Saturday, October 13, 2012

"The Unsung Politician"

Mohzani mendekati masyarakat tidak pernah ada publisiti
Kemesraan bersama AJK-AJKnya
Mohzani semasa menjadi Ketua Pemuda Merbok pada tahun 1999
Tidak banyak yang diperkatakan tentang Mokhzani Mahathir sebagai seorang politikus. Beliau lebih dikenali sebagai tokoh korporat. Tetapi penglibatan beliau dalam politik lebih lama dari adiknya Mukhriz sejak dari tahun 1995 lagi. Menurut maklumat pengundi di kawasannya beliau kerap turun ke kawasan walaupun tanpa apa-apa jawatan dalam politik bahagian.

Tokoh yang sebegini kerap menjadi ratahan politikus-politikus  tebal muka di kawasan yang bijak cantas-mencantas.

Mengikut Che Det dalam bukunya 'A Doctors In The House' komen tentang Mokhzani - Mokhzani was a very outgoing even as a young child - onec, in the kindergarten, he went up to a girl and told her, "You look gorgeous!".
Itu lah Mokhzani Mahathir The Unsung Politician. Another winnable candidate to watch.

2 comments:

  1. That shows his romeo rather than to be come a politician.. Hahaha

    ReplyDelete
  2. Katakan Mohzani ni bukan anak mantan PM Madey dan dengan jujur kita tanya bolehkah beliau naik sendiri sehingga ke tahap yang sedang dia alami. Setakat cerdik dan spontan semasa dalam dunia pratadika lalu menegur anak gadis " you look gorgeous!' belum menunjukkan bakat dan kemahirannya sebagai bakal pemimpin. Setakat jadi pemimpin korporat bolelah, itu pun ahem..ahem dengan pengaruh besar ayahanda beliau, jika tidak beliau mungkin orang biasa aje seperti MR. Tak nampak lagi daya keintelektual dan kepimpinannya.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.