Friday, September 20, 2013

MUKHRIZ PENYELAMAT UMNO DARI MATI BERAGAN

Visial : Big Dog
Mukhriz Tun Mahathir membuat pengumuman menawar diri untuk bertanding jawatan Naib Presiden UMNO di dalam pemilihan jawatan tertinggi UMNO yang akan datang.
Pengumuman dibuat di dewan kediaman resmi MB Kedah Seri Mentaloon di hadapan kurang lebih 3,000 penyokong UMNO dari seluruh bahagian negeri Kedah dan ada yang datang dari Perlis, Pulau Pinang dan Utara Perak.
Pengumumuman dibuat dalam suasana gimik dalam dewan yang dapat dirasai ‘the young feeling’ atau suasana persekitaran yang muda dengan penuh teriakan bersemangat “Berani Berubah!”. 
"Berani Berubah!" yang membawa banyak maksud dan jika di dalam kontek UMNO sekarang ia membawa mesej berubah dari yang tua kepada yang muda. Maka tidak hairanlah pemimpin-pemimpin tua yang berada di dalam dewan itu kelihatan termonyeh-monyeh mencari tempat di kalangan hadirin muda yang ramai hadir dengan banner “#MM4VP” singkatan bahasa siber yang sering diguna pakai anak muda sekarang. 
Pengumuman yang dibuat dengan penuh solidariti dari seluruh sokongan kepimpinan UMNO bahagian dalam negeri Kedah telah membawa banyak perbezaan jika dibandingkan dengan pengumuman pemimpin-pemimpin lain yang menawarkan diri untuk bertanding, yang mana kelihatan keseorangan. 
Apa pun hanya mereka yang berani berubah akan mengubahkan UMNO dari mati tua kepada UMNO kembali muda. Jangan sampai sejarah Melayu mencatatkan UMNO mati beragan di bumi tak sampai di langit terkapai-kapai.
Mukhriz pasti menyengat!

3 comments:

  1. Harapan besertakan imaginasi - semoga menjadi kenyataan.

    ReplyDelete
  2. MR.
    Ramai penyokong MM yang angkat tangan dia masa peristiharan VP itu muka-muka yang pernah kencing atas kepala Dr M suatu masa dulu.

    Itulah UMNO ramai penyokong Munafik.

    Tentu kenalkan.

    ReplyDelete
  3. Permainan wayang kulit Mamak TDM yang hebat.

    Masih ramai yang sanggup memuja TDM sebagai dewa Hindu hebat.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.