Saturday, March 8, 2014

INI LAH KUALITI BERITA STESYEN TV TEMPATAN DALAM MEMBUAT LAPURAN INSIDEN KEHILANGAN PESAWAT MAS

In this photo released by China's Xinhua News Agency, reporters crowd at Terminal 3 of Beijing Capital International Airport in Beijing, China Saturday, March 8, 2014 following a report that a Malaysia Airlines Boeing 777-200 lost contact on a flight from Kuala Lumpur to Beijing. (AP Photo/Xinhua, LuoXiaoguang)
Seorang Facebooker yang perihatin telah postkan kenyataan ini di laman nya yang MR sendiri dapati ia sangat berasas bagaimana kualiti dan sensitiviti liputan berita stesyen TV tempatan kita.
Perkara ini bukan amalan baru mungkin sudah lama berada dalam zon selesa khasnya RTM (Rehat Tunggu Mati).
"TV di Negara lain dok kalut lapor pesawat MAS hilang...TV1 dok tayang nyanyi dlm apa kata wanita, TV2 tayang Hero Dapur, TV3 tayang Drama Korea sembang dgn anjing...bengongggg betoi....CNN dok kalut lapor kat kita kes nii...tq CNN..".

12 comments:

  1. TV 3 - sidang media Menteri Pengankutan. insiden MAS .TV lain drama Melayu and crita tamil...cuma persamaannya semua mengalirkan air mata terutama crita Tamil...

    ReplyDelete
  2. Huh... baru sedar ke MSM malaysia yang macam ci*** tu. Fitnah aja muka depan/berita utama dia. Sedar2lah...

    ReplyDelete
  3. Slm utk mklumat facebooker tu kan tv dinegara kita ada siarkan berita dan maklumat terkini langsung dari klia.agaknya cnn tu melapurkan insiden ini.. every minute.. ke lol,,just to remind u CNN stands for Cable NEWS Network..dah tentu cari dan siarkan NEWS..apa punya orang dah ..akai x de..

    ReplyDelete
  4. mummy oi , cnn tu saluran berita 24 jam.
    Saluran2 tv kat malaysia buat liputan setiap 1/2 jam cukuplah, itupun tiada perkembangan utk dilaporkan coz pesawat belum dijumpai, Be rational la mummy.

    ReplyDelete
  5. Fakta pun kelam kabut. Gong Kedak katanya di Terangganu

    ReplyDelete
  6. mak kiah ni meroyan ke hapa? CNN tu mmg saluran berita

    ReplyDelete
  7. Masih ramai yang tak sedar bahawa kita tampak begitu tidak profesional dalam membuat laporan sekitar nahas MAS. Lihat kualiti dan mutu penyampaian maklumat penting oleh panel yang memberi siaran akhbar itu. Mereka kelihatan bagaikan buntu nak memberi maklumat terkini, bahasa Inggeris yang digunakan tidak seperti pelabor dari saluran seperti CCN, CCTV, ABC, BBC, Aljazeera dan amat memalukan. Itulah UMNO tak peduli untuk mengambil staf yang bertrampilan dan akhirnya imej negara sedikit terguris/terjejas. Teras penyampaian maklumat tak lain dari melaporakan tiada 'lead' baru dan mengulanginya secara berkala sedangkan pelabor antarabangsa memberi liputan dalam banyak sudut yang menarik. Pelapor kita macam beri khubah Jumaat, membosankan!

    ReplyDelete
  8. This Is What Women Really Want !!
    http://mantopbro.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. KAMI RAKYAT YANG DENGAR BERITA KAPAL TERBANG HILANG NI DAH MACAM DENGAR CERTA MACAM LAHAD DATU AJE

    ReplyDelete
  10. Anda kena paham fungsi rangkaian.. CNN ringkasnya dari Channel News Network.

    ReplyDelete
  11. susahlah kalau mereka tak faham fungsi. main belasah je. jadi yang nampak adalah kebodohan diri sendiri. hati2lah dalam mengeluarkan pendapat anda. CNN tu memang Nampak hebat tetapi bertujuan buruk.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.