Sunday, June 14, 2009

Datin Seri Rosmah bakar satay untuk Lee Kuan Yew


The Straits Time Singapore 13/6/2009 :

PRIME Minister Najib Razak and his wife Rosmah Mansor have been warm and forthcoming beyond Minister Mentor Lee Kuan Yew's expectations. MM Lee said he called on Datin Seri Rosmah because he had been told that she and her husband worked as a team and it was necessary for him to understand both members of the team.

He asked to see her, and PM Najib made arrangements for them to meet. Mr Lee said he found the Malaysian Prime Minister and his wife 'warm, positive and, more than I had expected to find them, forthcoming'. 'They spoke frankly to me and I spoke frankly in return,' he said.

Mr Lee visited Datin Seri Rosmah at her home in Kuala Lumpur on Wednesday afternoon. They spoke for an hour over satay and Malay kueh.

She expressed interest in Singapore's Gifted Education Programme and said she hoped there could be cooperation on that front. Mr Lee also spoke about bilateral cooperation. He made the same point that he had earlier conveyed to Datuk Seri Najib.

SELOKA RAKYAT:
Dulu lain sekarang lain. Ular senduk dah masuk kain. Tun M, tengok sudah jangan complaint. Takut boleh kat Anwar Ibrahim.

9 comments:

  1. Memang dari awal ramai rakyat telah menjankakan yan Rosmah akan melakukan perkara yang tidak dilakukan oleh wanita pertama sebelum dan selepas ini.

    Kita hanya mampu melihat kerana suami beliau diangkat oleh ahli-ahli UMNO.

    Lagi pun Tun Mahathir juga yang inginkan DS Najib untuk jadi PM.

    Kita terima sajalah padahnya.

    ReplyDelete
  2. Rakyat lumpuh,
    Mengenali Tun M di tak kira sapa.Kalau tak kena dengan prinsip dia, siap badan. Dia akan hantam habis-habisan.

    Waima orang yg di angkatnya jadi PM atau TPM.
    Luka lamanya dengan LKY masih belum sembuh sepenuhnya.

    Pertemuan pribadi dgnnya pun dah berbisik bunga-bunga sumbang yg mungkin beliau sedang mengumpul bukti-bukti kukuh untuk beliau bersuara sebagai rakyat biasa negara ini.

    Suara Rakyat....bukan Suara Mahathir.

    ReplyDelete
  3. Mummy Rokiah,

    Hargai lah sumbangan dan pandangan Tun M sebagaimana rakyat negara luar amat menghormati beliau. Alangkah malunya kita. Dinegara sendiri menghina dan memperlekehkan Tun M yang tak terkira sumbangan nya kepada negara. Sehinggakan org lain pulak mengaku membawa cemerlang, gemilang dan terbilang pd negara. Tun M amat digeruni oleh Lee Kuan Yew atas pendirian dan pandangan beliau yang boleh menggugat kemakmuran ekonomi Singapura.

    Tentang lawatan LKY itu, tidak kah kita sedar terdapat muslihat disebalik lawatan itu. Apakah tidak cukup mendapat maklumat tentang perkembangan semasa di Malaysia, malah hendak melihat sendiri perkembangan tersebut. Jangan kita lupa pd godfather DAP yg mungkin terasa pedih akan kehilan kerajaan Perak yang berada dlm genggaman mereka selama 10 bulan.

    Hendaknya jangan lah kepimpinan negara terjebak dengan segala muslihat yang dimainkan oleh LKY dr Singapura itu yang juga dikenali sebagai mini Israel dirantau Asia Tenggara. Tidak pelik kah kita atas tempoh lawatan yang panjang itu.

    Kita terlalu pemurah sehinggakan pembangunan negara pun dijemputnya Singapura menyertainya.e.g Iskandar Malaysia. Bagaimana pulak dgn program pembangunan Singapura, apakah Malaysia mendapat peluang sama spt mana kita membuka peluang pd mereka. Sudah tentu tidak. Yang ada pun cuma keperluan tenaga kerja kita yang kerja seumpama hamba dgn wang cpf pun tidak dibenarkan diambil apabila cukup masanya.

