan Anas Zubedy..tapi hairan bagaimana JAKIM atau pihak pihak yang berkaitan gagal mengesan buku yang jelas terpesong ini daripada dijual dikedai kedai buku?
    Fikir fikirkanlah!

    ReplyDelete
  4. Memang senang nak tunjuk salah pada orang lain. Kes murtad dan mempertikaikan agama Islam oleh org bukan Islam tu tak boleh salahkan mereka kerana mereka tak faham Islam. Yang Melayu Islam ni terutama bijak pandai Islam penyokong UBN atau tidak sukar membantu mereka memahami Islam kerana so call ulama ini pun tak sepenuhmya dapat membalas bidasan mereka. JAKIM, Majlisx agama negeri, Jabatan Mufti negerix, jabatan agama Islam negerix dan Biro UMNO diketuai mereka yang tak arif agama. Tiada penyatuan. Kes Lina Joy hanya keluarga terkedekx selesaikan, JAKIM, peguam Muslim dan lainx hanya melepaskan batok ditangga, seperti ayam berkokok berdegarx tapi ekor gelumang taik. Bolehkah semua agensi Islam tu duduk semeja, bincang dan ambil tindakan drastik. Jangan cakap kosong aje, jangan pikiak pasai politik aje, jangan pikiak kepentingan diri aje dan jangan salahkan orang lain kalau kita tak bersatu. Baca dan fahami surah AlFurqan ayat 63 hingga 74. Fahamkan

    ReplyDelete
  5. Ambiga dianugerahkan Datuk oleh DYMM Sultan Azlan Shah. Menteri Dlm Negeri kita juga pernah menjadi rakan dlm firma undang2 yg sama dgnnya. Ambiga kini seorang rakan kongsi dlm firma yg disegani di Kuala Lumpur (kalau tak salah saya, Skrine and Co).

    Dia juga anak sdra kpd Yg Arif Gopal Sri Ram, mantan hakim Mahkamah Rayuan. Jadi, susah juga kalau kita nak labelkan dia loyar haprak. Apa yg dia lakukan berdasarkan perlembagaan negara. Tidak ada apa keuntungan kewangan kpdnya dalam mengerakkan kempen BERSIH. B

    Bukankah lebih senang dlm kedudukannya sebagai peguam yg sohor utnuk memilih jalan selamat dgn berpeluk tebuh dan tidak terlibat dlm BERSIH.

    Kita harus berterimakasih kerana dia menunjukkan kelemahan perlembagaan kita. Dgn itu, kerajaan boleh mengetatkan perlembagaan, sekiranya perlu dan jika kerajaan mahu berbuat demikian.

    Mungkin gelaran loyar haprak patut dianugerahkan kpd Dato Zulkifli Nordin. ahli parlimen Kulim Bandar Baharu yg sanggup menipu SPR dlm memalsukan dokumen berkaitan perbelanjaannya dlm kempen PRU. 2004.

    Tanyalah mereka yg pernah belajar undang2 di Universiti bersamanya mengenai watak Zulkifli Nordin. Dan yg memberi anugerah Datuk kpdnya? Ali Rustam!

    sri hartamas

    ReplyDelete
  6. Mummy...
    Melayu baru bukan cetek akal...hidung melayu baru pun lebih comel berbanding melayu lama,sayang rasanya dicucuk sesuka hati.Kalau bertindik pun dipanggil lembu ini kan pula dicucuk.

    Mummy,melayu bersih yg hadir pada perhimpunan rata2 faham matlamat perhimpunan.Si Ambiga tu...alaaa...saja diletak muka depan kasi enter frame jer...walhal takde kesan pun pada penyokong BERSIH.

    Mummy jangan risau la...loyar haprak tu takkan bleh jadi sebab perpecahan melayu.Hanya melayu dan kebodohan melayu saja yang boleh memecah belahkan melayu.

    ReplyDelete
  7. Salam Mummy,

    Bodo sangat ka kita ni?? Nak heran apa kalu ada rakyat tak kira Melayu ka..Cina ka..India ka..pakat berkompoi ramai-ramai secara aman mintak Kerajaan yang dok ada la ni supaya menjalankan demokrasi yang sebenaq..pastikan takdak elemen rasuah dan tipuan dalam pilihan raya..salah ka nak bagi permit kalu itu yang diperlukan di bawah undang-undang? Biaq pi la depa nak berkompoi tara manapun..takut penamanya?? Polis ada.. FRU ada..asykaq wataniah ada..boleh panggil Datuk Siti Norhaliza pimpin lagi. Terima sajala memorandum hat yang depa nak bagi tu..bukannya kena bayaq seduit pun..lagi kita tahan..kita tangkap..lagi banyak milage dan kredit puak pembangkang dapat. Kalu taknak depa berkompoi lagu tu..pastikan SPR betui-betui adil dan tak nampak main kayu tiga. Cuba kita renong balik..dah dua tiga KP SPR bertukaq..takdak yang betui-betui nampak neutral..statement main hentam keromo..pastu tergeliat menteri, PM dan pemimpin Umno nak jawab..nak cover line..macam mana rakyat nak percaya kat kita Mummy ooii..tulong la..kalu Umno takut pada bayang-bayang akan kalah masa PRU akan datang..pasai apa pemimpin Umno perabih masa bercakaq sama sendiri..berebut jawatan..berebut projek..cuba habaq sikit..kalu start dari Pak La turun takhta dulu suma pakat susun barisan..tunjukkan keikhlasan bekerja bantu rakyat marhaen..nak takut pasai apa?? Rakyat pun tahu menilai..ni daak..konon nak tunjuk buat kerja..tapi najih dan ayaq kencin bertaboq merata-rata..tuu laa..orang tua-tua dah habaq..bangkai gajah susah nak sorok..mana-mana pemimpin yang ikhlas berjuang untuk bangsa, agama dan negara toksah susah hati la..teruskan perjuangan..tapi kalu naik kapai hat yang dah nak karam..sat lagi ikut karam sama la..nak kata apa..kan ini negara demokrasi namanya..kalu takut sangat kena turun dari takhta..kita campak je demokrasi tu..hapa pun tak boleh..hapa pun tak boleh..hapa pun tak boleh!!

