Saturday, August 29, 2009

Kepala lembu VS Kepala Khalid Ibrahim



(Visual Source : gerakan-anti-pkr.blogspot.com)

PM Directs IGP To Act Over Temple Protest

KUALA LUMPUR, Aug 28 (Bernama) -- Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak has directed Inspector-General of Police Tan Sri Musa Hassan to investigate an incident in Shah Alam Friday where protestors used a cow's head to vent their anger against the Selangor state government.

According to Human Resources Minister Datuk Dr S. Subramaniam, Najib informed him of this after he (Dr Subramaniam) had briefed the prime minister on the incident which took place outside the Selangor state secretariat after the Friday prayers.

"The prime minister has promised to look into it and asked the IGP to immediately act on the matter," he said in a statement here.

AS I SEE IT :
...dipetik dari www.gerakan-anti-pkr.blogspot.com :

"protes penduduk seksyen 23 shah alam terhadap kelulusan pembinaan kuil mega semakin panas. sebentar tadi, dalam keadaan cuaca panas terik penduduk telah berarak dari masjid shah alam menuju ke pejabat SUK shah alam. Khalid berahim yang kebetulan baru pulang dari solat jumaat,menutup mukanya didalam dalam kereta apabila bertembung dengan penduduk ! "

Insiden ini adalah "the tips of the iceberg".

17 comments:

  1. Saya percaya kepala lembu di bawa olih ejen PKR yang menyerap dalam kumpulan penunjuk perasaan untuk menaikan kemarahan orang India dan Cina supaya membeci BN. Kononnya tunjuk persaan itu didalangi olih UMNO.

    Ini adalah Muslihat pengikut Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
  2. Protes, boleh protes, tapi jangan lakukan apa apa yang boleh menyinggung dan menghina ugama lain. kita pun tentu tidak suka dan tercabar jika ugama Islam dipersendakan.

    ReplyDelete
  3. Kenapa ada 'paria' yang nak sensitif pasal kepala lembu...

    Sepatutnya Khalid yang sudah terkenal dengan 'lembu korban' lebih melenting dan melatah..

    Dalam ketika MIC sedang di ambang pertandingan, pemimpin cuba menjadi juara...juara taik kucing ! Sepatutnya masa dan tenaga ditumpu melawan pembangkang, bukan melawan rakyat.

    Bila pemimpin tidak rasional di atas kehendak rakyat majoriti dan PM tidak mendahulukan rakyat, tetapi lebih mendahulukan minoriti 'paria' akhirnya UMNO akan makan diri.

    Sangat sangat sesuailah UMNO ditalkinkan apabila jika semasa hidup tidak mampu menjadi kawan kepada orang Melayu dan Islam.

    ReplyDelete
  4. dalam isu kuil india akan bersatu tak kira parti cuma orang melayu tidak bersatu bila islam di hina terutama pas, asyik nak jaga undi.

    ReplyDelete
  5. Umno mesti pertahankan MELAYU dan ISLAM..itulah asas perjuangan yg telah memberi kekuatan UMNO selama ini...KEROSAKAN yg berlaku semuanya kerana PEMIMPIN BERTOPENGKAN ISLAM, 1.DOLLAH BADAWI...clean man konon..warak.konon hancur UMNO 2.ANUAR ALJUBURI....cakap hal islam...pemusnah kekuatan melayu..jadi barua dan ejen YAHUDI 3.PAS.....nilai sendiri apa yg berlaku....semua pemimpin yg ada penakut nak pertahankan ISLAM dan BANGSA SENDIRI...sangat kuat kalau bermusuh sesama MELAYU......TUNDUK dan TAAT pada desakan CINA dan INDIA..............BANGUN ANAK2 MUDA MELAYU......masa depan negara ini dan tanah air tercinta di tangan anda.....jangan biarkan PEMIMPIN BERTOPENGKAN ISLAM MENGHANCURKAN KITA......UMNO SEGERA SINGKIRKAN KEKOTORAN YG ADA>>>RAKYAT DAN UMAT MELAYU MENUNGGU...DS NAJIB JGN TAKUT bertindak segera.....

