Wednesday, September 28, 2011

Ada talibarut Anwar Ibrahim di Pejabat PM?

Sebagai contohnya, kata maklumat itu lagi: ‘‘...anda fikirkanlah bagaimanakah kos perbelanjaan lawatan rasmi luar negara YAB PM boleh diperolehi dengan begitu detail, cepat dan pantas oleh pihak pembangkang?

Bagaimanakah juga penerbangan percutian peribadi YAB PM juga boleh diperolehi dengan begitu detail dan cepat oleh pihak pembangkang? Dan banyak lagi contoh-contoh lain. Apakah ia diperolehi dengan mudah jika tidak kerana ada orang dalam yang membocorkan segala maklumat sulit itu?''

Perenggan di atas dipetik dari tulisan Bro Zaini Hassan dalam ruangan Cuit Utusan Malaysia hari ini.

Zaini mengakhiri tulisan beliau dengan soalan yang pendek tetapi besar tersiratnya kerana melibatkan takhta Perdana Menteri DS Najib yang dipilih rakyat melalui proses demokrasi.

Proses pengulingan pemimpin adalah proses yang halus dan licik. Dalam senyuman, dalam seloka jenaka, dalam puji melambung dan macam-macam lagi lakunan di mana jarum halus akan berjalan dan menjalar sehingga ke urat nadi.

Perangai TIKAM BELAKANG bukanlah perangai orang Melayu cuma mungkin yang tikam itu adalah kaki tikam.

MR kurang pasti dari mana Zaini memprolehi maklumat ini tetapi soalan di atas amat sukar dijawab. Atau patutkah kita semua diam sampai ubi berisi?

13 comments:

  1. Kepada musang yang berbulu ayam. Tolong letak jawatan dan jangan bekerja makan gaji dengan kerajaan BN. Kalau kita dah tak boleh jadi seorang pegawai yang tak amanah serta jujur. Haram hukumnya kita belanja duit gaji yang kita dapat setiap bulan, tetapi kita menjadi Duri dalam daging. Bekerja lah dengan jujur, amanah dan ikhlas. Segala kerja kotor yang kita buat. Bos kita tak tahu, tetapi Allah mMaha Mengetahui.

    ReplyDelete
  2. Sepatutnya tak payah talibarutpun. Kata "transparent", telus etc. Belanjawan begini sepatutnya boleh dilihat dan diperinci oleh rakyat.

    ReplyDelete
  3. masaalhnya biar seribu orang memberitahu, namun PM akan buat cool mcm sepupu dia jugak. Letih kita ada PM mcm ni.

    ReplyDelete
  4. Kalau maklumat rahsia begitupun boleh segera dikeluarkan alamatnya PM sentiasa dalam bahaya. Harus ambil perhatian pihak berwajib jangan pula nanti dah terhantuk baru nak baru nak ternadah.

    ReplyDelete
  5. Apa lagi cara nak kondemkan kredibiliti Anuar Ibrahim yang sehingga kini belum lagi mujarab dari AI selaku agen Yahudi, AS, peliwat, hipokrit negara, pengkianat negara dan akhir sekali pasang tali barut meresapi jentera pentadbiran negara?
    Mereka tak sedar yang UMNO adalah bapak kapitalis nak rembat harta negara, AI cuba nak siasat dan imbang, kapitalis ini mengguna pakej Ketuanan Melayu dan sering memperbodohkan rakyat Melayu dalam banyak aspek baik ekonomi, sejarah apatah lagi politik Orang Melayu masih belum terkeluar dari kepompong bangan yang ditanam oleh UMNO. Selepas ini tahu tahu apa lagi yang merekan bangankan orang Melayu yang sejak dulu dibangankan oleh raja, Datuk Onn, Tunku dan paling hebat sekali ialah Madey yang akar umbinya dari Kerala.Orang Melayu cerdik geli hati melihat Melayu bangan lambat nak bebaskan pemikiran mereka dari klentong UMNO.Habis orang Melayu bangan baik Polis, sejarawan, Profesor Kang Kung, Pentadbir lain -lain kena klentong UMNO

    ReplyDelete
  6. Kalau dah jelas aktiviti yang dilakukan adalah satu kesalahan maka
    bagi merekax yang bermaruah dan
    taat dengan perintah ALLAH SWT wajip
    melapurkannya.Mereka pun dan jelak
    dengan perangai yang tak bermoral itu!

    ReplyDelete
  7. MR..dalam UMNO sendiri pun banyak musang berbulu ayam.Kadang-kadang ayam berbulu musang.

    Disinilah mulanya umno reput dari dalam.Jangan bangga sangat kalau ahli berjota-jota.

    ReplyDelete
  8. pejabat pm bukan pejabat umno.diorang tu bekerja tak kira parti mana yang memerintah.ikut suka diaorang la nak sokong sapa kan kita ni dalam negara demokrasi?kita kena ingat pegawai kerajaan bukan bekerja dengan umno.

    ReplyDelete
  9. Yg saya tahu org najib menyusup pejabat dsai, sampai tuduh lubang pungkok dia kena jolok ... aparah utusan lahanat nie ..

    ReplyDelete
  10. mentaliti penyokong umno, low class punya otak, rajinlah menuntut ilmu supaya tak nampak bodoh dari dulu, kini, dan selamanya.

    ReplyDelete
  11. tali barut ada dimana mana

    ReplyDelete
  12. untuk sibodoh bangang...
    memang la kerja dengan kerajaan bukan dengan umno, tapi kerajaan tu umno punya, tapi sibangang kerja di situ untuk bagi maklumat pada pembangkang...ade ke patut...

    ReplyDelete
  13. Atau diam sampai bom meletup?
    Dah hancur lebur nanti,susah nak diperbetulkan!

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.