Wednesday, December 3, 2014

PENYAMUN TARBUS YANG GADAI TANAH MELAYU PULAU PINANG



Kita tidak pasti kenyataan ini benar atau tidak. Harap yang ampunya diri bangun dengan tegas menjelaskannya kalau mereka tidak berdosa.
Baca sini berita penuh : These-Are-Crooks

16 comments:

  1. Memang benar - kedua dua ini merupakan penyamun aka penyangak yang mementingkan poket dan kroni masing masing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah pi jauh la MR, kat kedah pun wandi mamak dah jual BDB..

      Delete
  2. orang orang Melayu sudah bahalol , bagi Mamak jadi Ketua sampai jadi Lahanat jual harta bangsa.

    Mamak mamak ini memang tak guna , nak kaya kan kubur kubur mereka tapi aniaya orang orang Melayu.

    1Melayu , 1 Bahalol , Mamak Kaya Raya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baca sejarah berapa ribu banduan dari penjara India di bawa tinggal di Penang.Baka mereka membiak

      Delete
  3. Inilah muka2 Keturunan Paria yang mengaku Melayu, tetapi Geng2 Red Indian dalam UMNO buta bangsa dan buta warna..tidak dapat beza Melayu dengan Mamak

    ReplyDelete
  4. lihat lah umno betapa celakanyapuak puak umno. Tanah melayu dijual pada tokei cina. memang umno bangsat.

    tangkap mamak umno ini dan ludah muka mereka.
    Di Penang hanya mamak yg monopoli umno. Melayu penang sudah hantar umno kedalam jubur sialful.

    ReplyDelete
  5. UMNO telah di kontrol oleh mamak.
    Itu serita Mamak penang.
    Di kedah pun sudah ada dua mamak.
    Kulim sama Baling.
    Taburrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

    ReplyDelete
  6. Sebenarnya apa yang berlaku ialah mereka membeli (bukan mencuri) tanah orang-orang melayu di Balik Pulau untuk tujuan pembangunan perumahan. Akan tetapi Guan Eng tidak meluluskan projek mereka kerana mereka orang UMNO dan syarikat mereka telah di "blacklist" kan oleh Guan Eng. Bukan syarikat mereka sahaja, mana-mana syarikat yang ada kaitan dengan UMNO samada pembekal, kontraktor dan pemaju akan di "blacklist" kan oleh Guan Eng. Mereka tiada pilihan selain menjualkan tanah tersebut kepada pemaju yang tidak di :blacklist" kan biasanya syarikat milik Cina lah. Tak percaya pasal blacklist ini. Siasatlah sendiri. Semua jabatan kerajaan negeri diwajibkan menyerahkan keputusan tender sebaik saja tender dibuka. Pejabat ketua menteri akan menyemak setiap shareholders samada mereka ada kaitan dengan UMNO. Kalau ada tawaran syarikat tersebut hendaklah ditolak iaitu tidak dicadangkan untuk diaward oleh agensi kerajaan terbabit. Begitu juga untuk pemaju, setiap shareholder akan diteliti samada milik isteri orang UMNO, kawan orang UMNO dan sebagainya. Kalau ada kaitan, Guan Eng sendiri sebagai Pengerusi Land Committee dan Pengerusi EXCO tdak akan meluluskan projek tersebut seperti apa yang berlaku kepada Aseania dan PERDA.

    Tapi Guan Eng amat licik, dia menyalahkan pula mereka. Dan kita melayu2 yang bangang percaya cakap dia. Sampai bila melayu harus bodoh seperti ini? Malang sungguh nasib melayu, setelah ditekan, diperbodohkan pula.

    Saya cadangkan supaya kerajaan persekutuan menyiasat habis-habisan latarbelakang pelajar-pelajar yang akan diberi biasiswa/pinjaman JPA/MARA. Jikalau bapa atau ibu mereka orang pakatan rakyat, tak payahlah beri biasiswa/pinjaman tersebut kat bakal2 pengkhianat ini. Mereka-mereka ini lah yang kuat menentang kerajaan persekutuan melalui media sosial. Hampir 80% dari mereka menentang kerajaan mengikut anggaran anak saya yang belajar di sebuah Kolej Mara. Guan Eng juga akan melakukan perkara yang sama iaitu menyiasat latarbelakang bakal penerima biasiswa/pinjaman sekiranya dia berkuasa. Percayalah kerana saya sangat kenal dengan perangai komunis yang bernama Guan Eng ini kerana saya berkerja dengannya. Lakukanlah sebelum terlambat. Biar senyap sikit puak-puak yang tak mengenang budi ini.

    Gunakanlah kuasa selagi masih ada kuasa.

