Tuesday, March 17, 2009

Tahniah! Datuk Tiger dari rakan bloggers

KUALA LUMPUR: RTM staff members are against the appointment of Datuk Ibrahim Yahaya as the Broadcasting Department director-general.

The Information Ministry issued a statement announcing Ibrahim's appointment, which came into effect yesterday. Ibrahim, formerly media adviser to the information minister, succeeds Datuk Abdul Rahman Hamid.
(NST 17.3.2009)

KOMEN:
Mummy ingin ucapkan tahniah kepada blogger www.duniatiger.blogspot.com di atas perlantikan sebagai KP Penyiaran Malaysia.

Belum pun dua hari masuk pejabat staff RTM dah mula protes di atas pelantikan Datuk Tiger. Nampaknya Datuk Tiger kena berdepan dengan Tiger-Tiger RTM yang sedang tidor selama ini kerana mereka dah mula bangun apabila ada Tiger yang bukan species mereka masuk ke dalam kampung mereka.

Apa yang Datuk Tiger kena awasi ialah bukan Tiger-Tiger di situ tetapi ada juga ular-ular berbisa yang beracun.

Apa pun tahniah dari rakan blogger www.mummyrokiah.blogspot.com

9 comments:

  1. saya kamarulzaman.saya dah lawati blog majer Anuar nak bagi komen skit tapi kena blok plak ada tapisan,komen yang baik baik saja yang boleh masuk yang pedas ditolak..Mcm ni ker nak jadi Pemimpin.Masuk Tong Angkat Sendiri..!Pengecut....!Undi Razwan lagi baik.anak tempatan.

    ReplyDelete
  2. Untuk Dato Tiger, bukan senang mengejutkan tiger-tiger kenyang yg sedang lena dan dibuai syok sendiri selama ini.

    apa pun buktikan taring dato berguna dan diperlukan... tahniah dan syabas...

    ReplyDelete
  3. Dah banyak menteri penerangan,

    RTM masih hodoh takde pembahuran..

    Datuk Tiger kena baham ular2 yg tidoq dlm RTM. Bikin malu aje..TV keadilan lagi bagus..

    RTM pikir apa? Fardu kifayah atau perut sendiri aje..dapat gaji bulan2 sudah.

    ReplyDelete
  4. kalau rtm tidak malu belajar cuba2 le jenguk sbc di selatan tu. tengok bagaimana mereka bersaing dgn tv swasta walaupun deme agensi kerajaan.

    ReplyDelete
  5. Congrats Dato'...

    Jika perlukan succession planning...jangan lupa nama saya dato!

    hehehe

    Pp

    ReplyDelete
  6. Wow, mummy, tak sangka mummy pun kaki jolok rupa-nya.
    Mummy, kalau nak jolok tiger mummy mesti pakai "kayu tas" Orang tua-tua bilang tiger-tiger takut dengan "kayu tas" Takut-takut nanti mummy pula kena baham.

    Mummy, mummy punya jolok sangat bahaya.

    Mummy saya sarankan Mummy tukar nama Mummy pada "Mummy Jarum" atau Mummy Jolok"
    what say you mummy...

    ReplyDelete
  7. Menarik untuk dilihat datuk tiger VS datuk K tingkat 7...Siapa yg lebih dinamik untuk tukar standard RTM 1 dan RTM 2 setaraf dgn BBC 1 dan BBC 2 saperti yg diwarwarkan olih menteri
    Nak lawan Awani dan Ria mungkin RTM sakit

    ReplyDelete
  8. Salam mummy
    sedikit pandangan.
    1. taukah mummy protes staf rtm tu aper ke bendanya. Ada rakan2 kat rtm bagitau memoramdumtu takda kena mengena dengan dato tiger, so jangan wat citer yang tiger2 rtm nak lawan dato tiger... kalu tak caya tanya dengan ceupac spt dalm nst ari ni
    2. kita jangan wat andaian yang bukan2 tentang rtm, kita tak tau aper2 politik di rtm, politik menteri, politik ksu dan kementerian, politik orang2 rtm yang wat program dan yang wat teknik, politik selebriti (kalu ya pun) rtm dan juga yang keja tidak sebagai staf rtm... ada politik gak... so kalu kita pernah keja kat sana barule boleh kasi input... banyak yang kita tak tau sengsara org rtm yang di perbodohkan dan di kulikan oleh.... teka le sendiri, kan kita semua ni bijak pandai... sekian udur diri dan mohon maaf

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.