Friday, November 26, 2010

Siapa bakal terajui UMNO Kedah?

Blogger Tok Senawi meramalkan Mahzir Khalid akan kembali menerajui UMNO Kedah. http://toksenawi.blogspot.com/2010/11/transformasi-umno-kedah-det-khalid.html

Jika benar ramalan Tok Senawi nampaknya UMNO Kedah Pimai Pimai depa dok tang tu juga. Macamlah tak ada lagi tokoh lain yang boleh membawa pembaharuan di Kedah.

13 comments:

  1. Kalau begitu.Politik wang segar lagi laaaaa dlm umno kedah.

    ReplyDelete
  2. Kalau lah benar DMK yang akan mengetuai kepimpinan UMNO Kedah... jangan nanti UMNO Pusat kena serang sakit kepala lagi...sebab keputusan PRU 13 tak akan berubah....
    Manusia inilah yang mengeluarkan kata-kata menyesali namanya yang sama dengan nama mantan PM (TDM)... rakyat Kedah tak lupa....

    ReplyDelete
  3. UMNO haruslah berani mengemukakan muka-muka baru yang lebih bersih dan mungkin boleh membantu UMNO memenangi PRU akan datang.

    Jangan diletak muka yang sama jika muka tersebut pernah kalah kerana mungkin pengundi mahukan orang baru diletakkan sebagai calon.

    ReplyDelete
  4. Kedah tak akan kemana selagi diterajui oleh orang LAMA walau apa alasan sekali pun tetapi nak buat macam mana SIAPA lah ANDA siapa lah KITA nak tergu pemimpin ATASAN.

    Apakah ada yang tersembunyi dan tersirat di TAKA LANTIK aku .. pecah rahsia (mungkin berlaku macam tu kot.!!!!)

    Siapa makan cili sendiri rasa..

    ReplyDelete
  5. Mummy,
    Bukan sejarah Wan Mokhtar dan Mohamed Yaacob berulang di Kedah pula.BN terrsungkur di kelantan dan kelantan kerana du "tokoh" UMNO yang tidak boleh digantilah. Mahazir Khalid dah pemimpin reject oleh rakyat Kedah apa pasal nak lantik dia lagi. PU lepas ramai ahli UMNO/BN undi Pas/PKR kerana tolak kepimpinan Mahazir tak paham-pahamkah.Daripada Mahazir lebih baik lantik Zam (Zainuddin Mydin) kerana Zam mampu berfikir cara-cara nak jatuhkan PAS berbanding Mahazir yang hanya pandai berfikir nak masuuuuuuuuuuuuk saja.

    Orang Kedah jati

    ReplyDelete
  6. Salam Mummy..Mummy nak betul ka sabun sedozen..CCZ pun terfikirlah jugak ni, nak kirim kat Mummy lagu mana. Dah la tak kenal Mummy..Dari dulu dok teka sapa dia?

    Apapun kalau Mummy nak, Mummy call no yang CCZ letak tu no..

    Ni kira niaga lah ni..CCZ ada cerita panas kalau Mummy nak tau..Gossip oghang pompuan nih. Tapi sadis betul..Utk Mummy CCZ kasi murah. Kalau jual RM8 kat Mummy, CCZ letak Rm10..Hahahahaha...Lawak je Mummy..K..

    ReplyDelete
  7. Kuasa politik ditangan Tuan ketua Bahgaian.Kuasa mengundi ditangan rakyat.Buatlah apa yg patut.

    ReplyDelete
  8. Rakan bloggers dan Orang jati Kedah,

    Semasa penglibatan langsung MR dalam liputan banjir di Kedah, dapat dilihat politik Kedah semakin rumit. Tun M tidak berapa merestui cadangan Mukhriz untuk dilantik sebagai Pengerusi kerana terlalu awal dan Tun M sendiri tidak yakin politik Kedah akan pulih, jika kapal politik Kedah karam akan terjejas nama Mukhriz dan kerjaya politiknya di Kedah akan berkubur.

    Menurut rakan MR sejarah telah membuktikan semua pemimpin Kedah yang naik diiktiraf oleh federal leaders. Tapi apabila mereka
    balik ke negeri sendiri mereka di sabotaj dengan dashyat.

    Kedah masih lagi mengamalkan politik DALAM KOTAK.

    Zainudin Mydin juga akan menjadi mangsa ratahan mereka jika Zam kehadapan.

    HAKIKATNYA KEDAH BERAT BAGI UMNO.

    ReplyDelete
  9. CCZ,
    MR akan ke USM next week. Rakan bloggers Kedah kata hang pun jadi mangsa kuncu-kuncu PAS dalaman ke?
    Kalau benar hang kena sabar sahaja..yang dokdi atas tu tak boleh tolong hang ka? atau jadi tongkoi mengenyangkan perut sendiri.
    Apa-apa hang hanya email MR no...

    ReplyDelete
  10. Sebenarnya muka-muka yang ada dalam badan perhubungan umno kedah itu sendsiri pun yang dah mandom dan lekah je pun.Cuba senaraikan ketua bahgian yang yang ada dikedah ini pun dah tak layak.Sampai ada orang kata untok makluman anda ketua cawangan tak berguna.Ketua bahagian tak boleh pakai.Kenapa jadi begini.Kedah kena muka yang bersih sikit,berkelayakn sikit.Macaaman tak teraju Negeri sedangkan dibahagian pun macam ANJING DENGAN KUCING/kunyit dengan kapor.Siapa pun boleh kalau nak lantik.Kalau lantik pun tak boleh nak buat apa lebih baik susun semuallah umno di kedah.Kalau tidak umno kedah punah ranah.Semoga dato najib paham.

    ReplyDelete
  11. La..awatla hangpa ni kemaruk sangat..Dah tak dak orang lain dah ka?? Alamat Pas menang free la sepenggal lagi..silap-silap jadi macam Kelantan..

    Det Khalid ni orang dah meluat dah..Rumah dia saja kat Naka dekat 5 juta..kabarnya..

    Umno kena peka sensitivity orang Kedah.. Pas tak kuat mana..hangpa saja yang tak ketahuan punca..

    Mukhriz saja yang nampak sempoi..tua muda senang kira..Tak mengata orang.. Nampak pun cerdik..

    ReplyDelete
  12. Payah2 sangat lantek BEROK lagi senang, baru padan muka Umno Kedah, kerana lantek sapa pun mesti tak kena, maklum masing2 terasa pandai sangat, tapi tak sedark bodo lebeh daripada berok, ashek nak bekelai saja.

    Yang diperingkat Pusat pulak tok sah dok kata apa, kalau depa dah kata tu! tu lah! orang cadang Tobat nak dengark, macamlah pandai sangat? biar melingkup habih semua sekali baru padan muka...

    Dari ayark liork orang kecik....!!!!

    ReplyDelete
  13. SAY NO TO RECYCLE CANDIDATE...

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.