Saturday, November 3, 2012

PERKAHWINAN DATUK LEE CHONG WEI

mStar Online
Jaguh terbilang badminton negara Datuk Lee Chong Wei akan menamatkan zaman bujangnya yang bakal melangsungkan perkahwinan dengan bekas pemain perseorangan wanita negara Wong Mew Choo pada 9 dan 10 November ini.
Perkahwinan yang dikira sebagai ‘wedding of the year’ yang pasti akan mendapat liputan meluas sehingga ke negara Lin Dan, China. Ia dikira akan menutup tirai 2012 memandangkan kedua mempelai ini merupakan jaguh badminton yang telah mengharumkan nama negara.
Berbagai pihak telah menyumbangkan kelengkapan persiapan kepada Datuk Lee Chong Wei dari kasut sehinggalah kepada pakaian pengantin. 
Berhubung hak penyiaran, apa yang menarik ialah Datuk Lee Chong Wei telah membuat keputusan menyerahkan hak penyiaran eksklusif majlis pernikahannya dengan Wong Mew Choo kepada stesen televisyen ntv7 tanpa menuntut bayaran sesen pun. Sebelum ini ada desas- desus mengatakan beliau berhasrat menjual hak penyiaran kepada Astro. Kelazimannya hak penyiaran ini merupakan bayaran yang begitu lumayan.
Datuk Lee Chong Wei telah membuat keputusan sebaliknya atas alasan utama beliau memilih NTV7 selain hubungan baiknya dengan stesen itu yang terjalin sejak sekian lama ialah katanya hidup ini tidak semestinya dengan wang. 
Nilai ini ternyata berbeza dengan majlis perkahwinan sesetengah artis Melayu yang gah disiarkan secara langsung dengan penajaan jutaan ringgit yang akhirnya bercerai berai.
Semoga perkahwinan Lee Chong Wei dan Mei Chew akan melahirkan zuriat beberapa orang lagi jaguh badminton negara seperti yang dilahirkan oleh Haji Sidek.

No comments:

Post a Comment

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.