Monday, December 20, 2010

London menggigil

Bila kesejukkan begini barulah tahu kenikmatan matahari di negara sendiri.

Sementara Melayu dan Islam masih mampu berjuang dengan hak yang ada sedikit ini berjuanglah supaya tidak hilang kenikmatan yang dikecapi hari ini.

2 comments:

  1. TERLALU sejuk pun tidak baik untuk manusia,sama juga TERLALU panas tidak juga baik untuk manusia. Tak tahulah kata pakar alam sekitar betul-betul mengalami PERUBAHAN cuaca. Tiba masanya suhu terlalu panas akan membakar kulit orang Malaysia dan pembikin pengaman udara dan penjana tenaga TNB akan banyak untung.
    Orang Melayu Islam tak boleh buat apa-apa kecuali banyak berdoa, solat khas untuk menggekalkan nikmat sedia ada. Perangai manusia suka membakar fosil melalui jutaan kenderaan, membotakkan hutan dan juga mengguna dapur lama banyak menghasilkan karbon dan gas rumah hijau yang menyumbang kepada perubahan cuaca. Apakah pemimpin Islam tahu punca emisi karbon ini dan mempengaruhi pihak pemerintah mengurangkan aktiviti itu? Pemimpin Melayu Islam kita banyak yang membuang masa berdebat perkara nonsense seperti ketuanan Melayu. Maka jangan harap sangat pemimpin Islam Melayu boleh menyumbang ke arah mengurangkan risiko cuaca ekstrem.

    ReplyDelete
  2. Mak Long, Mak Ngah dan Mak TehDecember 20, 2010 at 7:14 PM

    Mami oiii, kami di Kedah baru saja habis banjir besar. Kini gilir London pula dilanda salji tebal.
    Cuaca dunia dah tak menentu,dunia pun dah pening dengan gelagat manusia ini tambah-tambah orang politik.
    Salam.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.