Wednesday, September 12, 2012

Pengarah filem 'Mencari Cinta' buta perut.


STEAMY bedroom scenes between starlet Nora Danish and local actor Rusdi Ramli in the soon-to-be-released movie Mencari Cinta is expected to court much controversy. Metro Ahad reported that some scenes from the movie by first-time director Shirin Khuzaimi might cause people to label it as pornographic. The film is due for release in December. Shirin, however, denied that Mencari Cinta was an X-rated film.
“It is a love story depicting how a married couple should behave in the bedroom based on the teachings of Prophet Muhammad.
“What I have depicted in the film is a love between a husband and his wife,” she said. She said people tended to presume that the issue was too sexually explicit, but believed that it had to be followed through as was in the teachings.
“I did not deliberately raise controversy merely to attract people to watch the film,” she added.
Berita di atas telah disiar dalam akhbar The Star 10/9/2012 yang dipetik dari akhbar Metro Ahad. Apabila pengarahnya dengan mudah menghalalkan filem lucahnya dengan hujahnya bahawa adegan ranjang di dalam filem tersebut berdasarkan ajaran Rasullullah SAW ternyata tindakannya merupakan tindakan ‘buta perut’.
Ia telah membawa gambaran buruk apabila nama Nabi Junjungan telah diheret dalam kancah ini. Pembaca-pembaca akhbar The Star yang rata-rata merupakan mereka yang bukan Islam akan memandang serong terhadap Islam dan nama baik Nabi Junjungan kita.
Atas apa juga alasan nama Rasullullah SAW tidak harus diperdagangkan untuk menarik penonton ke pawagam.

2 comments:

  1. Adegan ranjang di adakan dalam filem cereka semata mata untuk menarik penonton Yang kemaruk dengan adegan tersebut, adalah pembohong Dan penipu besar jika adegan itu untuk unsur lain seperti pendidikan atau sebagainya.

    Kecuali rencana, ia mungkin Ada unsur kajian' pendedahan ilmu atau pendidikan.

    ReplyDelete
  2. mummy, ni kes

    nabi makan - ambek contoh tunjuk adegan nabi makan.

    nabi ambek ayak sembahyang - buat adegan ambek ayak sembahyang....

    nabi pon make love - nak buat adegan make love jugak??????

    akai tang mana? ha ha

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.