Tuesday, December 23, 2008

UMNO nampak jahat, penyamun dan perompak.

IPOH: Gerakan wants the proposed privatisation of the National Heart Institute (IJN) to be scrapped, said deputy president Datuk Chang Ko Youn.

Privatising highways, Tenaga Nasional Bhd and Telekom Malaysia had left a poor impression, he said, adding that privatising IJN would also be bad for Malaysians.

"Healthcare is a social obligation which cannot be left to the private sector to handle. Once they take over, it's about dollars and cents. They are profit-motivated.

"We have to care for the people, especially low-income earners. It doesn't make sense for the private sector to run IJN," he said.

Chang said this in response to an announcement by Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Razak on Friday that the takeover plan by Sime Darby had been put on hold pending a study by the Economic Planning Unit of the Prime Minister's Department, and Finance and Health ministries.

KOMEN :
Kenyataan Parti Gerakan di atas seperti di dalam NST 22.12.2008 berjaya memikat hati rakyat. Sudah pasti kenyataan ini mendapat sokongan dari pengundi-pengundi Cina di atas pagar. Gerakan akan dilihat lebih berani dan memang terbukti berjuang dan sanggup bercanggah dengan TPM, Najib.

Rumusannya di mana kesudahan UMNO? UMNO kelihatan jahat, penyamun dan perompak dan mengambil kesempatan di atas kesengsaraan rakyat dengan cadangan menjual IJN. Najib kena "scrap off the idea totally" jangan dok timbang-timbang lagi.

13 comments:

  1. mana pi orang-orang umno yang dok lantang bersuara dalam satu-satu hal? mana dia novandri hasan dengan minda intelek melayunya yang dok menyalak dengan benda-benda yang merepak?mana azhar ibrahim?mana gabungan geraduan melayu yang siap bertengkolok macam panglima tu?mana ahmad ismail bukit bendera? apa pun cina juga yang dok pertahan...

    ReplyDelete
  2. sy setuju mummy , uMNO je nmpk jahat dan parti lain dlm BN semua baik ..

    kita kena betulkan persepsi itu dan isu IJN ini adalah silap Najib sendiri ...

    ReplyDelete
  3. Dollah Yakee dan Pejuang Bangsa,
    Inilah buktinya org UMNO tak sensitif. Macam mana Melayu nak harap kat depa? Macam mana depa nak pertahan ketuannan Melayu? Semua jaga kepentingan sendiri sahaja. Semau nak jawatan, nak kuasa tapi tak ada keberanian.

    ReplyDelete
  4. Mummy,
    Maaf kadangkala sasaran perjuangan UMNO hari ini tak menepati sasaran dan kehendak rakyat semasa. UMNO lebih dilihat beretorik dan sibuk mengejar kuasa bermula dari Ketua cawangan sehingga ke peringkat nasional. Mereka lebih sibuk berlawan sesama sendiri. Jika mereka tak dipilih sebagai calun mereka keciwa dan menyokong pembangkang. Lihat seperti apa jadi kepada Ketua Bahagian Pokok Sena yang digantung keahlian kerana menyokong pembangkang.
    Sasaran perjuangan yang sepatutnya mereka tumpu seperti kesihatan, pendidikan, social contract, langsung tidak menyengat dan rakyat lebih nampak mereka bergaduh sesama sendiri.

    ReplyDelete
  5. Orang melayu dalam dilema yang tenat,pemimpin mengejar pangkat dan kekayaan, golongan pertengahannya gila mengampu dan kedua-duanya tidak ada rasa peduli dan simpati kepada rakyat. Orang melayu sanggup menjual melayu kerana kepentingan sendiri. Ketuanan diri lebih utama dari ketuanan melayu. P36 BN boleh korek lubang untuk terjun kedalamnya

    ReplyDelete
  6. alahai..
    yang ni je ke yang penjilat PR boleh tulis? adui.. memang sempit pemikiran korang ni..

    ReplyDelete
  7. Ada betulnya yang mummy tulis ni.. dan yang membuatkan kita bertambah-tambah hairan bin ajaib tu, pemimpin UMNO masa kini asyik membuat kesilapan yang sama berulang-ulang..tapi cakap bukan main semua untuk kesenangan dan kesejehteraan rakyat..hairankan !

    ReplyDelete
  8. Sedihnya dgn orang umno ni. Kami generasi muda ni memang hilang confident dgn mereka. UMNO! please do something drastic to gain Malay 's people confident.

    ReplyDelete
  9. pinggu: Itu baru bab IJN...kalau boleh UMNO nak jual semua atas nama kepentingan rakyat...

    ReplyDelete
  10. Mummy,
    UMNO ni bukan nampak jahat tapi memang dah jahat dah. Dulu UMNO sekarang pun UMNO. Dulu jahat sekarang pun jahat.

    ReplyDelete
  11. Awat kasaq sangat mummy? Dah tak ada benda lain nak juai, hospital pun hospitallah..asai boleh buat cukuplah...

    ReplyDelete
  12. kalau UMNO nampak jahat siapa nampak baik?

    DAP ke?

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.