Tuesday, July 5, 2011

Timbalan Menteri Pertanian dan Asas Tani tercungap-cungap di Parlimen

Rakyat kawasan Kubang Pasu seharusnya menilai kembali sejauh mana kelayakan Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Mohd. Johari Baharum untuk dipilih menjadi ahli Parlimen mereka kerana gagal menjelaskan beberapa persoalan yang dibangkitkan ahli Dewan.

Kegagalan ini membawa sehingga beliau ditegur oleh Yang Dipertua Dewan Negara, Tan Sri Abu Zahar Ujang.ketika menggulung perbahasan terhadap perkara berkaitan rang Rang Undang-Undang Perkhidmatan Kuarantin dan Pemeriksaan Malaysia 2010.

Beliau dilihat beberapa kali memberi alasan tidak memahami tulisan pegawainya yang membantu dalam menyediakan jawapan terhadap persoalan terbabit sehingga memberi cadangan untuk menjawab secara bertulis.

Abu Zahar turut mempersoalkan mengenai Seksyen 20 dan 21 dalam rang undang-undang itu yang disifatkan terdapat kekeliruan dalam menafsir susunan ayat dan meminta Mohd. Johari memberikan perhatian mengenai perkara terbabit.

"Rang undang-undang akan jadi undang-undang. Minta pegawai beri perhatian teliti dan bantuan untuk senang beliau (Mohd. Johari) beri jawapan. Itu tugas pegawai di kementerian.

"Kalau tak beri jawapan dan ahli berhormat tak setuju, tiada faedah kita bahas isu ini," tegas Abu Zahar. (lapur Utusan)

Kekalutan ini menunjukan Johari Bahrum tidak teliti atau tidak langsung membuat kerja rumah sebagai seorang Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani.

Bikin malu orang kawasan Kubang Pasu dan orang Kedah. Jelas sekali Kedah ketandusan pemimpin.

6 comments:

  1. tu la pasai...
    kekadag ALLAH tu nak tunjuk kat kita yang terpilih dan dipilih tu bukan baguih tagha mana pun..
    dari jauh kita dapat bau hancing dan hanyiarq.
    la ni balasan keburukan yg kita telah buat ALLAH dah tunjuk ataih dunia ni lagi.
    apa habarq TUN la ni...lama tak tengok TUN.bila TUN nak balik kubang pasu..

    ReplyDelete
  2. memang bodo pon johari baharum tu,,,,,sebab tu dia sanggup khianat TUN MAHATHIR semasa zaman Paklah dulu,,,,,,takat guru senaman tu bolih rehat leeee,,,,,,,,kena terima kaseh banyak pada TUN MAHATHIR,,,,,,,rakyat bukan pandang JO pun cuma tengok TUN M,,,,jo memang bengap dan kaki saabotaj dan porak poranda kedah bersama det khalid dan Gerombolannya,,,,,,,,,,SEDAQ DIRI ,,SILA BERENTI,,,,,,,,,,

    ReplyDelete
  3. saya mewakili pihak mykmu.net ingin menarik perhatian pihak tuan
    bahawasanya...laman web mykmu.net akan mengadakan Majlis Himpunan penulis penulis maya pada november ini, Insya'Allah ..Perdana Menteri Malaysia turut akan menghadiri majlis tersebut tarikh resmi akan diberitahu kelak...

    Buat masa ini apa yang boleh saya beritahu majlis berkemungkinan diadakan di lembah klang dan penginapan akan disediakan bagi peserta yang datang dari luar lembah klang...


    andai berminat sila beri nama, blog anda dan no tel untuk dihubungi..


    Tuan boleh menghubungi saya di email dkds@mykmu.net

    ReplyDelete
  4. Itu sebahagian daripada staf UMNO yang tidak faham menjalankan tugasnya, tiada profesionalisme. Ada lagi seperti pemimpin Polis, Peguam, Hakim, Pensyarah dan badan-badan lain yang tidak lagi tahu apa itu kerja profesional. Amat memalukan dan orang jenis ini lazim diraikan di media massa sampai rakyat naik lemas dan bengong, namun Ketua Negara kata mereka adalah orang arif-tahi kucing! Mutu perdebatan orang dari UMNO tiada kelas, banyak merepek dan membuat hujahan yang emosional.Itupun rakyat di Felda tidak faham, akhbar Utusan Meloya lagi tak faham. Rakyat Malaysia amnya menderita kerana tak dapt penyampaian yang bermutu.

    ReplyDelete
  5. jgn salahkan johari baharum tu, kan kita dah tau si johari ni memang bodohhhhhhh, boleh ajar senaman shj di sekolah2,yang buruk nya si haprak paklah dan det kalid lah yang dok sanjung si jo ini, dan yg lebih hina, si jo ni dan det kalid arah perwakilan kubang pasu supaya cantas tun m dlm pertandingan G7 dan bagi pula rm200 pd perwakilan bahagian........, cukup haprak si jooooooooo ini

    ReplyDelete
  6. Syabas dan tahniah buat mu wahai MR..ungkapan mu tentang Timb Menteri Pertanian dan Asas Tani memang tepat.Ini terbukti bila beliau diminta untuk membaca teks ucapan beliau sendiri pada majlis makan malam bersama YAB PM di dewan wawasan sebagai menghormati tuan rumah pada majlis tersebut.membaca teks ucapan dalam keadaan tak bersedia tak buat homework...teraba raba,tergagap gagap..macam budak darjah satu baca akhbar..beberapa orang VVIP tidak disebut nama .Dato Mukhriz di sebut Timb Menteri MITI nak sebut ringgit malaysia pun tak boleh hanya sekadar menyebut angka,,itu pun tak betul sebutan..memang seluruh hadirin daapat menilai kewibawaan pemimpin Kubang Pasu,,bermcm komen didengari..kesimpulan nya ialah "inilah akibat nya dari sikap tidak menghormati orang tua tua dan balasan kepada orang yang tak mengenang budi..sekian

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.