Monday, September 5, 2011

Azeez Rahim terlalu berpolitik dan gila publisiti

KUALA LUMPUR 5 Sept. - Keluarga jurukamera BernamaTV yang terbunuh di Somalia, Noramfaizul Mohd. Nor, akan menerima pampasan RM200,000 di bawah skim insurans yang dibeli Kelab Putera 1Malaysia.
Presiden kelab itu, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim berkata, beliau dimaklumkan syarikat insurans bahawa pampasan RM200,000 akan diberikan kepada keluarga Noramfaizul.
Beliau berkata demikian pada program Selamat Pagi Malaysia RTM yang berlangsung pagi tadi di Angkasapuri di sini. - Utusan

Jangan terlalu berpolitik dan gila publisiti dengan insiden kematian rakan wartawan Noramfaizul. Takkan lah dari memberi makanan kepada orang Somalia sehingga insiden meragut nyawa dan sehingga memberi insuran pampasan RM200,000 pun nak dipublisitikan?

Azeez Putra terlalu glamour dengan publisiti....
 

21 comments:

  1. hello mummy...

    kau sibuk kritik azeez rahim..

    aku nk tanya kau, apa sumbangan kau terhadap somalia?

    kau berani ker nk g sana???

    cakap kau langsung tak guna!

    macam sampah!!!

    mulut kau bau sampah!

    busuk!!

    ReplyDelete
  2. Mami ikuti komen Zulkiflee Bakar ini dalam FB Zaini Hassan:

    Jangan lupa, saudara azeez acapkali mengatakan misi dan tindakannya mendapat restu serta arahan PM..malahan tindak tanduk azeez ketika di somalia jelas membuktikan beliau kosong pengetahuan dalam soal memberi bantuan di kawasan konflik.usung kanak2 somalia semata2 untuk diambil gambar tindakan tidak bijak, edar makanan secara terbuka dengan membenarkan pelarian dekati di kws konflik terlalu berisiko...jelaslah azeez hanya tahu publisiti...

    ReplyDelete
  3. Saya setuju Dato Azeez muhasabah diri dia. Adakah dia buat misi-misi dengan ikhlas atau untuk propaganda politik beliau. Ramai kenal sangat Dato Azeez nie...memang hebat bab-bab menonjol diri, dan mencipta aktiviti untuk mempromosi diri beliau....bukan Putra!!! Jadi PM dan pemimpin UMNO yang lain, berhati-hati lah yer. Lihat kepada kejujuran, bukan kepada kulit hiasan.

    ReplyDelete
  4. orang 3:30 PM, adakah kau juga ada sumbangan kepada warga Somalia? aku rasa betul dan tepat pandangan mummy mengenai perkara ini. adakah perlu bayaran sebanyak itu digembar-gemburkan? si azeez ni memang sah gila publisiti. adakah dalam UMNO itu, hanya seorang sahaja yang reti tolong umat sejagat? yang lain buat apa? besarkan telur jer dengan makan duit rakyat? piiraaahhh.. aku tengok orang macam azeez tu, nak nama jer bila buat kebajikan. bukan ikhlas kerana Allah. orang macam tu, layak kena hambat dengan malaikat jer.

    ReplyDelete
  5. Klu nak tahu CERITA SEBENAR tolonglah, tolonglah, tolonglah sedara sedari suma tanya org yg berkenaan @ maksud lainnya ialah tanya org2 (aktivis) yg terlibat dlm misi tersebut...

    Pengajarannya : JGN TANYA PENILAI @ PENGKRITIK...sbb jawapannya sekadar nilai & kritik..nonsense !!

    P/S : Bahu yg memikul x sama dgn yg hanya pandang, dengar , nilai & lantas KRITIK..hehe, jgn marah!!

    ReplyDelete
  6. Nak tengok negatif, nak cakap negatif..banyak..lebih dari apa yang semua orang cakap.

    Ambil yang positif, cakap yang positif, sebab untuk glamour politik banyak lagi cara boleh buat tetapi bukan dengan risiko nyawa.

    Kalau dia 'terglamour' - anggaplah itu bonus untuk nya, jealous biar bertempat.

    ReplyDelete
  7. Kalau nak mengetuai misi yg bahaya, Azzez kena sanggup menerima pujian maupun kritikan. Dia sepatutnya minta maaf kpd keluarga jurukamera BERNAMA itu. Untuk sebuah agensi kerajaan menyertai misi sebegini yg dipimpin oleh Putera UMNO, saya percaya ia mendapat persetujuan Presiden UMNO juga serta Pengurusan tertinggi BERNAMA, TV3.
    (Nasib baik juga jurugambar TV3 tu hanya tercedera).

    Tanpa arahan PM dan isteri, tak mungkin misi ini akan mendapat penyertaan dari agensi kerajaan, dan media pro-kerajaan.

