Thursday, October 17, 2013

PEGAWAI YANG BEKERJA DI PEJABAT UMNO PUN NAK BERTANDING INI LAH AKIBATNYA.

Menurut Tan Sri Rahim Tambik Chik di dalam media sosialnya ada pegawai yang bekerja di ibu pejabat UMNO Malaysia betul-betul mengambil kesempatan dengan jawatannya apabila beliau sendiri bertanding di peringkat bahagian. 
Pegawai ini telah lama tidak disenangi oleh sesetengah ahli UMNO kerana sombong, timing dan banyak mengambil kesempatan mengaut projek-projek semasa pilihanraya lepas. 
Kerosakkan UMNO kerana orang di sekeliling Presiden yang lebih sudu dari bubur. Lebih lubang dari hidungnya.

6 comments:

  1. " Kerosakkan UMNO kerana orang di sekeliling Presiden yang lebih sudu dari bubur. Lebih lubang dari hidungnya." - Itulah proses atau dinamika apabila kronisme atau 'free loaders' yang berjalan akibat daripada UMNO atau induknya yang mengamalkan program keramat Ketuanan Melayu iaitu mengkayakan elit atau kroni UMNO atas nama mertabatkan atau memaruahkan agama dan bangsa Melayu.Makcik Felda atau ahli UMNO bangan tak akan faham dinamis " orang di sekeliling Presiden yang lebih sudu dari bubur. Lebih lubang dari hidungnya. " Hidup Melayu!

    ReplyDelete
  2. dari segi perlembagaan UMNO seseorang pegawai UMNO bergaji boleh ke tidak bertanding untuk jawatan dalam UMNO?.masalahnya walaupun boleh tp pemegang jawatan tu tentulah sebuk berkempen kerana bertanding.sape buat kerjanya? atau amik cuti.dari segi moralnya tak patut bertanding w.pun tak dihalang oleh perlembagaan UMNO.Setiausaha Agong UMNO tak kan tutup mata jer?.

    ReplyDelete
  3. MR.
    eloklah dah kaya dah.
    tempat tu tempat buat duit.
    bila ada duit
    cari jawatanlah pula
    berapa juta buat duit
    masa pru yg lalu
    berapa juta
    pemilhan umno
    pejabat pm
    dgn
    ibu pejabat umno
    tempat buat duit.

    ReplyDelete
  4. Apa tidak nya,...kalau menang dah tentu jadi jutawan...kan itu tujuan masuk UMNO...!!

    ReplyDelete
  5. Memang betul jika dikatakan ujian yang paling hebat bagi orang yang beriman ialah berjawatan dalam politik.

    Tak caya?. Cuba lihat sejarah khalifah Islam selepas Nabi Muhammad SAW hanya Saidina Abu Bakar yang kewafatannya tidak dibunuh. Selepas mereka cucu Nabi pun dibunuh.

    Oleh sebab itu di kalangan ulamak muktabar yang tidak dilantik memegang jawatan tinggi.

    Kalau tidak kerana sifat kesabaran dan zuduhnya saya yakin Tuan Guru Nik Aziz, Hadi Awang dan Al Marhum Ust. Azizan pasti bergelar jutawan dgn jawatannya dalam politik. Alhamdulillah PAS memiliki kepimpinan yang hebat.

    Bandingkanlah dgn pemimpin UMNO...

    Dari sini kita boleh lihat jika diteropong melalui mata hati ( bashiroh ) sof mana yang betul dan diridhoi Allah dan sof mana sesat yang na'uzubillah lagi menyesatkan.

    Hujah saya di atas saya tidak kaitkan dengan pengikut. Sebabnya pengikut tak semua dapat capai level pemimpin. Ada pengikut yang bekerja bermati2an tetapi solatnya pula tidak terjaga. Tetapi bagi pengikut puak mungkaron, walau solatnya dijaga rapi tetapi dia bersekutu dengan puak itu, endingnya rugi dan penyesalan.

    Pilihlah sof yang mana satu pakai kepala otak bukan kepala lutut.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.