    ReplyDelete
  6. Yang pastinya ahli2 persatuan Penternak Lembu Selangor konfem mengamuk becoz membazirkn kpala lembu mcm 2 jeh...otak lembu klau buat masak cili api terangkat wu....tmbahan lagi dalam bulan pose..

    ReplyDelete
  7. Banyaknya Munafiqin dalam blog nie

    ReplyDelete
  8. "Sesiapa yang menyakiti orang-orang dzimmi bemakna dia menyakitiku (Muhammad SAW) dan sesiapa menyakitiku dia menyakiti Allah." -- Riwayat Imam Thabrani.
    Kenapa dlm memperjuang nasib dan masa depan Islam kita perlu menghina agama lain?? Bukankah umat Islam mengakui mereka sebagai ummah terbaik, maka tindak-tanduk kita pun perlu yg terbaik, kita perlu memberi contoh yg terbaik juga. Malangnya, sebab nila setitik habis susu sebelanga...

    ReplyDelete
  9. Anonymous said...

    dalam isu kuil india akan bersatu tak kira parti cuma orang melayu tidak bersatu bila islam di hina terutama pas, asyik nak jaga undi.

    ....................................

    Inilah penyakit org Melayu yg hingga kini sukar diatasi. Rupa2nya penyakit ini bukan penyakit org Arab saja. Menghairankan, kenapakah Melayu yg berpegang kpd agama Islam, sanggup mengenepikan ajaran agama demi matlamat kehidupan masing2. Jika rakyat kebanyakan, kita tidak hairan tp masaalahnya org2 yg serban sebesar bakul dan berpendidikan agama yg tinggi, sanggup berbuat demikian. Pada aku, mudah saja, mereka ini sebenarnya leka mengejar habuan hidup didunia yg fana ini, hingga sanggup lupakan ajaran Allah.

    Mata kecik sebelah..

    ReplyDelete
  10. Anonymous said...

    "Sesiapa yang menyakiti orang-orang dzimmi bemakna dia menyakitiku (Muhammad SAW) dan sesiapa menyakitiku dia menyakiti Allah." -- Riwayat Imam Thabrani.
    Kenapa dlm memperjuang nasib dan masa depan Islam kita perlu menghina agama lain?? Bukankah umat Islam mengakui mereka sebagai ummah terbaik, maka tindak-tanduk kita pun perlu yg terbaik, kita perlu memberi contoh yg terbaik juga. Malangnya, sebab nila setitik habis susu sebelanga...

    ....................................

    Kalau mreka menyakiti kita, nk biarkan saja. Apa awak dayus ke. Siapa yg hina dulu. Aku tahu kau ada kat pihak mana sbb itulah jiwa kau hanya ingatkan dunia saja walau pun pandai menurunkan petikan2 hadith. Kau tidak ada jiwa Islam. Sebenarnya kau keliru atau jiwa kau mmg tidak sensitif langsung.

    Mata kecik sebelah..

    ReplyDelete
  11. Anonymous said...

    Yang pastinya ahli2 persatuan Penternak Lembu Selangor konfem mengamuk becoz membazirkn kpala lembu mcm 2 jeh...otak lembu klau buat masak cili api terangkat wu....tmbahan lagi dalam bulan pose.

    ....................................

    Ko ni fikir sedap saja. Bahaya wooo, kolestrol very high. Lepastu ko tambah pulak lg dgn santan kelapa. Lg cepatlah ko "jalan".

    Mata kecik sebelah..

    ReplyDelete
  12. Apa2 pun tak patut bawak kepala lembu.. biar sapapun yg terlibat patut siasat.. jika salah salahlah..
    tapi takyah la lebih depa nak buat isu.. sbb apa tindakan mereka2 dlm DAP yg menghina Islam & melayu.. juga tak lupa kes namawi yg menyanyi mengutuk org Islam & hindraf yg mengatakan org melayu mengamalkan penindasan..

    ReplyDelete
  13. Mummy sayang....
    Mula tu nak marah gak dengan isu kuil tu. TAPI bila baca penerangan oleh YB Shah Alam (khalid) dalam blog "ummi anni' tak jadi lamarah.