    Misi bahaya sebegini, elok dibuat oleh "professional" saja, macam tentera Malaysia. Dek gilakan publisiti, Azeez sanggup membelakangkan keselamatan peserta.

    sri hartamas

    ReplyDelete
  8. dah lama org tau...azeez memang bebal
    org umno dah tau bebalnya azeez sejak sebelum PRU 2008.

    Azeez boleh bela sdri anak2 somalia tu semua....kaler dah sama kan...

    ReplyDelete
  9. Insurance RM200,000 itu kalu dari syrikat Insurance ,wakil dari syrikat akan bagi lepas terima repot dan due diligence.
    Bila terima chek baru lah keluarga bolih buat pengumam akan terima.
    Jump the gun, in a one man race.
    BTW setuju ngan mammy,sebab sebelum ini,sebelum kena tembak ,ulasan telah di buat keatas amat world view ketua putra.
    RM 200,000 tidak bolih ubat rindu anak anak, tidak bolih letak harga atas kasih sayang anak yang di yatimkan kerana nak bawa pulang 12 orang.
    Pati ketua putra bersunggoh sangat hendak jadi pati pembangkang.
    Tapi aku masih harap pati nya dan presidennya WAKE UP !
    arjuna waspada.
    changkat lobak.

    ReplyDelete
  10. Kita hanya pandai komen dan cakap saja.Apa sumbangam kita pula?Setakat pandai bercakap dan semua yg org buat salah bolehla...

    ReplyDelete
  11. WAHAI UMNO,
    DESAK AGAR AZEZ RAHIM LETAK JAWATAN SEBAGAI PENGERUSI KELAB PUTERA 1 MSIA DGN KADAR SEGERA KERANA GAGAL DAN MENGAKIBAT KEMATIAN JURUKAMERA BERNAMA.BELIAU WAJIB DIPERTANGGUNGJAWAB DLM HAL INI SEHINGGA AKHIRAT.DESAK BELIAU LETAK JAWATAN.....

    ReplyDelete
  12. Minta maaf banyak2 jika komen saya keterlaluan. Ajal maut di tangan Allah. Itu saya tahu.

    1. Beberapa orang tentera/polis kita terbunuh semasa bertugas di Somalia. Wartawan kita baru je turut terbunuh.

    2. Kapal dagang kita pernah di rampas oleh lanun2 Somalia.

    3. Atas dasar kemanusiaan,kita melepaskan ANJING tersepit,masih banyak KUCING terbelit belum mendapat perhatian.

    Sekian terimakasih.

    ReplyDelete
  13. Salam. Minta maaf banyak2 jika komen saya keterlaluan. Ajal maut di tangan Allah itu pun saya tahu.

    1. Beberapa orang tentera/polis kita terbunuh semasa bertugas di Somalia. Wartawan kita pun turut terbunuh.

    2. Kapal kargo kita pernah ti tawan oleh lanun2 Somalia sebelum di selamatkan oleh tentera Malaysia.

    3. Atas dasar kemanusiaan, kita melepaskan ANJING tersepit, walhal masih banyak KUCING terbelit di negara sendiri...

    Assalaamualaikum.

    ReplyDelete
  14. Tak payah dok kalut la pada somalia.Puak kulit hitam ini cukup sekadar hantar makanan ,ubatan dan sebagainya melalui kerajaan somalia dah memadai.Yang kita dok cari nahas kenapa.
    Di Baling sendiri pun banyak masaalah yang belum selesai.Apakah orang Baling dah kaya ke.
    Dato Azeez lebih baik tumpu pada NGO atau politik.Semua dia nak buat.Aku ingat kalau dia tumpu kat Baling pun tak ada masaalah.
    Kesian UMNO baling.

    ReplyDelete
  15. Azeez ni sampai ketahap itu adalah kerana dia disokong oleh ahli UMNO Baling, ahli Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia dan kepimpinan negara..kalau rentak dan lagaknya begitu..kalau politiknya begitu..dan kalau imej nya begitu..tanyalah sendiri..penilaian ahli UMNO dan kepimpinan negara...the level of evaluation on leadership in UMNO and the nation..do not blame Azeez but observe and study the political culture..the political evaluation..the political landscape in this country..something to ponder!!!!

    ReplyDelete
  16. azeez org baik, apa kita pakat dok kalut-kalut, azeez bagi duit ketua cawangan umno undi,azeez bagi habuan G7 undi,skrg azeez dah glamour, glamour nya dah mengatasi glamour masitah ibrahim,jadi tak payah lah dok jealous lagi.............,
    tapi yg peliknya lihatlah pengundi2 pru Baling-azeez jdi calun pru2008 -depa bagi kalah...........,
    syabas azeez spesis paklah dan kj yg berjaya mencipta nama dan glamour...

    ReplyDelete
  17. Banyak komen2 di sini rasis dan perkauman, semua datang dari orang2 yg kononnya Islam dan Melayu..