    ReplyDelete
  7. Ha..ha..pencacai nk backing pun tak kena gaya...klu betul nk tolong melayu knp pi beli tanah org melayu tu..biaq pi la tanah tu kekal ditgn melayu dan patutnya kempen la kt melayu balik pulau tu supaya jgn juai tanah...ini depa yg pi beli pastu juai kt cina belakang pi tuduh dap yg ambik tanah tu..akai ada ka??? Aku ingat lg hr tu depa pi kempen kt melayu seberang habaq kata dap tibai tanah melayu balik pulau...tak dak plk dengaq depa kata nk buat rumah tp dap x bagi...hg ni klu pencacai tu pencacai la jgk..hg la pelingkop org melayu...aku pun bkn berkenan sgt dgn dap ni...tp sejak dap pegang ni aku tgk org melayu p.pinang makin celik...

    ReplyDelete
  8. Celik. Apa yang depa celik aku pun tak tau. Kalau Guan Eng jadi Pengerusi Land Com dan dia juga jadi Pengerusi Exco, maksudnya dia ada kuasa multak untuk kelulusan projek pembangunan. Tak ada check and balance macam zaman BN dulu, Dato Abdul Rashid Jadi Pengerusi Land Com jadi dia akan tapis dulu sebelum dibentangkan kepada EXCO dimana Koh Tsu Khoon adah Pengerusi.

    Tapi sekarang Guan Eng bertindak seperti diktator, beraja dimata bersultan dihati. Setaip projek yang diluluskannya mesti ada kang taw. Ada pemaju dari KL terpaksa lari jual pembangunan kat orang lain sebab tak faham fasal kang taw. Tanahnya dekat dengan projek Ivory The View.

    Anwar Ibrahim tahu fasal ini begitu juga hampir semua orang kat Penang. Tapi apa Anwar Ibrahim boleh buat. Dia hanya boneka yang gila nak jadi Perdana Menteri.

    Kalau tak cukup pengetahuan dan tak ada networking orang putih kata. Tak payah lah komen kalau berdasarkan hearsay sahaja sebab tak ada faedahnya. Yang rugi juga orang Melayu juga.

    Apa pun saya ucapkan terima kasih kepada mummy rokiah kerana menyiarkan komen saya. Apa yang saya cakapkan adalah kebenaran buat pemimpin UMNO.

    DS Najib patut belajar dari Guan Eng bagaimana hendak memerintah iaitu gunakan segala kuasa yang ada. Apa ertinya kesederhanaan kalau hanya di sebelah pihak.

    ReplyDelete
  9. Ha..ha..tak perlu nk ada networking org putih pun klu stkt nk tau yg org umno pp lah yg juai org melayu pp...elok pun dap menang..sekurang2 org melayu lbh celik ttg saper yg tipu depa dulu...yg umno meroyan tu pasai depa dh tak dpt menipu lg dh...mana lg sakit hati?? Kena tipu dgn bangsa asing ka atau bangsa sendiri?? Kalau bangsa asing yg tipu aku sanggup lawan smpi mati..tp klu bangsa sendiri yg tipu..aku sgt sedih dan blh jatuh sakit smpi mati...pikiaq la sendiri

    ReplyDelete
  10. Sbb najib gunakan kuasa yg ada mcm yg anon 2.47 katalah m'sia makin nk melingkop..nilai matawang makin jatuh...misteri 1mdb yg tak terjwb smpi skrg..tppa yg menjual negara...dan mcm2 lg lah...itupun lg nk backing penyamun penang...Sudahlah..org lain pun ada fakta jgk...semua dh sedia maklum yg org melayu pp dh terpinggir puluhan thn dh itu fakta yg paling besor skli...chek and balance apekejadahnya...yg chek depa sapu..yg balance pun depa sapu...kg dodoi hanya tinggai nama...lagi mau sembang...

    ReplyDelete
  11. Sekarang lebih teruk. Kalau dulu kerajaan BN dah luluskan pembangunan di Bayan Mutiara untuk PDC. Ada rumah mampu milik, ada tapak masjid, ada tapak sekolah dan ada juga rumah kos sederhana dan mewah untuk menampung kerugian membina rumah-rumah kos rendah.

    Sekarang tanah itu dah dijual oleh Guan Eng kepada Ivory. Apa impact kapada orang Melayu? Dibawah PDC dulu, PDC lebih mengutamakan syarikat2 ataupun konsultan2 ataupun professional2 Melayu (land surveyor, arkitek, engineers, lawyer dsbg). Tapi sekarang bila dijual kepada Ivory, seekor professional melayu pun tak akan dilantik oleh Ivory. Siapa yang rugi. Melayu juga kan.

    Apabila pembangunan dibuat oleh PDC, PDC akan cuba sedaya upaya untuk menjual kat Bumiputra sekurang-kurangnya 50% untuk rumah selain LMC dan Low Medium Cost. Tapi sekarang 5% pun tak mampu orang Melayu nak beli. Kondominium mereka berharga jutaan ringgit. Lagi mau jilat jubur Guan Eng ka?

