Wednesday, May 4, 2011

Tahi telinga Cina DAP Pulau Pinang akan terpelancut

Mulai I Jun ini elaun bilal dan siak di Pulau Pinang akan dinaikan sebanyak 80% ini akan melibatkan seramai kira-kira 800 bilal dan siak di seluruh negeri.

Seramai 400 orang bilal yang sekarang menerima elaun sebanyak RM180 sebulan akan menerima RM324 sebulan dan seramai 400 orang tok siak akan dinaikkan kepada RM360 sebulan daripada RM200 sebulan.

Semoga dengan kenaikan elaun ini tok siak-tok siak mesjid akan bertambah rajin menyapu tahi-tahi cicak dicelah-celah mimbar mesjid dan tandas-tandas yang berbau hancing akan selalu dicuci sehingga calat.

Manakala tok-tok bilal mesjid di Pulau Pinang akan mengasah suara mereka supaya nyaring melaungkan azan khasnya pada waktu subuh supaya tahi-tahi telinga Cina-Cina DAP akan terpelancut keluar apabila mendengar kesedapan tok-tok bilal berazan.

Nampaknya Kerajaan DAP Pulau Pinang lebih mendahului Kerajaan PAS di Kedah.

4 comments:

  1. Betapa DAP nak bantu atau meningkatkan elaun staf tok siak atau tok bilal pasti akan menerima reaksi kurang yakin dari UMNO kerana DAP itu ada niat udang di sebalik batu, tapi tidak pula jika UMNO mendahului inisiatif itu. Apa saja DAP nak bantu seperti menaikkan elaun pak imam atau memberi honorarium kepada warga emas macam-macam reaksi negatif dari UMNO akan muncul, menggambarkan betapa sempitnya minda UMNO kerana benci karatnya terhadap DAP.Pentadbiran DAP di Penang dapat pujian dari Ketua Auditor sebagai negaeri yang paling baik dari segi tadbir urus, sulit pentadbiran UMNO boleh menandinginya. Orang UMNO pakar membuat filem video seks tipu yang ramai orang cerdik tidak percaya kecuali orang Melayu di desa/Felda. Orang UMNO pandai sumpah laknat walaupun tidak tahu protokol nak melaksanakan. Tapi dendar khabar masyarakat dak kurang terpesona dengan UMNO Pulau Pinang, mereka boleh buat hebuh, kacau dan hiruk-pikuk dengan bantuan Utusan Meloya/ RTM dan TV3, itupun tak beberapa profesional.

    ReplyDelete
  2. Anon 10.06pm, yang buat video seks tu bukan UMNo la.. Jangan lah buta hati sampai gitu sekali. Datuk Eskey tu orang PKR dan kawan baik Anwar la. Memang bagus lah kita terpesona dgn DAP.. Good Luck to melayu Pinang.. senang nak ambik hati orang kita ya.. Hati orang cina, bagi apa2 pun tak jadi ugak. Sebab mereka cerdik, tak dimakan bodek... Kesian kaum ku.

    ReplyDelete
  3. Anon 10.06pm.

    maka tersenyum simpul lah orang2 DAP kerana hanya dengan menaikkan sedikit elaun tok bilal dan tok siak, maka berebut2 mahu disebarkan ke seluruh malaya bahawa DAP sangat mengambil berat akan kebajikan Islam. maka ketika tok2 siak dan tok2 bilal sedang mengira2 duit yang tak seberapa, kampung2 melayu dan peniaga2 melayu disapu bersih, pamplet2 penyelewengan sejarah disebar2kan. lupa lah mereka bahawa kebajikan yang sedikit tidak akan dapat melindungi penindasan yang besar.

    ReplyDelete
  4. Mai tunjuk kat aku tang mana DAP rampas hak melayu kat Penang nie??? Umno ada ka nak bagi lebih sikit kat siak di bawah negeri pemerintahan BN??? Ada ka??? Cakap macam orang bodoh...hisss memang bodoh pun puak Umno nie...Umno la yang paling kuat bodek..bagi kain sehelai dah layu terhutang undi kat BN... padan muker pun...tak serik kena main ngan pemimpin sendiri..ooii tengok la apa dah jadi ngan negara kita nie....ekonomi tambah teruk...barang semakin mahal...siapa yang perintah Malaysia sekarang nie??? DAP ka...PAS ka....atau PKR ka??? Bila nak kalah...mula main isu perkauman... tak habih-habis... Tau ker kalau PR menang...kaum Cina dah faham bahawa mereka tidak akan jadi pemerintah Malaysia...Melayu kan tetap jadi ketua...bodoh betul Melayu umnopron nie...memang bodoh.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.