    Depa nak pindahkan jaaa bukan nak buat lagi satu. Kesian la kat yg duduk di sek.19. @0 kaki jer terpisah dgn rumah tapi di tempat baru ada 600 kaki terpisah dengan rumah....
    Geng-yang marah tu pun melampau. Pegi jalan-jalan kat England tuh... Pehhh berselerak mesjid di kawasan perumahan kristian. Tak la ada isu sangat. Lihat di Bristol, Coventry, exeter, Berm etc...
    Lagi satu bawak kepala lembu sambil berselawat tu ikut cara apa......

    Mummy tolong tenangkan sikit kepada yg tak faham kebebasan beragama. Hakikatnya Islam adalah agama resmi persekutuan dan agama lain bebas diamalkan TAPI : Bebas diamalkan jer tau bukan bebas di sebarkan.

    urangkulir

    ReplyDelete
  14. Jangan dikatakan kita beriman selagi kita tidak diuji.

    Sejauh mana kita berani diuji tanyalah diri kita.

    Kadang kala akibat provokasi melulu kitalah yang membuat orang hina akan kesucian agama kita.

    ReplyDelete
  15. Mummy

    Saya TAKUT...

    Saya ni anak malaysia yang bukan Islam and bukan Melayu, saya rasa tak selamat duduk di tanah air ni, seolah-olah golongan majoriti akan "membuli" yang bukan melayu dan bukan islam ini bila-bila masa saja.

    Sepatutnya abang besar patut jaga adik kecil, nampaknya sekarang bukan sahaja abang besar ni tak melindungi adik kecilnya, malahan baju yang dipakai adik kecil pun abang ni nak koyakkan. Hari la mana nyawa adik juga akan dikorbankan? Kanapa lah abang besar tak pernah mempertimbangkan perasaan ketakutan and tidak ketenteraman adik kecil ini?

    Adakah malaysia ini aman dan selamat? Saya amat malu dan kecewa nak tanya soalan ini pada hari 31 Ogos ni.

    Anak Pekan yang tidak dapat lena tiduk di bawah ketakutan

    ReplyDelete
  16. mami mami....saya stuju dgn kenyataan ada pakatan pembangkang yang diserap dalam tunjuk perasaan tersebut...lepas tu kata BN yang salah..sedangkan kita sedia maklum bahawa ramai ahli pembangkang yang gemarkan tunjuk perasaan..jadi sah-sah lah depa ni join skaki..pastu BN a.k.a UMNO dipersalahkan..

    ReplyDelete
  17. Ulasan panjang lebar pun tak guna..zaman maklumat di hujung jari pun ada mahkluk masih nak berselindung di sebalik bayang2..

    Umno masih berpura pura beselindung di sebalik NGO , kepala lembu di usung , di pijak bagai nak rakk pun masih kata kepala lembu misteri tiba tiba di bawa oleh pembangkang..

    jika benar apa yang di dakwa dan di kenalpasti ahli pas dan pkr terlibat ..polis apa tunggu lagi ..tak kan itu pun aku nak bagitau apa nak buat..tangkap aje la ..selalu nya kalau pas dan pkr terlibat tak payah tunggu sampai hari ni ..tak sempat usung kepala lembu sepantas kilat polis bertindak..insp junior pulak di jadikan kambing hitam..tau sangat dah...

    Aku nak bagitau pewaris /umno ngok di beruas perak mesjid dan kuil jarak hanya 200 meter , siapa yang bina , siapa yang luluskan walaupun tapak mesjid dahulu nya bekas tapak pelupusan sampah , mesjid retak , dah berapa kali repair..sapa luluskan ? kuil dekat mesjid kenapa pewaris tak buat demo , usung la kepala lembu aku nak tengok ..mana mamat yang konon nak perjuang kan agama. ..

    kini yang jelas umno dulu, kini selamanya terus hidup dengan ehsan perkauman..mulia sangat kah bangsa melayu jika ugama islam di letak di tapak kaki..

    ingat pesan che det ..melayu umno mmg mudah lupa...ha ha

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.