Monday, August 19, 2013

SAKSIKANLAH MUKA-MUKA MELAHAQ DI RUMAH TERBUKA TUN M

Sumber visual : Facebook KP Penerangan
Apa yang MR paparkan di atas ialah muka-muka tak malu. Muka-muka kemaruk. Muka melahaq dan muka-muka loqlaq semasa rumah terbuka Tun M. Tak cukup dengan jamuan mereka bungkus dalam plastik untuk dibawa balik. 
Walaubagaimana pun biar lah kita berperasangka baik mungkin itu adalah makanan lebihan atau ‘left overs’.

11 comments:

  1. Kenapa kerajaan lantik Azeez Mamak Rahim sebagai Pengerusi Tabung Haji ?

    Rukun Islam kelima kepada semua umat Islam di seluruh negara. Menunaikan Haj di tanah suci. Sekarang dengan perlantikan Azeez, siapa ada duit boleh menunaikan Haj, siapa yang tidak dapat bayar duit poket tidak akan dapat pergi.

    TABUNG HAJI AKAN JADI EKSKLUSIF SEPERTI KEDAI ROLEX ATAU FERRARI. Rakyat biasa akan mula tolak Tabung Haji dan terpaksa menggunakan kemudahan yang lain untuk menunaikan Haji di tanah suci.

    Kuota untuk Tabung Haji akan di pegang oleh Azeez Rahim supaya anak beranak, seluruh UMNO yang dia berhutang kepada boleh di lepaskan dengan memberi PERCUMA kepada mereka menunaikan Haj di tanah suci. Kesucian Agama kita sudah tercemar dengan perlantikan perompak ini sebagai pengerusinya. Bukan Presiden UMNO ini tidak tahu. Mesti dia sudah dapat laporan demi laporan penipuan ahli perniagaan Azeez ini kepada hampir semua pemimpin dalam UMNO dan di luar. Berapa ramai yang sudah terpedaya dengan dia ? Berapa ramai sudah di tipu dia ?

    Adakah pemimpin UMNO yang lain hanya akan duduk dan jadi YES MAN seperti dalam pentadbiran Mahathir dan Pak Lah ? Adakah kesucian Haji sudah tidak bermakna lagi kepada teras kepimpinan UMNO sampai melantik seorang penipu perompak sebagai Pengerusi Tabung Haji di terima sebulat suara oleh mereka ?

    Jangan sampai UMNO jadi pembangkang selepas Pilihanraya UMUM ke 14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setan ni xhabis2 posting di merata blog kutuk fitnah Azeez. Lama2 org pun meluat dgn ko wahai setan bertangan manusia. Byk2lah ko kumpul dosa untuk check-in ke neraka, org tu xbuat dosa apa ko pndai2 reka cipta.. nnt terimalah blsn Allah di dunia lg.. mau lumpuh ke senget stgn mulut ko br nk sedar.

      Delete
  2. Elok lah berprasangka baik mummy...kalau tak, tak habis Tun M nak makan, ke tong sampah jawabnya...

    ReplyDelete
  3. Ni asik crite pasal azeez ni knp pulak.dh cukup pahala ke kalau pasni ni die boleh terajui tabung haji dgn baik camaner??tak ke kira ko dpt dosa fitnah lak??

    ReplyDelete
  4. tc pernh pergi kerumah terbuka tun semasa tun menajdi pm dan semasa pak lah menjadi pm
    kaum2 ni memang muka tak malu...mereka datang dah siap sedia dengan plastik bag, selamba aja mereka membungkus makanan yang ada, macam tak pernh jumpa.
    cuba perhatikan gambr diatas, kan ada imej perempuan yang berdiri dengan makanan ditangan...ini bererti majlis masih berlangsung

    ReplyDelete
    Replies
    1. La..... Kat sekolah pon depa macam tu. Tu cikgu lagi tu.....Bila ada makan free sibuk nak bungkus.Bila jamuan kena bayar...... Tak mau pi......Memang jenis pelahap.Macam binatang yg suka menyondol tuuuu.

      Delete
  5. cerita azeez rahim ini mudah saja.

    peribahasa lama ada berkata.

    kalau kaca menjadi intan.

    keling botol yang kaya dulu.

    melayu bodoh.........

    ReplyDelete
  6. Mummy Rokiah yang dihormati. Izinkan.

    1. Saya rasa biarlah kita berprasangka baik. Rumah terbuka Tun Dr M memang rumah terbuka istimewa. Saya adalah pengunjung tetap. Saya tahu ada rakyat biasa yang datang dari juah dan beratur berjam-jam dalam panas untuk berjabat salam dengan Tun Dr M dan Tun Dr Siti.

    2. Tak apalah kalau mereka makan banyak sikit dan tapau untuk bekal perjalanan atau kerana tak cukup tempat duduk. Lagipun orang biasa separti dalam gambar MR itu bukan datang untuk tunjuk muka kerana dapat projek atau kerana hendak bisik minta tolong Tun Dr M rekomenkan mereka kepada PM. Mereka ikhlas berjumpa Tun kerana mereka berterima kasih dengan apa yang Tun, sebagai PM dan nasionalis, lakukan untuk mereka dan negara.

    3. Sudah bebarapa tahun anak lelaki saya (seorang saja) amanahkan saya sampaikan salam dan duit raya kepada Tun. He grew up on the diet of Tun Dr M, became interested in and studied aeronautics & aerospace because of LIMA that Tun originated. Since he is now working in Switzerland, he gave Swiss Franc as duit raya to Tun. Tun opened the envelope, took out the money and, jokingly said: "Tak laku." Memang tak laku, tapi kalau ditukar dapat tiga kali ganda duit Malaysia. Sekarang nilau ringgit jatuh. Jadi kalau ada mata wang Swiss, Singapura, Australia elok tukar. Dapat banyak RM.

    4. Saya perhatikan banyak juga kaki ampu masa Tun jadi PM tak lagi datang berkunjung. Bukan semua manusia kenang budi. Tapi rakyat jelata tetap sayangkan Tun M dan Tun Siti. Kita doakan kesihatan dan kelanjutan usia mereka. Amin. Terima Kasih. A Kadir Jasin

    ReplyDelete
  7. kalau dijemput ke majlis walimatulurus pun kaum ni memang gitu ghopenya. temahaq...pantang! dahlah datang kekadang tu berpakaian seluar pendek...lansung potong selera...

    cakap terang aje...tak payah belok2...bengkok2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. So true....I cringed, to see this people so melahaq at kenduri or makan free function. wah lau wei.......

      Delete
  8. MR..look at the old man..he cuma cedok sikit jer.Tempat hidang lauk pun tinggal 2 bekas saja..
    I think orang semua dah ambik baki2 daripada terbuang saja.
    Years ago I remembered kat Pekan bila Tok Najib buat Rumah Terbuka, lauk siang2 orang kampung dah cedok bawak balik.
    Kat Bebar orang sampai tadah dalam tudung labuh atau kain saprah..memang ramai yang ambil peluang kerana mereka ingatkan pada yang yang lapar di rumah..kadang2 bukan selalu sebab sifat tamak haloba..

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.