Wednesday, November 13, 2013

FAM, SULTAN DAN KJ. "SITI NURHALIZA PLEASE SHUT UP".

Visual : mStaronline


Bola itu bulat. Kelantangan Khairy Jamaludin di dalam kenyataannya berhubung dengan isu pembangunan bolasepak negara yang melibatkan badan bolasepak FAM dilihat oleh Siti Nurhaliza sebagai kenyataan yang biadab dengan yang lebih tua.
Lupakan Siti Nurhaliza penghibur yang semakin tua itu. KJ selaku Menteri Sukan dikira berani menegur dengan tegas FAM badan sukan yang dikira selama ini cukup kebal dan pantang diusik.
Entah mana datangnya Siti Nurhaliza pula campur tangan. Mungkin sebagai orang Pahang yang mendapat datukship Pahang terpanggil membalas jasa mempertahankan Sultannya yang juga Presiden FAM.
Apa pun KJ tidak perlu khuatir dengan mana-mana Sultan untuk menarik balik title datukshipnya kerana KJ belum lagi termakan budi dengan anugerah datukship. Biar kekal dengan title En KJ, KJ senang bersuara tanpa terikat.

Sesungguhnya barang diingat dibelakang KJ merupakan ratusan anak-anak muda yang rata-rata melihat beliau sebagai pemimpin muda yang ‘charismatic’, kacak dan bijak serta mampu menghayun gelombang pengaruh anak muda yang hebat.
Anak-anak muda hari ini sudah bosan melihat terlalu banyak politiking dan kesultanan di dalam sukan bolasepak kegemaran mereka. Ketika mereka di Oxford dan Cambridge mereka selalu menjulang kegemilangan liga perdana Inggeris, Eropah dan Sepanyol. Tetapi sekembalinya ke negara tercinta mereka mutu sukan bolasepak masih tercorot.
Semoga KJ akan terus lantang demi membangunkan kegemilangan bolasepak negara setaraf English Premier League. 

23 comments:

  1. Fam perlu dibubarkan dan semua pegawai perlu diganti dgn professional. Sultan tak diperlukan ada dlm fam lagi lebih baik sultan tengok2 hal kebajikan rakyat dan ambil tahu tntng agama, trutamanya ajaran sesat di pahang. Siti CT mandul tu boleh letak sebelah, colek kawin laki orang pun dah dah dosa besar belum taubat lagi.

    Tabik KJ kerana berani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raja2 dan Sultan2 concerntrate lah dgn pentakbiran negara.Sukan biarlah di bidang belia2 dan pemimpin belia.

      Concerntrate lah penganugerahan pangkat Dato kpd artis.Dato Siti kalau ta jadi penyanyi mungkin sedang menoreh getah atau membuat tapai untuk di jual di pasar tani

      Kalau setakat suara, ramai yang di anugerah suara yang merdu
      Akan tetapi ta mendapat peluang

      Delete
    2. Di Malaysia peranan timbalan hanya backup dan jarang di ambil berat.Ta kira timbalan apa pun

      Delete
  2. Semua orang berhak bersuara termasuk Siti. Tahniah Siti kerana berani. KJ, kamu tu budak mentah dan bukannya bersih pon. BERADAPLAH BILA MENGKRITIK TERUTAMA PADA SULTAN DAN ORANG YANG LEBIH TUA DARI KAMU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sultan berani ka kat KJ? Duit KJ banyak wooo!!!

      Delete
    2. woi dia kritik kat FAM apasal sultan nak terasa pulak, takda kena mengena, orang cerita pasal benda bulat tu la, bola, yang si artis ni buat la keja artis..

      Delete
  3. ceh. masa KJ jadi timbalan presiden FAM apa yang dia buat? apa kejayaan besaq yang dia capai? aap perubahan yang dia bawak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita ni kena patuh arahan menteri lulusan oxford ini. Ingat lah bahawa kita rakyat jangan campur urusan menteri dan FAM..

      Jangan sentuh pencapaian dia masa menjawat timbalan presiden FAM kerana FAM kan tidak boleh di sentuh.. apatah lagi masa dia sekarang ini menjawat menteri yang menang ketua pemuda dengan bergaya dan solid.

