Tuesday, February 12, 2013

PAS MULA MENYODOK BN KEDAH DENGAN MEMBONGKAR PENYELEWENGAN KERAJAAN DAHULU

Bagi meraih sokongan pengundi muda dan pengundi luar PAS sudah mula membongkar sedikit demi sedikit yang mereka katakan penyelewengan Kerajaan BN yang terdahulu.

Mereka sedar rakyat yang tinggal di negeri Kedah sudah jelak dengan kepimpinan mereka yang langsung tidak membawa apa-apa pembangunan. Wakil-wakil rakyat mereka ada seperti tiada.
UMNO Kedah harus bersedia berdepan dan menangkis tohmahan ini sebelum ianya merobok menjadi kanser.

6 comments:

  1. Jika nak ikut kata kononnya bongkar penyelewengan BN Kedah yang kata depa perojek-projek sakit bernilai rm304juta itu, boleh bacaaaa je laaaahhh... Nak percaya, peghasan, nak ambik 10% pun tak boleh. Semua tu kerja unit penerangan PAS Kedah yang diketeuai oleh Zulkifli Yahya.

    Nak kata kelemahan BN sejak akhir ini, peghasan, susah depa nak dapat. Kerana segala apa yang Kerajaan Pusat BN buat, segala-galanya amat menggembirakan rakyat negeri Kedah. Nak kacau UMNO/BN didalaman, PAS nampak terlalu sukar, sebab, dalam UMNO/BN sekarang, semakin sehari semakin mantap. Sikit-sikit tuuuuuuu... umpama berkocak dalam cawan kopi laaahhh..... 11 kali PRU pun dalaman parti ada perselisihan juga, tapi kemenangan masih menyebelahi UMNO/BN. Tapi, PAS tak pernah menang pun di 11 kali PRU tuuuu...walau pun depa cukup mantap dikala itu. Oleh kerana sunami gegaran Anwar bawa misi membohongi Cina dan India, depa swing lah dengan tanpa usul periksa samaada misi Anwar itu lidah bercabang ka tidak. Itu sebab utama BN terkulai dibanyak kawasan. Kekalahan bersabit kapada elimen saya tak mahu sebut. Nanti banyak pihak dan tokoh yang PECAH PALAK MIKIR kannya.

    Cakap pasal isu penyelewengan, apa kurangnya PAS niiiihh... Kes KUIN Ustaz Azizan tutup mulut. Kes pembalakan di PNG Azizan tutup mulut. Kes janji Ladang Rakyat sepatnya pendapatan Kerajaan Negeri bukan rm80juta tapi ratusan juta kerana kikis segala kecil besar kayu balak di Gunung Inas, Pedu dan Sik puuuuunnnn Azizan tutup mulut. Kes peruntukan Jalan Negeri yang tidak dilaksanakan sapenuhnya 2010 dan 2011, Azizan tutup mulut. Kes Odit Negara yang menyatakan rm4juta tak tahu kemana perginya, Azizan tutup mulut. Dan berbagai lagi yang berlaku penyelewengan dilakukan oleh pemerintahan PR/PAS yang hanya baru tak sampai 4 tahun memerintah.

    Semua rakyat ingin tahu penjelasannya, tapi Azizan tutup mulut.

    Itu belum lagi kita bercakap janji menifesto PAS yang satu pun tidak ditunai sejak depa perintah Kedah, Dan, kita belum lagi cakap pasai menggilanya tumbuhnya pusat-pusat hiburan mimerata pekan dalam negeri Kedah niiiihhh... Samentelahan masa BN perintah tak pernah pun berlaku sebegitu lantang terbuka.

    Apa pun kes kononnya berlaku penyelewengan rm304juta itu, ada banyak pihak telah bersedia membuat penejelasan.

    ReplyDelete
  2. Kerajaan Pak Lebai Pas banyak buat janji bohong.Ada juga pekena rakyat.Cakap dalam masjid lain.Cakap luar masjid lain.Paling halus janji hendak naik gaji guru tadika Nuri seluruh Kedah.Haram sampai hari habuk pun tak ada.Sudah empat tahun kerajaan kedah janji bohong ini.Gaji guru tadika Nuri lah paling rendah sekali dalam dunia.Tak percaya pergi tanya guru tadika Nuri.Berapa gaji mereka.

    Ceramah kata BN dapat hasil balak rM 8 juta.Zaman Pas RM 80 juta.Kalau kita tengok keadaan hari ini segala bukit dan gunung botak seluruh Kedah langsung tak masuk akal dapat RM 80 juta.Sebenarnya hasil balak lebih drp RM 80 juta.Tentu sekali lebih drp RM 200 juta.Mana pergi selebihnya.Cuma bagi tahu rakyat melalui ceramah bohong Pas RM 80 juta.

    Cakap nak hidup sederhana.Kerajaan Pas lah bila dapat jadikerajaan mula-mula sekali penaik dan tambah elaun exco dan wakil rakyat.

    Maka semua YB mereka sekarang hidup mewah.Tak caya pergilah ziarah rumah YB mereka.Dulu tuduh YB UMNO saja.

    Janji dulu kata nak bagi elaun ibu tunggal masa kempen.Mana dia.Kerajaan BN dato najib juga yg bagi.

    Cerita KUIN ramai tok lebai Pas dan ust Pas bawa video tayang nerata masjid dan kampung.Depa bhong lagi.Kuin punya hutnag piutang tak cerita.Masaalah potongan gaji tak sampai bank,kwsp banyak lagi.

    Sebenarnya Kerajaan Pas Kedah memang tak cukuop duit.Tapi Pas Kedah duit banyak.Faham-faham sendirilah.

    Nak undi Pas lagi keeeeeeeeee.
    Banyak lagi kjalau nak cerita.

    Jumpa lagi.

    UMNO pun janganlah ego sangat lupa diri.Bukan semua pemimpin UMNO rakyat suka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelik,BN kutip hasil balak RM8 juta dia kata betul,PAS kutip RM80 juta dia kata bohong,ada lebih lagi mgkn RM200 juta.Bhai,akai ada pakai ka?Pepatah Inggeris ada mengata kn "make sure your brain is engaged before you put your mouth into action"

      Delete
  3. blog cai syok sendiri ka nie..ler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Annon 13/2 12.10 pm, blog cai hang kataaa...??. Ada annon diatas cakap banyak part hangpa jawab laaaa...

      Delete
  4. KALAU BETOI KENAPA HANGPA TAK SAMAN KERAJAN DULU? DAN KENAPA SEKARANG BILA NAK MENGUNDI BARU HANGPA BISING? ADAKAH HANGPA TAKUT PERUT HANGPA YANG DAH KEMBUNG BUNCIT NANTI JADI KURUS KERING!!!

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.