Tuesday, November 5, 2013

APABILA UMNO TERLALU POLITIKING. "TAIK PUN TAK BAU" kata Pak Don

8 comments:

  1. Sian atuk ni, orang-orang susah macam ni yang patut diberi bantuan oleh kerajaan.

    ReplyDelete
  2. Terdapat beribu-ribu insan seperti atuk ini baik di Semenanjung apatah lagi di Sabah dan Sarawak. Ini satu cerminan dalam satu sistem ekonomi kapitalis, ada di mana-mana aje baik di negara beragama( negara "islam" di Timur Tengah, Indonesia, Pakistan, Bangladesh, Brunei) mahupun di negara yang kureng mengamalkan nilai-nilai muni agama seperti China, India dan Latin Amerika.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah dengan alasan ini kita menghalalkan wakil rakyat baik UMNO atau PAS untuk tidak buat kerja untuk rakyat walaupun setelah 50 tahun kita Merdeka?
      NGONG

      Delete
  3. MR, Di kawasan Jerai ini telah melahirkan ramai jutawan melalui UMNO seperti Dato' Bad yang dulu buka mini market kaya setelah jadi Kertua Pemuda UMNO. Suhaimi Abdullah kaya raya dengan UMNO. Rakyat melarat\masih wujud. Bila sampai pilihanraya baru depa kalut berlakon depan rakyat. Wakil rakyat PAS pun sama juga cuma ustaz Azizan saja yang turun padang jengok rakyat. Jadi jawab lah sendiri...

    ReplyDelete
  4. MR.
    Itulah empunya ceritanya.Memang betul bukan rekaan.
    Pemimpin UMNO makan enak hidup senang lenang.
    Rakyat macam tokwan ini hirup kuah kosong saja.
    Bila menteri turun pakat kerumun penuh.Menteri pun turun bukan jumpa rakyat.Dia jumpa kroni dia sahaja.
    Eloklah BN kalah pun.Sandiwara banyak sangat.
    Bye bye bye.

    ReplyDelete
  5. Mummy Rokiah.Boleh tak beri maklumat penuh Atok ni.Kita ada sedikit bantuan untuknya.Tolong mummy.Berat mata memandang berat lagi penghidupan Atok ini.Kesian keluhannya.Itulah erti sebuah kemiskinan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shamsuri Ismail,
      Hantar email tuan atau no phone ke email saya:- mamirokiah@gmail.com
      Terima kasih atas keperihatinan.

      Delete
    2. Salam sejahtera semua yang prihatin dengan kisah Tok Don ni, Dia ni dok di Sg Kering, memang Sg Kering kubu BN , baru ni pon menang luarbiasa. Kata Sg Limau tapi luas kawasan ni, Kabu 10 , Selengkoh pon habaq Sg Limau. Cerita Tok Don ni timboi dari 24 Okt sampai 4 Nov hari mengundi ni sebab banyak toslet suluh di Sg Limau. Apa pon Tok Don ni mungkin tak tau dah 5 tahun dulu Pas perintah Negeri ,termasok Sg Limau ni kawasan bekas MB. Tengok umur Tok Don mungkin rakan semainan bekas MB. Nak kata JKKK pon betoi la, yang MKK tak kan tau dalam 5 tahun dulu. Itulah kata orang paku serpih, kata kat JKKK , MKK pon lagi lebih. Cakap Islam pandai , adil, prihatin, tapi dok tengok dalam tin bulat jugak. Apa pon mai kita tolong dah kita tau Tok Don perlu bantuan, Kita Hijrahkan dia dari kesusahan pada kemakmuran negara kita. Sesungguhny orang mukmin itu bersaudara......

      Delete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.