Thursday, May 24, 2012

Muzakarah UMNO dan PAS siapa yang untung?

Pemerhatian tentang cadangan terkini berhubung muzaqarah UMNO dan PAS yang sebenarnya dibangkit kerana pakatan PAS dalam PKR telah berpekong. PAS telah menjadi mangsa buli yang teramat teruk. Menyedari ini maka initiatif muzakarah dibangkitkan kembali. Jika UMNO tidak menyahut cabaran ini PAS akan mengunakan modal UMNO MENOLAK PERPADUAN MELAYU DAN ISLAM dalam kempen PRU yang semakin hampir.


Hakikatnya PAS seharusnya bermuzakarah dahulu bersama DAP berhubung menegakkan hudud dan cita-cita Karpal Singh untuk meletakkan bukan Melayu sebagai PM.

UMNO sebenarnmya sedang berada pinggir perangkap PAS dan jika tidak bijak UMNO akan terperangkap. Ini tidak mustahil kerana UMNO sedang ‘desprate’ untuk terus berkuasa dan ada yang berpendapat UMNO dan PAS mesti bersatu untuk menegakkan Islam dan Melayu.

Umum mengetahui bahawa reality kekalahan UMNO dalam PRU12 yang lepas ialah kerana masaalah dalaman yang parah di kalangan orang-orang UMNO itu sendiri.

UMNO tidak harus terlepas pandang dalam hal ini. Hari ini UMNO seharusnya bertanya kepada diri sendiri apakah sudah selesai pergelutan dalaman mereka?

Masih terdapat Ketua-Ketua Bahagian UMNO di kawasan yang kalah yang lebih suka menjadi penyelaras Parlimen kerana dapat mengagih jutaan ringgit peruntukan Kerajaan Persekutuan tanpa berpeluh menghadapi untuk menang dalam pilihanraya.

No comments:

Post a Comment

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.