    Azeez dituduh sudi menolong org2 Somalia kerana kulit Azeez (kaler) sama hitam dgn kulit org Somalia. Ini satu kenyataan perkauman dan rasis dari seorang Islam kepada org Islam lain. Hitam2 pun org2 Somalia adalah 100% Muslim, dan Allah serta Rasulullah sudah istihar bhw semua org Islam bersaudara tak kira warna kulit. Apa hanya org2 Bosnia yg putih saja patut ditolong? Org yg membuat kenyataan rasis ini adalah seorang Muslim yg buruk akhlak, mungkin mak bapa dia tak beri pendidikan Islam secukupnya..hitam2 Azeez pun dia sanggup pertaruh nyawanya pergi ke Somalia membantu saudara2 Muslim yg kesusahan.

    Kemudian ada kenyataan yg menyalahkan Azeez atas kematian Allahyarham Noramfaizul. Kenapa pula salah Azeez? Dia tak paksa Allahyarham ke Somalia. Dan ini bukan pertama kali Allahyarham ke kawasan perang dan konflik. Dia pernah ke Gaza dan tempat2 lain, dia dah berpengalaman dgn misi2 bahaya mcm ini, cuma Allah telah tetapkan ajalnya di Somalia. Dan Azeez sendiri mempunyai "peluang" yg sama utk mati ditembak di Somali, cuma Allah memilih Allahyarham Noramfaizul..

    Ada pula yg tuduh Azeez ke Somalia hanya utk publisiti, bukan ikhlas. Kamu semua ada bukti bhw itu tujuan dia ke Somalia? Kalau takde bukti kamu semua buat fitnah. Kita kena bersangka baik pd org lain jika kita mau org lain bersangka baik pd kita. Ikhlas tak ikhlas ke, publisiti tak publisiti ke, Somalia mmg tempat bahaya, tak semua org sanggup pergi. Sekurang2nya Azeez berani juga ke Somalia. Kalau dia nak publisiti dan play safe, lebih baik dia ke KEMBOJA atau ke INDONESIA, sana pun ada org kebuluruan tp lebih selamat sbb takde perang. Apa kamu semua yg pandai cakap ni sanggup ke Somalia?

    Kemudian ada pula yg kata org2 "kulit hitam" dari Somali ni tak patut di tolong krn mereka lanun dan rampas kapal Malaysia. Kenyataan yg rasis dan bodoh! Kenapa kamu ada masalah ke dgn kulit org Somali yg hitam tu? Dah Allah jadikan dia hitam nak buat mcm mana? Kamu tu putih melepak ke? Dan bukan semua org Somalia tu lanun, kebanyakannya adalah org2 yg kebuluran termasuk wanita, kanak2 dan org2 tua. Dan mereka juga jadi mangsa kpd samseng2 dan penjahat2 Somalia, bukan setakat kapal2 Malaysia saja..

    Dan kpd Mummy Rokiah, saya pun tak tahu kenapa you post artikel yg so stupid dan la vida loco ini. Kenapa yg tak bersangka baik dgn Azeez? Look at all the racist and stupid responses you get for this stupid article that you post Mummy! Mama Mia! What a Mummy!!

    ReplyDelete
  18. Kesimpulannya...
    Azeez Rahim memang gila glamour & publisiti.

    ReplyDelete
  19. Utk Esperalzi

    (^_^)b

    Youve said it bro!!!

    Aku setuju sesangat sbb sekarang kat sana krisis kemanusiaan yg amat2 teruk beratus kanak2 mati setiap hari dan kita kat sini ramai yg mati sebab terlebih makan.
    Tak kisah la Azeez tu giler glamer ker tak tapi yg penting bantuan tu sampai itu matlamat dan hala tuju misi ni...
    Pasal nak bagi bantuan melalui kerajaan somalia tu baik tak payah... nak suruh jaga rakyat pun dia tak boleh apatah lagi nak suruh agihkan bantuan ni...

    ReplyDelete
  20. Utk Esperalzi

    (^_^)b

    Youve said it bro!!!

    Aku setuju sesangat sbb sekarang kat sana krisis kemanusiaan yg amat2 teruk beratus kanak2 mati setiap hari dan kita kat sini ramai yg mati sebab terlebih makan.
    Tak kisah la Azeez tu giler glamer ker tak tapi yg penting bantuan tu sampai itu matlamat dan hala tuju misi ni...
    Pasal nak bagi bantuan melalui kerajaan somalia tu baik tak payah... nak suruh jaga rakyat pun dia tak boleh apatah lagi nak suruh agihkan bantuan ni...

    ReplyDelete
  21. Komen Esperal jauh lebih matang dari pendapat empunya blog. Komen biar dari skop yang lebih luas.. seperti Islam yang Luas pengertianya.

    Mengata orang racis tapi mulut sendiri lebih busuk dari orang yang dicerca.

    Kalau kucing cik mumuy mati... rasa azez pun patut disalahkan kerana azez tak bagi bantuan.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.