      Delete
  4. Siti Nur, baik kau jaga baik2 laki kau Datuk Key- nanti jatuh motor bike lagi. Patah kotey datuk tu, kau yang rugi lak...tak leh main

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuma Pahang dan Melaka memudahkan artis dpt pangkat Dato

      Delete
  5. KJ mungkin muncul sebagai sosok yang akan membawa perubahan pada FAM yang tampak kalis inovasi sejak berdekad-dekad yang lalu. Kepimpinan FAM memang benak dari segi membuat inovasi radikal seperti mahu kembalikan prestasi bolasepak negara ke alam kecemerlangannya seperti pada zaman SuperMokhtar dulu. Lihat ketrampilan kepimpinan FAM nampak tak ada inspirasi langsung! KJ cuba 'shake it-up' dan Siti tak faham kerana asyik terikat dengan budaya feudal yakni mesti lebih berprotokol apabila nak buat satu teguran/kritikan/komentar/pandangan kritis pada pemimpin tersohor FAM. Kalu KJ gagal maka sah FAM ni .................anad faham sajalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. perubahan apa oi. KJ tu timbalan presiden FAM 2007 -2010. Apa perubahan yang dia bawa?

      Delete
  6. Nak buat macam English premier league.Kene pakai kosultan lagi.konsultan yang kaya.Rakyat juga yang terbeban dgn rasionalisasi subsidi yg bukan hak asasi rakyat.Di timpa pulak dgn GST termasuk kenaikan harga petrol dan diesel.Nak buat menara warisan lagi.Masa tak kena langsung.Menara petronas di bina semasa krisis kewangan utk merangsang aktiviti2 ekonomi yg terbukti berkesan memberi impak kpd industri pelancongan termasuk industri pemotoran yg mengambil sedikit masa sahaja..Bukan di sebabkan oleh keborosan ekonomi.

    ReplyDelete
  7. Menteri tahulah kerja dia.Nak salah menteri KJ pun tak kena juga.
    Siti sengaja cari penyakit.Dia bukan tahu hal FAM.
    FAM pun janganlah tunjuk kebal sangat.
    Bagilah tokoh yang muda sikit sebagai presiden FAM.
    Lama sangat dah.

    ReplyDelete
  8. Bahasa dia sendiri dgn Kak Pah dulu tu sopan sangat ke? Atau nak tarik perhatian untuk mendapat peluang jadi calon ke, pemimpin wanita ke, vokal le tu konon! Siapalah kau dlm FAM, berapa juta dah kau sponsor? Kalau setakat peminat bolasepak je, jangan masuk campur, faham!

    ReplyDelete
  9. hahaha...masa KJ jadi timblan presiden..apa yg dibuat???antara zaman bolasepak malaysia paling malap..KJ xpayah POYO!!nak betulkan sesuatu perlukah diPAMPANG KEPADA RAKYAT!!DIAM2 BUAT KERJA SUDAH!!SIBUK NK CARI POPULARITI!!SEMPAT KUT SBLM 45 TAHUN JADI PM!!hidup melayu liberal dan progresif!!

    ReplyDelete
  10. Tiba2 orang yg pernah kena warning dan digantung iaitu TS Anwar Musa termasuk TMJ menyokong KJ. Mereka ini mahu bola kita terus maju. ada baik juga isu ni. Maknanya KJ di pehak yang betul.

    kot2 presiden yg minta kelantan kalah kot?
    susah la kalau final jumpa pahang lepas ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang ditegur siti pasal bahasa. bukan pasal bola.

      Delete
  11. setakat yang aku tau kalo tahap timbalan kat M'sia xder apa yang leh buat... So KJ teruskan gempuran mu ... kamu lebih tahu dari kami sebab kamu pernah duduk kerusi no 2...

