Wednesday, July 8, 2009

Syabas Dato’ Seri Ong Tee Kiat

Program Dialog RTM1 semalam 8/7/2009 telah menjemput Dato’ Seri Ong Tee Kiat, Menteri Pengangkutan untuk membicarakan isu penyelewengan Port Kelang Free Zone (PKFZ) yang sedang panas diperdebatkan oleh Lim Kit Siang.

Segala pertanyaan dan persoalan yang diajukan oleh pemanggil ternyata dijawab dengan penuh fakta dan maklumat ”at the fingger tips” dengan lancar sekali Berbahasa Melayu.

Apa juga persoalan dan isu yang telah dirungkai oleh Ong Tee Kiat tidak akan berkesudahan di situ kerana Lim Kit Siang akan terus menyerang mana-mana juga pemimpin Cina dalam BN secara berterusan untuk menghapus pengaruh masyarakat Cina terhadap pemimpin-pemimpin Cina yang UMNO ”friendly”.

Dalam masa yang sama agenda tersembunyi Lim Kit Siang ialah untuk memastikan projek PKFZ gagal kerana setiap kejayaan projek-projek yang melibatkan pelabuhan di negara ini akan menjejaskan perniagaan pelabuhan di Singapura.

Itulah tugas DAP bekerja untuk PAP selagi hayat dikandung badan.

9 comments:

  1. A,kum Mummy..perjumpaan blogger-blogger Utara pada 4/7/09 hari tu Mummy tak datang pun.. Saya tunggu Mummy le jugak..

    Lim Kit Siang tu gatal kaki sebab semut gigit. Tak dapat cari semut dia cari temucut yang tak lekat pun kat seluar tue..Makna lain..bara sikit tapi hembus nak bagi naik api sikit punya kuat..

    ReplyDelete
  2. wahai Mummy

    yang menjadi isu ialah kos nye yang semakin meningkat bukan masalah serang MCA ke sape ke

    ReplyDelete
  3. Jangan Buat Lawak lah...
    Yang usung LEE KUAN YEW sampai ke dapur rumah tu bukan Najib..

    yang Lee kuan Yew Jumpa bukan Rosmah(puaka).. siap tolong bakar Ikan lagi.. rekod dunia kali pertama ketua negara buat kunjungan hormat keatas Isteri PM yg paling berkuasa didunia..

    Yang Sultan Johor baru sound sama Najib pasai Jambatan Bengkok tu bukan ke Najib yang Gadaikan Pasir negara...

    Yang buat liberalisasi Ekonomi.. bukankah nasihat Lee Kuan yew...

    Diri sendiri Barua.. nak kata kat orang..

    ReplyDelete
  4. CCZ,
    Maaf semasa perjumpaan bloggers utara Mummy kena hadzir di konvensyen Astronomy USM.
    Apa nak buat Mummy pun kena cari makan.
    Macam mana dengan perjumpaan tersebut? Kata Duke hangat?Apa yang hangat tu?

    ReplyDelete
  5. hangat sebab berbalas-balas dan bertukar-tukar pendapat,teguran,cadangan dsb ttg politik. puas dapat melepaskan geram. tapi saya balik awal. hangat dapat rasa sikit sajalah.

    ReplyDelete
  6. PKFZ nie..semua orang dapat 'political fund',MCA dapat,MIC dapat,UMNO dapat,NGO dapat, semua orang dapat,kalau benda ni diheret teruk,ada lah yang terpaksa jadi kambing nanti. Dunia politik Malaysia dah macam tu nak buat macammana.

    ReplyDelete
  7. najib jumpa lee kuan yew depa nampak... yang nik ajis siap bagi isyarat baguih tu tak nampak... tu la yang dikatakan buta hati... tak dak akai... dok nampak kuman seberang laut... gajah depan mata tak nampak... TBO tak Ber Otak

    ReplyDelete
  8. Salam

    wahai maskadove sungguh lancang perkataan mu jadi terbukti lah siapa yang tak berotak ha ha. TBO tak bangkitkan sape jumpe sape yang jadi isu ialah projek PKFZ yang mummy timbulkan kos nya semakin tiggi, itu semua duit rakyat. Jangan sedap kata orang tak berotak lah ape lah, common lah, TBO tak kate sape pun dalam isu ini

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.