    ReplyDelete
  8. Mummy,

    The world is not made up purely of Black and White. Parts of the subtleties of life is in recognising the grey areas and scrutinizing them. In fact, great damage can be incurred when we totally REFUSE to take into considerations the existence of grey areas.

    What I specifically mean in this case is this: Ambiga, with her Bersih shit, is purely evil from our side of the view. Indeed, she was one of those who fought for Lina Joy's apostasy. She even declared that for those wishing to leave Islam, she would offer free legal services. This does not fare well with the malay-muslim masses. In fact, outside of her PAS and malay PKR cohorts, her presence, her countenance, her persona, and her body odor REEK of hatred for the malays and Islam. You could smell from a mile away her insatiable revulsion and acrimony for Islam and Melayu.

    But what we are, what we do, is not helping at all: she is using the common accepted platform of fight for corruption, fairness etc to rally her cause. What people would not want to be behind her if these are the prime motive that she portrays her marches to be?

    Yes: fight her we must. Oppose her, expose her staunch malevolence to Islam and Malays we will, broadcast her connections with the CIA and the ever-ready western illuminati agendas to devour muslim worlds we will do.

    But come ONE under-the-table transaction performed by those whom we had voted into safeguarding our interests, and the whole thing crumbles down.

    And you know what's worse? There is no end in sight! Despite realizing the threats to the country, and despite knowing the raison d'etres of the people's massive anti-government stance, they would STILL keep on continuing doing it, each inherently thinking inside themselves that "Ahhh... if I alone am the one doing this it won't affect the total sum because what I do won't matter," or "Whilst we are still here in power, and before the ship goes down, I'd better make my money fast and then cabut."

    And you know what I think? Even writing and THINKING like this is enough to make people think I am FOR the opposition. No room at all for positive admonishments.

    Ergo, the Black-and-White thing.

    Aton

    ReplyDelete
  9. Bersih 2.0 nak peringatkan SPR main profesional kerana ia tidak faham tugasnya, asyik melihat semuanya sempurna, misalnya bagaimana BN main kotor di pilihanraya Sarawak dulu yang Najis kata'I help you, you help me', rasuah wang pembangunan untuk menggula-gulakan rakyat bangan dan ada pengundi hantu yang menjelma hidup pada hari pilihanraya dan banyak lagi. Bersih 2.0 bukan nak tumbangkan Agong atau menghidupkan semula komunisme tapi nak menyedarkan rakyat bangan bahawa kerajaan kini adalah sebuah kerajaan yang korap! Apa ada kena-mengena yang orang Melayu akan hilang di bumi Malaysia?. Orang UMNO seperti dulu lagi bangan tak faham-faham yang Perlembagaan memberi kesempatan berkumpul beramai-ramai untuk menyuarakan sesuatu atau mengungkapkan sesuatu yang janggal kepada pemerintah, cuma Polis, Perkasa, Kementerian Dalam Negeri yang tak faham. Berjuta orang termasuk A. Samad Said, anak muda yang sedar, akan turun secara aman kecuali oihak FRU buat hal atas arahan orang atas untuk menyerah memo kepada Agong. Al-Quran pun kecuali mufti UMNO tak kata perbuatan seperti itu salah

    ReplyDelete
  10. Mengapa kita tak boleh idup aman damai di negara kita sendiri? Aku rela kembali ke zaman 70an - 80an... hidup sederhana tapi penuh kedamaian.

    ReplyDelete
  11. Selalu kita cakap," lempar batu sembunyi tangan"...

    Yang sekor ni,"lempar taik(tahi) sembunyi belakang jamban"...hidup dah senang lenang di Malaysia, berstatus tapi masih macam paria.

    Apa lagi di cari tidak di ketahui kecuali menjahanamkan Malaysia.

    ISA saja boleh mengajar. Orang paling bahaya. Maksud BERSIH itu sendiri terlalu kabur. Begitu juga kepada individu2 kafir dan melayu2 munafik di belakang nya!

    ReplyDelete
  12. Siapa lebih haprak? Mummy atau Ambiga? Saya rasa Mummy

    ReplyDelete
  13. UMNO/BN adalah parti yang kuat,pembela rakyat,terbukti lebih 50 tahun memerintah negara ini dan rakyat hidup aman makmur.Sokongan thdp BN terus meningkat dari hari ke hari.Biarkan saja himpunan BERSIH berjalan dgn aman,apa kita nak takut.Tuntutan BERSIH juga munasabah dan baik unt semua parti.Jangan takut bayang2 sendiri...jadi anak jantan lo..

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.