Tuesday, June 21, 2011

Ketua Puteri Jerlun ditangkap khalwat versus tulisan Rapera tentang politik mati pucuk

Dapatkan buku Rapera terbitan Thinker's Library
The Star melapurkan “The Jerlun Umno division Puteri chief and the division’s secretary were charged at a Syariah Lower Court here with allegedly committing khalwat in a house last month.

Yusmawati Yaacob, 31, and Jasmi Mohd Ismail, 47, pleaded not guilty to committing the offence on May 11, at about 1.20am.

They were arrested by the state Islamic Religious Department in a house at Taman Tunku Sarina at Bandar Darulaman near here”.

Dalam lain perkembangan MR juga tersipu-sipu membaca buku terbaru rakan blogger Bro Jahaberdeen “Rapera” dalam muka surat 57 bab yang bertajuk “Sex and Politic : Political Impotence in Malaysia” dengan intro bernafsu “impotence refers to the man’s consistent inability to sustain an erection sufficient for sexual intercourse or the inability to achieve ejaculation, or both. Impotence can vary. It can involve a total inability to achieve an erection or ejaculation, an inconsistent ability to do so, or a tendency to sustain only very brief erections”.

Apa pun konklusinya sex dan politik tidak dapat dipisahkan bak kata P.Ramlee seperti “lagu dan irama” kerana kuasa, wanita dan takhta cukup mudah mengabui mata. Lagi banyak Ketua Umum bersyarah lagi kuat keperluan sex nya.

13 comments:

  1. bertenang dato bashah

    bertenang dato mukhriz

    bertenang dato osman aziz

    bertenang dato abu hassan sarif


    relek-relek

    jangan pening kepala

    kerana itu urusan peribadi mereka


    lagi pun


    pilihanraya amat lambat lagi


    lulus peruntukan banyak-banyak


    pasti

    rakyat sokong kerana

    itu masaalah rakyat.


    demekianlah

    nasib dan malangnya UMNO Kedah

    sudah jatuh

    ditimpa tangga.

    ReplyDelete
  2. apa mami rokiah merepek ni..lari tajuk..udah sah ketua PUTERI UMNOGOK kena tangkap di dalam umah..mgaku jelah...

    ReplyDelete
  3. Depa kena caj berkhawat, belum tentu lagi ada bukti terjadi hubungan badan antar dua mereka.
    Tak habis lagi cerita seks dan kuasa. Tarikan seks tu amat kuat dan jika terjadi tindakan kimia antara dua kelamin maka akan terjadi, tiada kuasa boleh menghalangnya kecuali kuasa setan ketika itu terpadam dengan tiba-tiba. Pengkuatkuasa moral atau penjaga martabat/syariah/kesucian agama akan memantau dan menjalankan operasinya. Pasangan yang alpa dengan kehadiran mereka ala James Bond pasti kena tangkap dan yang berstatus dalam masyarakat akan mendapat publisiti di media. Tapi kes khalwat sebenarnya berlaku di banyak tempat awam seperti di pantai, di hotel bajet/berbintang dan malahan di dalam kenderaan seperti kereta. Pengkuatkuasa tak mampu menangkap semua, jadi yang tertentu aje akan kena. Khalwat tu seronok tetapi tidak direstu oleh agama dan norma masyarakat Islam.

    ReplyDelete
  4. Kita terlebih obses dengan usaha nak menangkap orang dlm kes khalwat. Dan berita ini mendapat liputan dlm media. Yg patut ditekankan ialah usaha mendidik dan mencegah. Tak ada kah konsep privacy dlm Islam? Orang buat apa di belakang tabir pun kita nak mengendap juga?

    sri hartamas

    ReplyDelete
  5. Pakat-pakat muhasabah diri lah.Jangan asyik salah orang lain,penguatkuasa,media dan sebagainya.Kalau sekali mungkin tak apa terlepas.Tapi kalau dah jelik pada mata awam maka fokus tumpuan jadi disitu.Sebab itu pemimpin kena jaga akhlak dan selalu jauh kan diri unsur fitnah yg akan mendatang.Oleh kerana tarjadi pada epmimpin UMNO pula maka kesannya pada parti cukup ;lece.UMNO akan mennaggung segala akibat.Kalau individu biasa mungkin tak jadi isu panas.Kalau pemimpin UMNO eloklah lepaskan jawatan segera agar UMNO tidak menjadi mudarat dan susah binasa.Dato Bashah kena tegas.MT UMNO pun kena tegas juga.Agar ini menjadi pengajaran pada semua.Soal akhlak dan moral tidak ada pilihan melainkan letak jawatan.Jangan tunggu mahkamah buta keputusan.Maruah UMNO sudah tercemar.Persepsi kepada UMNO cukup bahaya sekali.Pimpinan umno Negeri Kedah kena tegas dan ceppat.Jangan pula isu ini ambil masa berbulan perlu diselesaikan.Ramai lagi pemimpin yg ada boleh embil alih tugas.Dato Basha kena lihat dan beri perhatain segera.UMNO perlu pemimpin berqualiti dan bersih.

    ReplyDelete
  6. Dato Bashah nak simpan lagi ke pemimpin UMNO yang belemoih ini.

    ReplyDelete
  7. Ada empat saksi tak ? Kalau tak ada anggap yg tukang tangkap tu BESI !!!

    ReplyDelete
  8. Saksi tak ada.Seksi ada lah.


    apa pun cari loya dulu.Lawan ..


    boleh kita pergi dengar depa punya drama dalam mahkamah nanti.

    sambil berjuang jangan lepas peluang.

    akhirnya nasib tak baik hari tuuuu

    ReplyDelete
  9. Bukan khalwat beb..BERKESEDUDUKAN..!
    Moga lepaih nie depa sedaq..!

    ReplyDelete
  10. MR .UMNO Negeri/Pusat kena suruh depa letak jawatan cara terhormat kalau nak bagi calon UMNO jadi Yang Berhormat.

    ReplyDelete
  11. Jauhi pu3 kalau nak selamat.Tak mau selamat dekatilah pu3.

    ReplyDelete
  12. Maaf Mummy Rokiah, bagi saya mencelah. Kalau bagi pilihan kepada saya antara pemimpin kena tangkap khalwat dengan pemimpin rasuah dan merompak harta rakyat, saya pilih yang khalwat. Bagi saya itu hal peribadi walaupun tak bermoral. Kalau yang rasuah bukan saja tak bermoral malah melibatkan rakyat. Jadi kalau UMNO kedah nak terajang keluar mana-mana tokoh, pilihlah tokoh yang songlap duit rakyat untuk diterajang. Tolong cakap kepada Jabatan Agama Islam termasuk di Kedah, banyak lagi pelanggaran moral yang berlaku di depan mata. Banteras dulu yang depan mata lepas itu baru yang di belakang tabir.

    ReplyDelete
  13. keputusan mahkamah: hakim memutuskan tak bersalah, malah pendakwaan sangat lemah. buang masa sahaja panggil press segala... jabatan agama patut lebih berhati2 kalau nak charge org berkhalwat dsbnya...jgn ikut arahan org tertentu membuta tuli...

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.