    Hanya Tun M yang berani berdepan dgn LKY.Sebab itu tidak ada permintaan dr LKY utk bertemu dgn Tun M.Hanya setakat bertemu Tun Pak Lah sebagai mengenang budi atas kerjasama erat dengan Singapura yang boleh memusnahkan ekonomi dan kedaulatan Malaysia.

    ReplyDelete
  4. Mummy Rokiah,

    Tidakah kepimpinan negara sedar muslihat disebalik lawatan LKY ke Malaysia. Beliau merupakan master of the game di Singapura. Apakah tidak cukup dengan mendapat maklumat akan perkembangan di Malaysia sehinggakan hendak turun sendiri. Itulah godfather DAP yang pasti tumpang bersedih atas kehilangan kerajaan negeri baru-baru ini.

    Saya amat bimbang kepimpinan negara akan terjebak dgn tipu muslihat LKY. Tidak cukupkah kita telah menjemput mereka dlm program pembangunan di Malaysia e.g Iskandar Malaysia. Mereka tidak sesekali memberi peluang yang sama kpd Malaysia. Sebab itu beliau membuat pertemuan dgn Tun Pak Lah sbg menghargai kerjasama dan pengorbanan Pak Lah terhadap Singapura.

    Tun M tidak sekali akan mengalah dgn Singapura yg kerdil itu. Tapi apakan daya Tun M yang terlalu besar sumbangannya terhadap negara pernah kita hinakan tapi sebaliknya rakyat negara luar amat menyanjung Tun M. Hargai lah pandangan Tun M tentang Singapura kerana beliau cukup faham benar segala helah mereka. Suara Tun M mewakili suara rakyat......

    ReplyDelete
  5. PAKATAN RAKYAT sebenar nya tidak pernah ujud. Perkataan 'keji' ini cuma di sebut apabila menghadapi PRU atau PRK sahaja. Tiada lambang parti Pakatan Rakyat yang sah pernah kita lihat. Kerana ianya tidak pernah ujud.

    Perkatan Pakatan Rakyat cuma di ujudkan untuk membantu dan menguatkan parti pembangkan melawan parti BN yang memerintah negara. Keujudan perkatan Pakatan Rakyat ini hanya menguntungkan parti DAP dan PKR.

    PAS cuma dapat untung segantang, tetapi DAP dan PKR mendapat untung se guni.

    ReplyDelete
  6. Bukan main senyum lebar lg..mulut koyak hgga ketelinga..bangga lar tu..apa petua dia bagi supaya pulau pinang jd singapura..apa lar punya bodoh, biarkah species ni merayap2 kat bumi kita ni..kena jangkitan nnt!!!! Tak takut ke..yg ni lebe bahaya dari selsema babi tau..

    Mata kecik sebelah..

    ReplyDelete
  7. Bloggers di wilayah utara akan mengadakan sesi perjumpaan kali ke 2 dalam masa yang terdekat. Ramai bloggers utara yang telah mengesahkan kehadirannya seperti "Depakata", "RamliDAP" dan sebagainya. Butirannya adalah seperti yang berikut:

    Tarikh : 4hb Julai 2009 (sabtu).
    Lokasi : Sg. Petani Inn.
    Masa : 8.30 malam.

    Kepada sesiapa yg berminat sila "book kerusi" anda di bloggersutaraunion@yahoo.com sebelum 3hb Julai 2009. Terima kasih.

    ReplyDelete
  8. ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    Mungkin Mummy kena cadangakan kepada 3 Naib Presiden UMNO yang jumpa LKY tuh agar diorang patut letak gambar LKY kat PWTC? KAH!KAH!KAH!

    sensecredaccountability.blogspot.com

    Wallahualam..

    ReplyDelete
  9. setiap peluang jangan dilepaskan.
    'satay kak ros' bolehlah dijual laris di singapura.
    mummy rokiah pun boleh berbuat demikian, 'satay mum rok'

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.