Thursday, March 7, 2013

DI MANA BEZANYA ZAINAL ABIDIN (HEADWIND), ABBY ABADI (ELITE) DAN BOB LOKMAN (PELAWAK)??

Lagu Hijau oleh Zainal Abidin bekas anggota kumpulan Headwind nampaknya tidak relevan dalam kontek alam sekitar di Kedah kerana banyak kawasan hutan simpan telah dikikis dan digondol oleh Kerajaan PAS pimpinan Ustaz Azizan. Persembahan Zainal Abidin di tengah-tengah hutan Pedu ternyata membawa kelainan. Inilah bezanya artis yang pro BN tidak celupar dan hamun seperti artis yang telah menganut PAS. 
Initiatif program ‘Rally Save Kedah’ yang digerak oleh Mukhriz Mahathir telah membuktikan kejayaannya dari perspektif media baru. Dari pemantuan MR rating video beliau di Youtube yang dipost pada 14 Februari 2013 telah mencanak secara mendadak dari 200 pengunjung hingga terkini (6 Mach 2013) mencecah kepada 101,000 lebih .
Mungkin penerimaan golongan muda dan pengundi baru di Kedah yang dah cemuih dengan Kerajaan PAS mula mengalih perhatian dan harapan kepada kepimpinan baru BN yang lebih dinamik dan ‘fresh look’. 
Terkini, Khairy Jamaludin mencadangkan agar senarai calon diumumkan sekurang-kurangnya seminggu hingga 10 hari sebelum tarikh penamaan calon pilihan raya umum supaya boleh membetulkan pelbagai masalah khasnya kekeciwaan mereka yang tidak terpilih. 
Persoalannya apakah ada mereka yang akan keciwa jika tidak terpilih? Mungkin yang dimaksudkan KJ ialah di kalangan Ketua-Ketua Bahagian dan Menteri kabinet. 
Jika ada mereka yang keciwa ternyatalah mereka ini ibarat hidung tak mancung pipi tersorong-sorong atau 'muka tong'. Mungkin juga kebimbangan Khairi ini ada asasnya kerana sudah sampai angin-angin ke telinganya akan berlaku merajuk besar-besaran dalam PRU13 yang akan datang.

No comments:

Post a Comment

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.