Saturday, July 18, 2009

"Zahid met Ehud Barak, not Israeli PM " Zahid Hamidi nak jadi hero ke?

Zahid met Ehud Barak, not Israeli PM 2009/07/18

Defence Minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi today explained that he never met with Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu at the Paris Air Show in France last June, as previously reported. In a brief media statement issued by Special Officer (Media) Abd Halim Ab Majid in Kuala Lumpur today, it was explained that Ahmad Zahid had instead met with Israeli Defence Minister Ehud Barak during a cocktail function at the air show. Previous reports mentioned Ahmad Zahid meeting with Netanyahu during the Paris Air Show in France last June to explain Malaysia's stance on the West Asia issue.
Ahmad Zahid is currently on a six-day visit in Lebanon. -- Bernama


AS I SEE IT :
Tindakan Zahid ini seharusnya berhati-hati. Jangan cuba nak tunjuk hero dan tindakannya sudah melangkah ke dalam kawasan Menteri Luar. Jawatan Menteri Pertahanan adalah sebuah jawatan yang "powerful" yang selalunya dipegang oleh PM sahaja.

Zahid selalu bertindak memandai-mandai seperti semasa beliau memegang jawatan Ketua Pemuda dahulu bertindak menyinggung perasaan PM, Dr Mahathir ketika itu kerana memohon maaf kepada Menteri Mentor Singapura, Lee Kuan Yew di atas kebiadaban Pemuda UMNO Johor Bharu ketika itu mengangkat "banner" mengutuk Singapura.

Jika Zahid tidak berjaga-jaga pertemuan ini akan menjadi isu besar dan yang terpaksa menyuci najisnya ialah Najib dan Muhyiddin.

8 comments:

  1. Dah banyak ke Najis Zahid ni Mummy?

    ReplyDelete
  2. Menteri Pertahanan jumpa Menteri Pertahanan di sebuah temasya pertahanan dunia tentulah secara kebetulan atau terancang tentunya sesuatu yang normal - tidak memasuki sempadan Menteri Luar dan jauh sekali memandai mandai.

    Jika Naib2 Presiden UMNO boleh tunduk hormat pada LKY kenapa tidak zahid - selangkah kedepan.

    Dalam era liberalisasi Najib - adalah lebih baik wakil kerajaan mendahului pemimpin pembangkang lain untuk menemui zionis.

    ReplyDelete
  3. Hai budak Bagan Datuk ni boleh kah berinteraksi dengan Ehud tu. Zahid taraf amateur dibandingkan dengan Anifah dan yang lain lain tu.

    Dia ni hero UMNO aje. English dia tahap PPSMI aje mana mungkin berbicara dengan Ehud. Cakap Arab kot.

    Aku tak pernah kagum dengan dia ni. Tapi apa nak buat perwakilan UMNO pun majoriti setaraf dia.

    ReplyDelete
  4. Ada akai ka???
    Dulu kita nak boikot product Israel dan yang ada kepentingan Yahudi.
    Hari ini ada pula pemimpin kita dok pi jumpa pemimpin Israel?
    Produk Israel pun kita dah nak termuntah ini kita dok pi menghidu peluh Israel.
    Apa cerita ni? Dah lupa kah kita PEMBUNUHAN DI GAZA?

    ReplyDelete
  5. I wonder how he talked to Ehud.
    It must be interesting to listen to his conversation with Ehud. Surely it sounds comical.

    ReplyDelete
  6. budak zahid ni memang bengap dan tak bolih d harap..kita tak pernah iktiraf israel dari dulu lagi....apa tah lagi menteri pertahanan yg mengarahkan pembunuhan saudara2 muslim palestin.........zahid ni pandai dlm UMNO krana sekutu yg ada dalam UMNO taraf pemikiran sama dgn dia saja.....rasuh duit menang naib presiden...zaman PAKLAH cium BUNTUT PAKLAH.....ampu KJ.....sebab tu rakyat benci UMNO krana masih ramai kelaku macam ni dlm UMNO .......PRU13 dato NAJIB singkirkan golongn rasuah dlm parti ...rakyat sokong UMNO.....PEMIMPIN RASUAH sanggop jumpa ZIONIS YAHUDI.....

    ReplyDelete
  7. cakap x serupa bikin.dulu kat org agen israel ape la dan macam2.lantak la suma lebih punya org.ape nak heran.

    ReplyDelete
  8. ada batas-batas tertentu yang seharusnya diketahui lama dah oleh Dato Zahid. Masalah timbul bila di kepada Zahid, aku budak Najib, so apa aku buat pasti dapat restu Najib...

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.