Tuesday, July 28, 2009

Wanita UMNO masih bermimpi di siang hari

JOHOR BAHRU: Pergerakan Wanita Umno meminta sekurang-kurangnya 30 peratus wanita diletakkan di peringkat pembuat keputusan dalam parti sebagai cadangan dalam pindaan perlembagaan Umno.

Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, berkata perkara itu diputuskan dalam mesyuarat exco pergerakan itu semalam untuk dikemukakan kepada Jawatankuasa Pindaan Perlembagaan Umno.

AS I SEE IT:
Wanita UMNO mungkin bermimpi di siang hari dengan permintaan ini. Yang sebenarnya peranan wanita bukan setakat 30 peratus tetapi sudah 70% dan ada ketika 80%.

Peratusan ini sepatutnya diambil kira atas peranan Rosmah Mansor yang juga wanita UMNO yang kadangkala berperanan lebih penting dalam "menentukan keputusan" PM.

Jika kita menatap akhbar dan TV setiap hari pasti ada liputan penting tentang Rosmah mengatasi sesetengah Menteri-Menteri Kabinet.

13 comments:

  1. Mummy oiii... bukan setakat akhbar dan televisyen saja... sampaikan tabloid dan majalah pun, muka dia juga yang conquer...

    aku teringin nak tulis surat, suruh dia bertanding jawatan Ketua Wanita UMNO saja... sekurang-kurangnya berbaloi dan bersebab jugalah dia curi masa siaran daripada berlesenkan Wanita Pertama Negara.

    Sayang Najib... berwawasan dan nampak macam boleh diharap tetapi kelemahannya adalah isterinya sendiri!

    ReplyDelete
  2. Mummy,

    Kan Rosmah dah kata, WE WORK AS A TEAM.. Abah dio...

    ReplyDelete
  3. Rasanya Datin Rosmah lebih baik daripada sesetengah menteri masa zaman Pak Lah dulu kalau nak buat perbandingan, macam Mat Taib, Azalina dll...tak nampak pula dia buat keputusan apa2 dasar kerajaan yg dikata mendahului PM...sekurang-kurangnya isteri PM tak kaku dan bijak dalam menyokong dasar kerajaan. Apa jadi kalau isteri PM kita dok tersipu-sipu malu,ayu,lembik gemalai bila berhadapan dengan orang ramai teruamanya tetamu asing.

    ReplyDelete
  4. jangan main2 bini no1 tu..kalau nak semua dapat..mummy oii

    ReplyDelete
  5. P Ramli kata, "Sapa tak sayang bini oi...."

    ReplyDelete
  6. Mungkin ada salah lapur di sini. Mungkin yang diminta oleh Pergerakan Wanita UMNO bukan sekurang-kurangnya 30% tetapi dikurangkan kepada 30% sahaja!

    ReplyDelete
  7. Mummy,
    Negara sedang menghala sebagai sebuah negara maju pada 2020, tetapi media arus perdana masih lagi ditkoh negara membangun.
    Malaysia saja sebuah negara di mana isteri Perdana Menteri setiap hari mendapat liputan. Negara-negara lain terutama negara maju ucapan Presiden mahupun Perdana Menteri jarang mendapat liputan muka depan. Dalam dunia PR (Public Relations) jika publisiti terlaluan, ia memuakkan dan imej yang cuba ditonjolkan akan menjadi satu kecemaran dan membosankan.
    Dalam isu Rosmah ini kita tidak boleh salahkan dia, yang bahlol ialah editor-editor yang kaki bodek, ampu dan kipas, yang berusaha menonjolkan Rosmah sehingga terlaluan membuat penonton dan pembaca bosan. Sebenarnya media arus perdana yang merosak dan "membunuh" imej Rosmah.

    wartawan tua

    ReplyDelete
  8. Salam Mummy,

    Semua yang dikatakan berkenaan ROSMAH nampaknya betul,kesian Najib dapat isteri bertaraf jenderal enam bintang,kalah FIELD MARSHAL/GENERAL MacArthur, Romel atau Patton !