    Itu saya baru bercakap pasal Bayan Mutiara. Bagaimana pula tanah-tanah PDC dan Kerajaan Negeri yang lain yang dijual secara besar-besaran (beribu-ribu ekar) kepada pemaju cina secara besar-besaran sedangkan tanah-tanah itu boleh dibangunkan sendiri oleh PDC. Tanah PDC di Bayan Mutiara dijual kepada Ivory dengan harga RM240 sekaki persegi. Tapi sekarang harganya telah melonjak ke RM600 sekaki persegi. Ivory untung atas angin RM1.5 Billion. Tidak kah itu kerja bodoh nama? Lagi mau jilat jubur Guan Eng ka?

    Malas saya nak mengulas pasal 1MDB. Dah banyak fakta2 yang dibentangkan oleh bloggers pro-kerajaan. Bacalah sendiri. Bagi saya, projek mixed development 1MDB dikawasan prime area di KL bersambung pula dengan laluan MRT adalah sangat viable susah nak rugi biasanya keuntungannya disekitar 40% dari GDC. Tapi jangan ada persepsi negatif seperti yang cuba dilakukan oleh Mahathir dan Daim. Nampak macam nak sabotaj saja. Apa salahnya membantu projek pembangunan mega yang diterajui oleh orang Melayu/Kerajaan seperti ini.

    Nilai matawang makin jatuh kerana 30% budget Malaysia bergantung kepada Petronas. Mahathir sepatutnya mengenakan GST lebih awal supaya budget Malaysia tidak terlalu bergantung sangat pada Petronas.

    ReplyDelete
  12. Sama la tu...dua-dua penyamun..PDC ka...ivory ka...semua tu mana ada menguntungkan melayu...semua tu kroni yg sapu...melayu pp makan asap je...mana ada blogger pro k'jaan bg fakta pasai 1mdb manaaaa...depa pun msh dok tggu kenyataan dr najib yg tak kunjung tiba...anon 10.53...hg bkn bg fakta...statement hg ni hg reka sendiri ye??...najib pun tak berani ckp...mat maslan jwb pun tergagap2 ni tiba2 hg pandai2 cerita yg bkn2 ni apa dia??? Hg tau dak?1mdb laa..ni dok kalut bayaq interest saja yg hg dok cerita untung ni mana maii??dok beli power plant jimah dgn harga mahai tak msk akai ni hg cerita untung mana maiii...??hg ni mesti salah sorang cybertrooper umno kan??? Patut la najib kata hangpa ni bangang..

    ReplyDelete
  13. Aku sokong Najib. Pasal apa Najib nak kata aku bangang pulak. Mahathir pun aku sokong. Cuma aku rasa Mahathir tak perlu kritik Najib. Kalau dia ada buah fikiran sama-samalah maju kan 1MDB. Sekarang masih diperingkat awal penyusunan modal, masih banyak boleh diperbetulkan.

    Aku pemerhati politik di penang. Aku nampak Guan Eng sangat licik dalam memperbodohkan orang2 Melayu seperti hampa. Projek PERDA dia bekukan. Kat mana Professional Melayu nak cari makan. Terpaksa lari ke negeri lain. Dia bermaharajalela makan rasuah tapi ada orang Melayu bodoh sokong dia macam khalifah. Iszuree pun nampak kerakusan regim Guan Eng, bila dia tegur sikit Guan Eng terus gantung tugas dia. Adakah ini yang dinamakan demokratik? Demokratik kepala hotak.

    ReplyDelete
  14. Hmmm...pemerhati politik dipenang ye..? Masa umno perbodohkan melayu dipenang smpi satu demi satu tanah melayu dipenang digadai pd cina takdak plk hg kalut nk perati noo..aku pun dok penang syeikh...aku membesaq smbl perati kampung melayu dipenang pupus satu demi satu...guan eng pegang br nk masuk dua penggai hg dh judge dia mcm2...Iszuree? Hg kenai ka iszuree tu siapa dan mcmana??klu tak kenai baik hg dok diam2..pas penang pun ghaplah...aku sokong ada satu anon tu yg kata bila dap menang br org penang makin celik...laa ni semakin terserlah perangai masing2...sbnarnya kita jauh ttggl dgn org cina dr segi ekonomi dan politik...politik org cina sgt hebat...politik org melayu plk mcm anon 12.56 kt ataih ni la....main sokong mengkhinzir buta...dh terang2 kena main dgn najib pun dok sokong jgk?? Tp org cina depa lain...klu tak perform depa nnt akan tukaq dgn org lain...sbb tu depa maju dan pemimpin depa sgt alert dgn kebajikan bangsa depa...hangpa pikiaq la sendiri..

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.