Friday, December 31, 2010

Sebelum dianugerahkan "Datuk"kepada Rajagobal, anugerahkan "Tan Seri" kepada Mokhtar Dahari dahulu

Presiden MIC, Datuk G. Palanivel merasakan setimpal agar diberi gelaran Datuk kepada K. Rajagobal yang melatih skuad bola sepak negara sehingga berjaya menjulang Piala AFF Suzuki 2010 malam tadi.

Rajagobal juga turut berjaya membawa skuad bawah 23 tahun negara memenangi pingat emas di Sukan Sea di Laos Disember lalu.

Walaubagaimanapun sebelum dianugerahkan "Datukship" kepada beliau kempimpinan negara harus terlebih dahulu mendahului augerah Tan Seri kepada Allahyarham Mokhtar Dahari atau lebih gagah dengan gelaran “Super Mokh”.

Kita ghairah dengan kejayaan hari ini jangan kita lupa mereka yang berjasa kelmarin.

5 comments:

  1. adat kat malaysia,

    kalah main politic, menang main politic.......

    yang takda kena mengena pasal bola, sokong aja tinnas bolah sepak kita, pi stadium sorak kuat2....

    yang ada kena mengena pasal bola, bimbing dan jagalah team kita, temasuk jurulatih dll....

    pasal politik jangan pulak team atau pengurusan yang tersinggun nanti....

    sekian,
    yang tengguk TV bediri semasa msia lawan indo....

    ReplyDelete
  2. Keling ni bila dah kaya atau berjaya, mulalah berlagak.

    Manusia lupa diri. Sedar diri la sikit kau tu paria.

    Amat setuju dengan pengurniaan Tan Sri kepada allahyarham Mokhtar Dahari.

    ReplyDelete
  3. Kita baru menang AFF SUZUKI CUP peringkat asia tenggara ja, masuk sukan asia takat pusingan kedua ja.Jangan lemaskan pemain,jurlath dengan anugrah yg melampau..perjalanan membentuk kemegahan dan kuasa bola sepak masih jauh dan panjang tapi tak mustahil digapai.sekiranya pasukan Harimau malaya nama bertuah (ada yg minta tukar harimau malaysia) dah boleh sekeh pasukan jepang kata org indon dan lekeh pasukan korea,uea dan kita berada dipusingan akhir wold cup di rusia.time tu jangankan datok,mgkin gelaran Tun pun layak diberi kepada mereka.jangan jadi seperti indon,.."memipiskan lada burung yg sedang terbang bersuka ria".. renung renungkanlah.

    ReplyDelete
  4. Inilah otak kelas 3, pemimpin politik negara ini, K Rajagopal seorang India, pemimpin parti India saran bagi Datuk. Kalau Cina, MCA dan Gerakan pun kalut jugak lah. Kalau Melayu, berebut pulak kaki kaki ampu UMNO nak jadi pencadang.
    Apalah punya justifikasi.

    Menang Suzuki Cup dengan cara teknikal pun sibuk macam nak rak. Itu pun bukan menang dalam perlawanan malam itu. Kalah ke menang ke saya pun tak faham.

    Apa pun saya rasa cuti sehari itu pun sebenarnya tak patut. Bukan masuk World Cup. Riuh dan sorak tak kena tempat. Anugerah dan keistimewaan yang diberi sudah lebih dari mencukupi.

    Sudah sudahlah. Ramai lagi manusia yang berkhidmat lebih besar untuk negara tanpa sebarang naugerah.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.