    ReplyDelete
  9. salam Mummy

    kalau Mummy pompuan..mummy wajar berasa cemburu..mummy wajar berasa diketepikan

    tapi kalau mummy sorang jantan..nampaknya mummy ni ada masalah yg besar..baik mummy jumpa abang anwar

    apu pun..inilah masalah besar org Melayu..PHD sentiasa bersarang dan berlubuk dijiwa..tak dapat serang Najib,dapat serang bini dia pun dah cukup..mentaliti yg sgt 2 rendah..harapnya cerdik pandai dlm UMNO tidak terperangdap dgn serangan ala 2 otak udang ini

    aku bukanlah fanatik sgt kat UMNO..tapi aku tak rela parti yg terlalu besar jasanya diperlekehkan ..aku tak pernah membaca artikel yg mummy tulis memuji UMNO, atau setidak2nya mengucapkan rasa syukur dan berterima kasih kpd pemimpin UMNO

    apa yg mummy tulis pada aku bukan mengkritik tetapi lebih kpd usaha memburuk-burukkan UMNO..mummy dok kata media perdana tak telus..blog Mummy pun apa kurangnya..Mummy dok kata org UMNO menyokong membabi buta..mummy pun dok menghntam membabi buta

    aku tahu selepas ni,kalau komen ni tersiar..ramai yg akan menempelak aku..ramai anon pondan yg akan menghntam aku..tetapi percayalah..aku pun tak suka sesetangah pemimpin UMNO seperti mana aku meluat sgt kpd sesetengah pemimpin PAS / PKR..yg berjuang utk kroni dan politik sendiri

    ReplyDelete
  10. Nenabujang,
    Terima kasih diatas teguran Nenabujang itu.
    Mummy berpendirian bahawa musim puji-memuji UMNO telah berakhir.


    Mummy dan sahabat-sahabat di kawasan negeri yang UMNO dan BN kecundang seperti Kedah, PP, Perak, Selangor berpendirian bahawa
    kekalahan ini semua bukan berpunca dari kekuatan pembangkang tetapi perpecahan yang serius di dalam UMNO dan BN sendiri.

    UMNO leka dan berada di dalam zon selesa. Semasa UMNO memerintah mereka angkuh, contohnya untuk membuat kunjung hormat MB Kedah Mahzir Khalid ketika itu memerlukan tapisan beberapa pegawai khas beliau. Mereka-mereka ini lebih camca dari bubur.Semua nak makan tochi..
    Rakyat dah termuntah dengan ucapan-ucapan pujian kepda pemimpin UMNO semasa perhimpunan agong UMNO.
    Media-media kawalan mereka seperti TV3 dipergunakan untuk menjatuhkan MB Syed Razak ketika itu semasa beliau terkena stroke.

    Calun-calun pilihanraya yang mereka letak hanyalah calun-calun "window dressing" kroni-kroni yang hanya mementingkan diri dari kepentingan rakyat.

    Mereka bermain dengan wang dan mempergadaikan rakyat dengan kekayaan yang mereka "rompak" dari projek-projek yang mereka cipta.

    Renung dan ambil iktibar dari kejatuhan ini.

    ReplyDelete
  11. Betul Mummy...
    Zaman puji-pujian sudah berakhir. Jasa Umno ada, nak kata terlalu bagus tak boleh kerana sejak merdeka baru depa jer yang memerintah MAKA tak boleh nak banding dengan mana-mana parti. Tengok la lepas 4 tahun...jangan diadili sekarang...Elok Khir Toyo ke jaga selangor atau elok khalid jaga selangor....
    Buat Datin Sri Rosmah, cuba lah tiru macamana Tun Hasmah, Tun Rahah, Tun Jean dan Tun Suhaila bawa diri masa jadi 1st Lady.
    Kesian kat menteri kabinet lain...bagi la depa dpt coverage sikit

    waloh

    ReplyDelete
  12. jeles ke, dalam tempoh 100 hari lebih sikit 1Msia jadi pm rosmah dah dapat doktor kehormat, kaki kipas punya UITM

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.