Monday, January 7, 2013

YUNA MENEMPA NAMA DI PERINGKAT ANTARABANGSA

Datuk Shake
Penyanyi Yuna diberitakan bakal menyertai syarikat rakaman Verve Music Group yang merupakan antara syarikat rakaman terunggul dalam muzik jazz di Amerika Syarikat (AS) di bawah pengurusan penerbit dan komposer terkenal, David Foster. 
Sebelum Yuna telah terdapat berapa bintang Malaysia yang berjaya menempa nama di luar negara seperti Datuk Shake yang terkenal di Peranchis, Kamahl di Australia dan Aishah and The Fan Club di New Zealand.
Terdapat juga artis yang berbelanja besar untuk mendapat nama di peringkat antarabangsa seperti Mizz Nina, anak kepada Azman Hashim dengan membayar komposer antarabangsa tetapi masih gagal mendapat tempat. Tidak kurang juga percubaan Siti Nurhaliza sendiri tetapi kurang menyengat kerana gagal menguasai Bahasa Inggeris.
Aishah
Ada sesetengah pendapat yang menyatakan untuk sesorang artis itu berjaya di luar negara selain boleh menguasai bahasa Inggeris dengan baik mereka mesti juga lincah dengan persembahan terkangkang terkoyak, sexy, terbuka dan tidak dapat elak untuk berdampingan dengan arak dan kebebasan bersosial.
Kini Yuna telah menampilkan acuan yang tersendiri. Gelombang media sosial tidak mengenal erti sempadan timur atau barat.
Semalam lagu ‘Terukir Di Bintang’ ciptaan Yuna dianugerahkan juara dalam Anugerah Juara Lagu AJL 27. Tahniah!.

No comments:

Post a Comment

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.