Monday, December 6, 2010

SELAMAT TINGGAL DATUK SERI S. SAMY VELLU.

"Yang ditunggu sudah tiba" Itulah ungkapan dari rakan MR dalam telefon tadi semasa teruja memberitahu bahawa Datuk Seri S.Samy Vellu telah secara resmi melepaskan jawatannya sebagai Presiden MIC dan menyerahkan kepada Timbalannya Datuk G.Palanivel manakala Datuk S. Subramaniam sebagai Timbalan Presiden.

Seharusnya masyarakat India Negara ini tidak merayakan atau berwail-wail-wail berhubung pengunduran DS S.Samy Vellu kerana beliau bukannya dewa untuk kekal selama-lamanya sebagai Presiden MIC.

Samy Vellu akhirnya sedar bahawa kuasa ini berada di tangan rakyat. Kaum India negara ini juga seharusnya sedar bahawa suara mereka sudah didengar dan mereka seharusnya kembali menyokong MIC dan menguburkan Hindraf yang tidak mampu membawa apa-apa harapan kepada mereka. Hanyalah nyanyian-nyanyian kosong yang hanya sedap didengar seperti dalam filem Tamil tetapi realitinya tidak ada.

Usahlah membazir masa menunggu wang pampasan RM1juta seorang daripada Kerajaan Inggeris seperti yang dijanjikan oleh pemimpin Hindraf itu, kerana hakikatnya ia adalah janji pemimpin berlidah biawak yang sanggup berbohong untuk mengutip dana bagi kepentingan peribadi mereka.

Realitinya, mereka harus bersatu berjuang bersama MIC kerana bukan sahaja perjuangan MIC telah terbukti menaikkan kaum mereka tetapi telah memerdekakan mereka dari taraf paria kepada taraf Datuk, Tan Seri dan Tun. Hasil perjuangan MIC juga mereka sudah ada bandar sendiri, LittleIndia di Brickfield sama seperti China Town di New York dan Canada.

Kepada DS S.Samy Vellu, MR mengucapkan SELAMAT BERSARA DARI DUNIA POLITIK dan isikanlah persaraan tuan dengan aktiviti-avtiviti yang tuan suka dan tidak dapat melakukannya dahulu.

Paling utama dan penting jangan pula tuan komen atau mengeritik successor tuan seperti Tunku mengeritik Che Det, Che Det mengeritik Pak Lah/ Najib dan Lim Kheng Yaik mengeritik Khoh Tsu Khoon. Rehat lah sepuas-puas hati tuan.

2 comments:

  1. SALAM!
    Seharusnya masyarakat India Negara ini tidak merayakan berhubung pengunduran DS S.Samy Vellu kerana beliau bukannya dewa untuk kekal selama-lamanya sebagai Presiden MIC.
    Yang datang mengkin yang terbaik...


    link me MUMMY !
    http://blogenstarz.blogspot.com

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.