Saturday, December 20, 2008

Buat kenyataan tanpa pakai otak

Rancangan Sime Darby Beli IJN Ditangguh, Kata Najib
By: Ramjit-->
PUTRAJAYA, 19 Dis (Bernama) -- Rancangan Sime Darby Bhd untuk mengambil alih 51 peratus ekuiti dalam Institut Jantung Negara (IJN) ditangguhkan hingga kajian mendalam dilakukan oleh kementerian-kementerian yang berkaitan, kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Jumaat.IJN diurus oleh IJN Holdings Sdn Bhd, milik penuh Kementerian Kewangan.Semalam, Sime Darby berkata kerajaan secara dasarnya memberi kelulusan kepada syarikat berkaitan kerajaan itu untuk mengambil alih kepentingan dalam IJN Holdings.

KOMEN:
Ini lah kerja kongkalikong kerajaan Pak Lah. Buat kenyataan tanpa pakai otak. Awat tak buat kajian mendalam sebelum membuat kenyataan. Bila rakyat bangun baru hangpa tau. Udah la kedudukan ekonomi dan politik semasa terumbang-ambing depa dok pi buat kerja pengotoq ni pulak.

2 comments:

  1. Kalau tak salah saya dulu juga ada ura-ra nak pindahkan Universiti Malaya kerana tanahnya nak dibangunkan oleh rakan Pak Lah, DS Anuar Zaini. Sekarang nak ambil IJN pulak oleh mentor Pak Lah, Musa Hitam.
    Yang menjadi sasaran ialah Pak Lah.

    ReplyDelete
  2. Mummy,

    Musa Hitam quotation 'elegant silence'...apa tak ada komen sebagai pengerusi sime darby?..sama juga suami Shahrizat sebagai pengerusi IJN ..semuanya 'elegant silence'...

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.