Saturday, March 13, 2010

"Dengan Cinta Ku bina Istana" Saloma

Pengesahan cerai isteri kedua bukan difail Sultan Kelantan

2010/03/12 (Beriata Harian)
KOTA BHARU: Sultan Kelantan, Tuanku Ismail Petra, tidak pernah memfailkan sebarang permohonan pengesahan perceraian talak tiga terhadap isteri kedua baginda, Che Puan Elia Suhana Ahmad.

Ketua Pendaftar Mahkamah Tinggi Syariah Kelantan, Abu Bakar Abdullah Kutty, berkata permohonan itu sebaliknya difailkan seorang wanita, Nik Rorhana Wan Abdul Rahman, 60, yang bertindak sebagai plaintif dalam kes terbabit dengan menamakan Elia Suhana sebagai defendan.
Hakikatnya peristiwa dan kisah hidup disebalik Sangkar Emas lebih hebat dari kisah hidup rakyat marhaen yang tidur diatas mengkuang layu. Cuma apa yang disebalik tembok istana berakhir tanpa liputan media.

Lagu : Istana Cinta
Artist: Saloma

Dengan cinta kubina istana, Kau sentuh runtuh jadi pusara, Cahaya hidupku jadi gerhana, Bisa jiwa menanggung derita, Kusemai benih kasih sejati, Kupupuk dengan baja nan asli, Ngapa kau siram racun yang pedih, Ku tahui kini hanya rasa nan pedih.

Ku mimpikan istana janjimu, Ku hias cantik dalam angan-angan, Sebab bencana datang mengganggu, Kini hancur musnah istana impian

2 comments:

  1. Kelantan tu dah dimakan sumpah laknat TGNA.Tak habis2 problemnya. Now keluarga dirajanya pulak bertelingkah publicly antara satu sama lain. Kalau Allah swt nak tunjuk, sekejap aja nampaklah. Nauzubillahiminzalik..

    Kakcik

    ReplyDelete
  2. Cinta Istana lebih hebat dari Cinta Pondok Kayu serba kekurangan ini..

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.