Monday, January 2, 2012

Dedah segera siasatan Setiausaha Sulit Kanan TPM

Apabila Setiausaha Sulit Kanan TPM dituduh menerima suapan RM10,000 sebulan sebagai bayaran tol untuk berjumpa TPM ini telah membuka mata rakyat peranan mereka yang disekeling Pak Menteri atau ‘the all President Men’.

‘The all President Man’ ini selalunya mereka yang rapat dengan Pak Menteri dari Pemandu, Setiausaha Sulit, Seiausaha Akhbar, Setiausaha Sulit Kanan, Setiausaha Politik, Pegawai Khas, Bodyguard, Isteri dan anak-anak sehinggalah kepada Budak Pejabat.

Mereka-mereka ini bukanlah berkuasa sangat tetapi kelebihan mereka ini mereka tahu pergerakan Pak Menteri. Mereka tahu mood Pak Menteri. Mereka juga tahu muzik,makanan dan hobi kesukaan Pak Menteri. Dan mereka juga amat tahu maklumat-maklumat sulit dalaman.

Mereka cukup berkuasa untuk membakul sampahkan surat-surat yang sampai kepada Pak Menteri.Mereka akan pastikan cerita-cerita baik sahaja sampai kepada Pak Menteri. Kalau terdapat surat-surat yang dikirim dari pengirim yang mereka tidak suka cepat-cepat mereka bakulsampahkan.

Begitu juga lah jika sampai surat-surat yang ada ashoook atau dari rakan karib mereka cepat-cepat mereka angkat kepada Pak Menteri.

Mereka ini lah yang jika tidak amanah akan menjahanamkan Pak Menteri dan kerjaya politik Pak Menteri menjadi pendek.

Pengalaman MR sendiri menulis kepada Pak Menteri memberi beberapa cadangan isu-isu rakyat pada bulan Februari 2011 sehingga hari ini 2012 langsung tidak dibalasnya, mungkin surat tersebut telah menjadi bangkai.

Pilihanraya umum tahun ini akan menyaksikan Pak Menteri mana yang akan menjadi bangkai.

11 comments:

  1. Salam MR..
    Dekat pejabat Dato' Seri Najib lagi berlambak tukang jaga tol..terutama sekali..malas nak sebut nama.
    Suruh lah orang pi check jugak..dah lama sangat benda ni berlaku.
    Ketua kutip tol dah jadi sangat kaya raya..sorry lah kena jugak saya cakap.
    Dato' Najib tak perasan agaknya.
    Terima Kasih MR kerana membuat saya berani bercakap sikit isiu ini.

    ReplyDelete
  2. begitu al-kisahnya BERUK2 yang dikeliling menteri2 kita ye... patut la.....

    ReplyDelete
  3. Mamasita,
    Yang sebeno nye lagi susah nak jumpa PM lagi mahal tolnye..
    Kekadang direka-reka cerita kononnya PM ini begini, PM tu begitu. Tak nak itu, Tak nak ini. Nak begitu, nak begini.

    Menyusahkan rakyat kerana nak letak harga tol yang tinggi.

    MR dah fedup!

    ReplyDelete
  4. MR..yg ada kat situ semuanya ulak ayak.boya darat.

    ReplyDelete
  5. Mummy Rokiah:

    Cerita ini adalah amalan biasa bukan luar biasa.

    Bangkai gajah mana bisa boleh ditutup.

    UMNO pun sudah berumur dan makin uzur.

    ReplyDelete
  6. perkara sebegini memang ada , bukan sesuatu yang pelik atau karut atau palsu , mereka yang disebut itu memang ada perangai masing2 ..

    kita nak PM tahu apa isi hati kita , kita nak PM tahu bahawa kita nak jumpa dia , ada perkara nak cakap , ada nasihat nak disampaikan , ada cadangan nak diutarakan , ada maklumat nak dikongsikan ..
    malangnya ada manusia2 penghalang , jadi dinding dan tabir utk kita sampai dan menyampaikan kepada PM !

    ini yg mengecewakan kita, kita bukan nak minta kontrak , bukan minta duit , bukan minta derma atau minta biasiswa anak , yg kita nak sampaikan ialah perkara dan masalah demi negara bangsa, maklumat utk PM dan sebagainya ,

    kita nak PM tahu dan sedar perkara ini , kita nak PM tahu bahawa diluar sini ada ramai rakyat yang merungut tentang perangai orang2 disekeliling PM , mereka berlebih2 ..mengalahkan PM pulak !

    PM Najib ..tolong dengar kata2 kami

    ReplyDelete
  7. MR
    Bagus membangkitkan perkara ini, tapi tukang penyiasat akan kata 'tak cukup bukti kukuh dan mantop lagi' kerana yang disangka itu dari orang proUBN, lainlah jika dari sebelah sinun alias pembangkang yang mana semalam dah diambil tindakan. Takkan MR tak tahu atau buat tak tahu aje. Ramai yang tahu kecuali yang bangan atau yang daif(naive). Banyak akankonda yang balun rasuah mendapat lesen kebal.

    ReplyDelete
  8. Bila PM bodho, org tak hormat. Monyet berkeliaran. Penyangak berlambak keliling, dia buat dekkk aje. Tido ka apa?
    Tun M, dimana kan kucari ganti?

    ReplyDelete
  9. Saiful Bukhari senang je jumpa Najib! Atau Najib sendiri yg jemput?

    ReplyDelete
  10. nak jumpa kat pejabat payah, gi lah jumpa kat surau ke masjid ke?

    tu pun kalau pergi lah...

    ReplyDelete
  11. salam MR..

    Alah MR..perkara ni bukan benda baru...dulu kita semua heboh pasai cerita budak tingkat 4 dan sebagainya. dan benda ni pun bukan takat berlaku kat pejabat PM malah memana kepimpinan pun sampai la ke peringkat bawahan parlimen @ DUN..

    Pemimpin di peringkat parlimen @ DUN ni bukan nya semua jenih ulaq ayaq ka boya tembaga ka..ada yg perihatin dan nk membantu rakyat..cumanya biasalah depa ni sibuk smpi terpaksa pakai pegawai khas..yg dok buat taik ni geng ni la..Kengkadang permasalahan peringkat bawahan dibawa untuk kepada pemimpin PAR @ DUN melalui org tgh ni...tp pancit di tgh jalan...bila pemimpin/YB tanya "ok datuk/YB beres semua"..sama juga kisah memberi bantuan kpd rakyat melalui geng tgh ni..bocor pula tgh jln..bantuan tak smpi...bila pemimpin tanya.."ok, datuk..beres tdatuk/YB/Tan sri"..jd yg dok kena maki/tolak/marah si pemimpin² ni la...naya..naya..

    **banyak kali dh dok tgk depan mata ngn dgr keluhan dari orang bawah

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.