Saturday, January 10, 2009

Kuala Terangganu : Apa Pemimpin Kata. Apa Rakyat Atas Pagar (RAP) kata

Pemimpin Kata :
"Ada orang kata Wan Farid orang Pak Lah...dia tidak ada orang siapa-siapa. Sebab Perdana Menteri dan saya bersama-sama memilih beliau (sebagai calon BN) kata Najib.
RAP Kata:
Nampak sangat kejatuhan populariti Pak Lah. Sapa juga kalau jual nama Pak Lah akan kalah dalam pilihanraya ini.

Pemimpin Kata:
Menteri Pelajaran, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein memberi jaminan akan meneruskan hubungan langsung dengan warga pendidik di Kuala Terengganu yang terjalin semasa hayat Allahyarham Datuk Razali Ismail.
RAP Kata :
Betapa berpengaruhnya Allahyarham Razali sehingga dah meninggal pun masih dijual namanya. Tapi masa dia hidup UMNO membunuhnya dengan politik wang.

Pemimpin Kata :
“UMNO pula tak tahu pilih calon. Yang dipilih ialah bekas Setiausaha Politik Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi. Jelas pilihan calon UMNO tidak memperdulikan sentimen rakyat. Dan calon ini pula terkenal sebagai seorang yang sombong, tidak tahu beramah mesra dengan orang.” Kata Tun Mahathir
RAP Kata:
Memang betui la yang kami dok teka, calun ni memang sombong. Jangan main-main kalau ikut keputusan PRU12 yang lepas tukang urut kaki @ tabib pun menang.

Komen :
Pemimpin kalau dah mula menurun buat apa pun tak kena belaka. Cakap tak kena, tak cakap pun tak kena. Pandai-pandai lah bawa diri.

Inilah bezanya pemimpin yang UMNO mahu dengan pemimpin yang rakyat mahu. UMNO mahu pemimpin yang ada wang. Yang dok huloq kat depa. Tetapi rakyat mahu pemimpin yang ikhlas yang prihatin tentang masaalah mereka.

Keikhlasan calun terpancar dengan sendirinya tak payah nak tunjuk-tunjuk atau nak berlakon kerana rakyat juga ada “instinct”nya yang tersendiri.

Yang paling ditakuti dalam pilihanraya ini ialah apabila Tun Mahathir mengaum. Kerana suaranya akan menggugat calun khasnya calun BN. Jangan pula ada sesiapa tak pakai otak dok pi hentam balik Tun Mahathir kerana jawabnya sedialah "kain kapan".

10 comments:

  1. pemimpin kata : Saya tak liwat

    RAP kata : kalau tak selalu tak lewat melawat kondo tu mana ada liwat. ada liwat je kalau ada lawat kondo

    ReplyDelete
  2. Mummy,

    BN selalu menerima teguran dan sentiasa terbuka.Jgn pulak ada yg menegur untuk mempertahankan kepentingan kroni dan peribadi mereka.Apa juga teguran harus ikhlas.

    ReplyDelete
  3. Semua parti2 politik harus terbuka menerima kritikan rakyat. Pemimpin usah jadi seperti burung unta yang membenamkan kepala ke dalam pasir dan menganggap seolah-olah masalah tidak ada.

    Anyway, tahniah, blog yang bagus. Saya telah masukkan dalam blogroll saya. Terima kasih.

    http://nobisha.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Cerita sahih dari ground hingga ptg ini Wan Farid masih ketinggalan 10 % dibelakang calun Pas . BN ada beberapa hari lagi untuk mengubah kedudukan ini. Pemimpin Umno dan ghurga ghurga mereka lebih sebuk berkempin MT . Dgn masa yg ada beberapa hari ini taktik kempin BN perlu dirombak pemimpin pemimpin Umno yg bertaraf ulamak misti dibawa ke KT.

    ReplyDelete
  5. Nobisha,
    Terima kasih.Teruskan perjuangan untuk rakyat.
    Tolong nasihat Mummy kalau terbabas dari landasan perjuangan ini.

    ReplyDelete
  6. Salam perjuangan,

    Pemuda IKS hanya menaruh harapan 50-50 terhadap BN di P.036 KT. Berdoa sahaja lah yang mampu dilakukan. UMNO tersilap langkah dari awal lagi.

    "Memperkasa Generasi Baru"

    Pergerakan Pemuda
    UMNO Cawangan Taman IKS
    Bahagian Batu WP

    http://pemudaiks.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Cheng Ho,
    Seorang ulama yg tinggi pribadinya tidak akan tampil menagih kuasa untuk bertanding dlm UMNO kerana ini adalah sifat-sifat riak.
    Kalau UMNO itu bijak ahli-ahlinya akan mengangkat ulama tersebut secara automatik.
    Persoalannya, di dalam UMNO sekarang masih ada lagi kah ulama? Cuba lihat apa jadi dengan Ustaz Firdaus Ismail AlHafiz, bekas Imam mesjid Negara?Apa UMNO dah buat pada dia?Kena pijak oleh orang-orang UMNO dengan sepak terajang politik kotor dan politik wang.
    Apa juga keputusan di Kuala Terangganu terima saja lah..kalau kalah pun masih tak menjadi iktibar maka tunggulah sehingga ditimpa bala.

    ReplyDelete
  8. Pemuda IKS,
    Keputusannya Wan Farid kalah.Sudah jatuh ditimpa tangga. Menteri dan Senator bungkusssss.
    Sifat sombong dan bongkak masih nampak. Jabat salam pun tak ikhlas.
    Sorry Wan Farid.See you next election.

    ReplyDelete
  9. mummy...

    teguran biar membina...

    orang kita jugak...

    darah kita jugak...

    agama kita jugak...!

    dari angkat orang lain yg bukan seagama...?!

    BN dgn PAS xbole tp PAS dgn DAP bole...

    camaner tu...?

    ReplyDelete
  10. rasa nye anak didik tun M ni keliru kot???
    sejak bile pulak BN ni semua seagama????yg bertanding kat prk gannu ni bukan guna lambang UMNO...tapi lambang dacing..lambang dacing tu means BN. BN terdiri dari parti komponen MCA MIC yang dok gelakkan Quran dan Sunnah..mcm tu ka????
    la ni..kat gannu ni BN vs PAS
    sama maksud UMNO + MCA + MIC (pelbagai agama) lawan PAS
    pd aku..baik angkat PAS dari angkat BN.
    apa???PAS kerjasama DAP??? sejak bile pula ISLAM tegah kite berkawan dgn org bkn Islam???nak pulak Lim Guan Eng tu pun admire dgn khalifah Islam...ada masa pi tanya sammy vellu, koh tsu koon, chua soi aiya aiya lek depa suka sapa????

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.