Tuesday, December 7, 2010

Hangky-pangky dalam UMNO Kedah? Biar selesai Khir Toyo dahulu

Jawatan Menteri Besar Selangor tenyata jawatan berpuaka. Semuanya berakhir dengan tragis apabilagelap dengan  wang ringgit dan harta dunia.

Manakala jawatan MB Kedah pula kerap berakhir dengan konspirasi seperti DS Syed Nahar Shahbudin berakhir dengan isu  MONTOYA DELMONTE sehingga beliau terpaksa melepaskan jawatan MB.

MR tidak mahu cerita penuh apa itu MONTOYA DELMONTE kerana yang lepas biar ia berlalu dihembus angin petang, mungkin generasi lama tahu akan apa itu insiden tersebut.

Isu terbaru ini kena tanya Tok Senawi.
http://toksenawi.blogspot.com/2010/12/benarkah-ada-hangky-pangky-dalam-umno.html

5 comments:

  1. MR, bila aku baca Tok Senawi, jelas, depa dok sembang tuuu... kosong. Fikiran depa dua oghang jeeerrr... Yang Che Gu sekoq tuuu... orang pembangkang. TS boleh dok dengaq dan fikiaq pula apa yang Che Gu cakap pasai Bashah yang hanya ada kelulusan SRP. Awat?, yang ada kelulusan Dr pun jika tak gheti politik, tu yang jadi, dok jeghkah wartawan tuuu.. Haa, tu ceghdik lebih lah tuuuu... Bekas pensyarah UKM oooo....

    Cakap pasai hengky-pengky UMNO Kedah niiii... bukan pasai tak dak pemimpin. DSNTR sebagai pemimpin dah ada pilihan.

    Cakap pasai DS Syed Nahar dalam kes Mentoya. Lepas je kes tu berlaku ada PRK Perlimen Pdang Terap. Arwah Tun Syed Ahmad bertanding dengan Arwah Dato' Asri. Tun Syed Ahmad menang dala PRK tuuu.. Masa tuuu... PAS gaduh kuat. Nik Aziz menentang Dato Asri, Dato Nasir menentang Datok Asri, lalu tubuh parti baru. Masa PRK tuuu... banyak tokoh PAS tak turun membantu. PAS Kedah pun tak kuat kerja, sebab Dato Asri mai dari Kelantan. Fadzil Nor pun buat kerja lepas tangan. Maka BN menang.

    Siknifikennya, walau ada isu Montoya BN tetap menang PRK tersebut. MR cakap MB Kedah dan Selangor berhenti kerana ada cerita sensasi. Kenapa tak cakap pasai MB-MB lain yang berhenti?. Ada cerita sensasi juga kah?. Khir Toyo lain ceritanya. Itu pun belum tahu berliau salah. Dia berhenti bukan fasal cerita sensasi, tapi fasal BN kalah.

    MR, saya rasa elok buat sikit risech mendalam fasal politik Kedah niii... lpas tuuuu... MR tulis. Yang MR tulis niii... banyak sangat tak kena. Tulis ikut hati dan cerita-cerita orang saja, kan?.

    Saya banyak bahan, tapi saya tak mau tulis, kerana banyak pihak akan rasa tak seronok.

    ReplyDelete
  2. Anom,
    Usah tuan putar fakta isu Montoya, MR tidak berhasrat berhujah dan mendedahkan apa yang ada dalam arkib MR, MR ketika itu membuat liputan bersama DS Syed Nahar.

    MR tahu jasa DS Syed Nahar begitu banyak khasnya kepada penduduk dalaman di Langkawi dan Padang Terap.

    Untuk makluman followers MR sekelian selepas DS Syed Nahar melepaskan jawatan MB Kedah ia diambil alih oleh DS Osman Aroff.

    Cukup setakat itu.

    ReplyDelete
  3. MR.Kadang-kadang ada pemimpin bila dia naik pada enam bulan perama tu ok.Masa tu belum nampak lagi khazanah yang berharga.Enam bulan kedua bila mula tercium wangi akan khazanah dia mula resah dan gelisah.Perasaan tamak haloba nafsu mula bergelora.Maka lupalah pada Allah tuhan yg disembah.Cakap pun tak serupa bikin.Yang aku heran kenapalah bila jadi pemimpin kena rumah besar,kereta besar melalui jalan tak halal.Sebellum jadi pemimpin serba sederhana.Inilah yg membuka hati rakyat dan orang ramai.Ramai orang kita bila dapat jawatan besar sikit mulalah bergaya dengan serba kemewahan.Dari mana datang nya benda itu.tak bolehkah bila jadi orang besar mana pun hiduplah sederhana.Bila cakap nampak pijak semut pun tak mati.Simpatinya pada kemiskinan dan kesengsaraan.Pusing belakang lainlah pula ceritanya.Yang susah tetap susah yang kaya bertambah kaya.Habuan rakyat kain batik,kain pel;ekat,beg sekolah,tanah merah,duit raya RM 50.00,zink bumbong rumah 10 keping,pinjaman berbayar RM 5000.00 dan sebagainya .Pemimpin dapat gunung rakyat dapat segenggam pasir.Bilakah pemimpin nak insaf serta memilih gaya hidup yg sederhana tanpa perlu istana rumah dan kereta mewah kerana jawatan dari rakyat.

    ReplyDelete
  4. Sri Bongsu,
    Mungkin tidak semua tetapi yang kerap terjadi di kalangan pemimpin yang naik melalui politik wang.

    Menggunakan politik wang bagi mereka adalah seperti melabur dalam skim cepat kaya.

    Apabila mereka melabur sudah pasti mereka juga mengharapkan pulangannya yang berlipat ganda apabila berkuasa.

    Maka jalan yang terbaik bagi mereka ialah menggunakan kuasa dan mengamalkan rasuah.

    Apabila telah menikmati kesedapan rasuah yang amat sangat maka iapun menjadi amalan biasa dan terlupa bahawa amalan itu ialah rasuah sehingga kotak minda mereka diketuk oleh SPRM.

    Tugas-tugas sebagai wakil rakyat diabaikan sehingga hak rakyat menjadi hak mereka dan hak mereka kekal hak mereka, kedekut piang!.

    ReplyDelete
  5. Better check your facts as to doctored tape of montoya before publishing such alluding statements.Thank you

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.