    ReplyDelete
  12. aku cadangkan semua pegawai2 FAM dihantar gi kursus kat Korea Selatan atau Jepun. Suruh dia orang belajar bagaimana 2 Negara ni Berjaya menguruskan system pembangunaan bolasepak mereka dengan jayanya. CT tolong senyap , ni buka keritik pasal sultan kau . Orang tegur pasal bolasepak Malaysia sudah jauh tertinggal tak upaya nak bangkit. . KJ tolong kembali kan bolasepak Malaysia era 70an dan 80 an. Kalau dia orang tak mahu dengar cakap, gunakan kuasa kau sebagai menteri sukan.

    ReplyDelete
  13. KJ menteri yang bongkak dan pura pura lupa sejarah diri sendiri! Cerita sedikit cara kenaikan anda secara mendadak dalam UMNO! Ingat bagaimana cepat naik biasanya begitu cepat jatuh tersungkur! Ingat Anwar Ibrahim?
    Apa kejayaan anda dalam bola sepak negara? Ingat apa yang anda telah buat semasa jadi Timbalan Presiden FAM.Ada tak walaupun sebesar zarah idea bernas yang telah anda lontarkan kepada FAM? Ceritakan sedikit nasib My Team!
    mummyrokiah, saya menganggap anda bloger yang adil dan bijak. Kenapa dalam kes KJ dengan FM/Siti, anda berat sebelah. Saya yakin anda faham isunya BUKAN Siti membela sesiapa, Sultan Pahang ke, Dato Jamal Nasir ke atau FAM. Beliau hanya menegur bahasa yang digunakan KJ dalam membuat teguran. Tidak kan lah perkara yang semudah itu tidak faham!
    hulk Hogan,..."So KJ teruskan gempuran mu ... kamu lebih tahu dari kami sebab kamu pernah duduk kerusi no 2.." KJ itu lebih tahu tentang apa?, Pentadbiran FAM ke atau permanan bola sepak?
    Kalau FAM apa yang telah dilakukan KJ untuk kemajuan FAM yang boleh dibanggakan? Kalau tentang bola sepak KJ ini bekas pemain bola srpak handal dari Manchester United ata Cameroon ke?
    Mereka yang menyerang peribadi Siti, baik berhenti membuat komen caci maki, menghamun dan menghina! Anda beri banyak pahala percuma kepada Siti. Satu lagi cermin diri sendiri, baik sangat ke diri sendiri?

    ReplyDelete
  14. TAHNIAH DATO' SITI. NAK TEGUR BOLEH TAPI BIARLAH ADA ADAB. DALAM FAM TU RAMAI MEREKA-MEREKA YANG LEBIH BERUSIA DARI KITA. KALAU DAH BERKUASA SANGAT KENAPA TAK PANGGIL SAJA BINCANG DALAM BILIK MESYUARAT. BUKANKAH FAM TU DI BAWAH TJ ANDA JUGAK. DULU ANDA DALAM FAM BUKAN. SEDARLAH SIKIT RANKING BOLA MALAYSIA MASA ANDA DALAM FAM. ISU MYTEAM TU MACAMANA. KJ PERNAH JUGA BIADAP DENGAN TUN M SATU KETIKA DAHULU. KALAU DAH DIA RASA DIA TU BOLEH TEGUR DAN KRITIK ORANG SECARA TERBUKA DI MEDIA, JANGANLAH MARAH KALAU ORANG KRITIK AWAK PULAK. KJ. TOLONG BELAJAR SIKIT ADAB. KALAU ANDA HEBAT SANGAT, MENGAPA BOLASEPAK MALAYSIA LEBIH BURUK MASA ANDA DALAM FAM DULU. BUKANKAH BOLASEPAK MALAYSIA LEBIH BERJAYA SELEPAS ANDA DINYAH KELUAR DARI FAM. KALAU NAK KOMEN ORANG, TENGOK DULU SEJARAH ANDA DULU. ITU SAJA NASIHAT SAYA.

    ReplyDelete
  15. Kalau yang tua buat ulah nyanyuk memang patut ditegur. Kalau dah tua kencing diseluar, yang muda patut bimbing ke jamban. Dah terlalu jauh menghilang mutu sukan negara disebabkan seisi dan sekuku dengan politik.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.