Sunday, June 14, 2009

Singapore Army has awarded a $100m contract for the advanced combat man system (ACMS)

The Singapore Army has awarded a $100m contract to ST Engineering for the advanced combat man system (ACMS). ACMS is a third-generation networked warrior system with advanced C4I (command, control, communications, computers and intelligence) and network features. ACMS technology integrates the soldier's capabilities as part of a network-centric force. The system can improve the situational awareness of the soldier, increasing mobility, command and control thereby enhancing combating capabilities. The project is expected to be complete by 2012. [copyright Army Technology.com]

KOMEN:
Kelangkapan canggih peperangan seperti ini jika diberi kepada Chin Peng dan PKM mereka akan menjadi "seperti tikus melihat besi". Kita sibuk berpolitik.

Singapore is to provide the hardware and Chin Peng will be providing the software.

Kita di mana?

10 comments:

  1. kita berada di dalam hutan simpan BELUM hahahahahahaha

    ReplyDelete
  2. Ini lah kita orang melayu betul jujur sambut LKY sampai semua nak tunjuk.Tiap ahli penggiringnya dakam 8 ari , semua ada buat rakaman.Balik rumah semua upload kat sitem yang baru ni supaya bolih buat perang maya berasaskan data semasa.Tengah caxap sembang ngan Nik Aziz,depa keluar berita bagi kontrak.
    owang putih kate: "perfect timing".Baik berpada pada.Aku nampak blogger aje yang sangsi,Gomen dan UMNo semua tergamang dan tersipu sipu.
    Semua orang orang dia ni yang sumbat Ayahanda Said masuk jel berluluh tahun.Geram aku.Sakit ati aku, ari kita sanjung.
    Cepat balik lah jangan buang najis kat tanah Melayu.
    changkat lobak.
    arjuna waspada.

    ReplyDelete
  3. AMBOIII BUKAN MAIN SANJUNG NIK AZIZ KEPADA LEE KUAN YEW.

    Mr Lee had asked how PAS would view Singapore if it comes to power, said Mr Nik Aziz. His reply was that he would treat everyone 'the same, as can be seen in Kelantan'.

    In a short speech, Mr Nik Aziz said Singapore is known for its anti-corruption stance and 'a champion of democracy'. 'Singapore is also very strict in keeping the city clean, and these aspects are good things that we can emulate,' he said.

    ReplyDelete
  4. siapa yang ada pitih boleh beli alat ini dari s t engineering.

    ReplyDelete
  5. Negara kita akan dapat saingi apa sahaja yg ada di singapore,bukan pada aspek ketenteraan sahaja yg mana mereka hampir menyamai kekuatan cangih regim ziones dari banyak segi (ekonomi,ketenteraan dan pemikir hebat) asal sahaja semua lapisan rakyat malaysia bersatu, terutama orang2 melayu. Membenarkan C.Peng balik ke malaysia akan menambah parah lagi keutuhan perpaduan yg sedang kita bena. C. Peng mungkin sudah jauh ketinggalan dalam aspek kemodenan zaman, tetapi kena ingat generasi yg masih memnghargai ideologi C.Peng ada yg setaraf pemikir yahudi.

    ReplyDelete
  6. Malaysia bukan tak boleh beli itu semua tetapi Grand Design dah awal-awal gunakan pembangkang membangkang segala niat murni ATM memperolehi senjata canggih. Lihatlah sahaja apabila TUDM hendak mengantikan pesawat Nuri. Mereka yang tak tahu menahu akan apa yang dibeli dan apa yang perlu terus menentang.

    DAP sangat suka Malaysia tidak kesampaian memperolehi alat senjata dan senang apabila Singapura menyerang Malaysia untuk membolehkan DAP memerintah.

    Apabila Malaysia berperang dengan Singapura, mula-mula mesti dihapuskan adalah DAP dan cucu cicitnya. Tak dapat dengan senapang parang panjang pun cukuplah.

    ReplyDelete
  7. dah la tak yah la dok cin peng cin peng LKY LKY,,,tgk org dah p kemana kita maseh dok nak perang sesama sendiri,,,TGNA cakap tu ada betol dia la

    ReplyDelete
  8. AMBAJ! Hang bawa mengucap..sabar!

    ReplyDelete
  9. kita orang malaysia ini yang sibuk mengata orang, benci membenci sesama sendiri, ragu ragu lawatan orang akhirnya akan juga beli peralatan singapura punya hardware and chin peng punya software....sepertilah condemn singapura setiap kali tapi ratusan ribu orang kita isi periuk nasi kat singapura. pelik tapi betul. alahai.

    ReplyDelete
  10. Salam,
    Harus diingat bahawa ada tetamu datang membawa rezeki dan ada juga tetamu yang datang membawa sial, porak peranda dan kucar kacir.
    Macam LKY ni datang mebawa sial baru, sial lama pun masih belum selesai.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.