Thursday, June 11, 2009

Lee Kuan Yew bertandang sampai ke rumah Najib

The Straits Time Singapore 10 June 2009

Earlier in the day, Mr Lee called on the Malaysian King, Tuanku Mizan Zainal Abidin, at the Istana Negara.

He was also invited to Datuk Seri Najib's home, where he received a warm welcome from the premier's wife, Datin Seri Rosmah Mansor. They chatted for an hour and she asked after Mrs Lee. Mr Lee replied that Mrs Lee's condition was stable and she could respond when he spoke to her.

Datin Seri Rosmah, who works closely with her husband, spoke about her two children and told Mr Lee her son was learning Mandarin as a third language, while her daughter had plumbed for Arabic. Both are studying at Georgetown University in the United States.

KOMEN
Nampaknya perhubungan diplomatik Lee Kuan Yew sampai ke tahap masuk ke dapur rumah Najib. Sebelum ini belum lagi kita dengar Lee Kuan Yew bertandang ke rumah Tun Mahathir.

Apa pun Najib harus berhati-hati jangan sampai Mahathir tegur yang bukan-bukan nanti.

7 comments:

  1. Hi Mummy

    Barangkali Najib akan letak lawatan ini dalam 100 days report card nya....

    CodeNameSomaliPirate

    ReplyDelete
  2. Musang berbulu ayam. Hukum zaman jahiliah, tetamu dilayan dengan baik sekalipun tetamu itu adalah musuh yang durjana. Soalnya kita telah lama meninggalkan zana itu kecuali kiranya kita menghampiri zaman di penghujung "Rostow Development".

    ReplyDelete
  3. Actually the visits to UMNO and Pas folks and the PM etc was merelya acamouflage cos the real reason was to meat up with his prodigy and prodigy 's son.
    The MI folks never hear of recon and never read the Odessy Helen of Troy.
    They oso forget that The Prez of republic was their chief sleuth.
    Anyway too late,since their foreign Minster has sted that 30 % of the future 5 to 6 million people will reside in JB and Nusajaya.Our Pm will offer Mersing and desaru to tambah one.
    Mah Ngah Tong

    ReplyDelete
  4. LKW tahu kekuatan Rosmah ke atas Najib - dulu dan selamanya.

    Isu Anak menantu yang menghalau Paklah dari Putrajaya nampaknya tidak banyak dipelajari oleh Najib untuk berada di satu lagi episod tersendiri.

    Najib mungkin terasa BN sudah berubah untuk menawan semula hati kaum bukan Melayu tetapi terlupa UMNO sedang berada di gear gostan untuk mengaut undi Melayu - makin jauh.

    Lambat laun Mahathir akan bersuara lagi tetapi suara itu pasti makin jauh dan lemah kerana keseluruhannya orang Melayu kini bingung dan bercempera seperti anak ayam kehilangan ibu ketika helang sedang terbang rendah.

    ReplyDelete
  5. Salam Mummy,

    Apa yang saya khuatir berlaku telah mula berlaku ,Najib akur dan tunduk pada Uncle Lee Kuan Yew.

    Tun dah mula serang, pelurunya baru peluru kapur sahaja.Hati hati Najib jangan jadi macam Pak Lah,once we start attacking,theres no turning back.

    STOP THE 3RD BRIDGE BUILT A CROOKED OR SCENIC BRIDGE AND DEMOLISHED THE TAMBAK JOHOR,FULLSTOP !

    ReplyDelete
  6. Contoh terbaik ialah Nabi Muhammad s.a.w. Sanggup berunding dan berdamai dengan musuh-musuhnya dan islam tapi lihatlah islam hari ini telah melat ke seluruh pelusuk sudut dunia dan dunia islam mula membina kekuatan baru.(maaf bukan pas) dalam hal singapura dan LKW sejarah kita panjang dengan mereka pemimpin kita mustahil tidak mampu menimbang laba untungnya. Tiada untungnya memanjangkan permusushan dengan mereka kecuali kita mampu memindahkan bumi singapura ke mana tempat yg kita suka. Kekuatan baru perlu kita bina dalam hubungan baru dengan singapura dalam bentuk mengakui hakikat dan pastikan kita berusaha meraih untung dan bukannya rugi seperti sebelumnya.

    ReplyDelete
  7. Tetamu mesti di layan, ha!!! ha! ha! . Tapi kenapa Rosmah tak layan anak menantu dan saudara mara? Peliknya wanita ini.

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.