Saturday, June 20, 2009

Mahathir kalut awal

(Utusan Malaysia 20/6/2009)
Dr. M: Kerajaan perpaduan tidak baik
KUALA LUMPUR 19 Jun - Tun Dr. Mahathir Mohamad menegaskan penubuhan kerajaan perpaduan yang terdiri daripada UMNO dan Pas iaitu 100 peratus pemimpin bumiputera tidak baik untuk negara.

Bekas Perdana Menteri berkata, Malaysia tidak sesuai untuk penubuhan kerajaan 100 peratus pemimpin bumiputera kerana selama ini UMNO sentiasa berkongsi kuasa dengan rakan-rakan iaitu MCA dan MIC serta parti-parti komponen lain dalam Barisan Nasional (BN).

KOMEN:
Che Det awat hang dok latah awai sangat? Depa baru dok cakap-cakap, risik-risik, bisik-bisik, mengorat-mengorat.

Mai la kita tengok dulu kelaku depa. Apanamaaaaa...depa nak buat macam mana? Apanamaaaaaaaaa.......depa nak susun macam mana? Apanamaaaaaaaaa….depa nak atoq macam mana?.

Jangan kita dok kalut melentin tak ketahauan hala. Sat lagi budak-budak kanyaq ni kata kita nyanyuk dan dok suruh kita pi dengaq baca kitab di mesjid kita nak marah kat depa.

La ni, mai kita suluh pelan-pelan, kita perhati sengap-sengap. Bila tak kena saja dengan cara kita, baru kita bantai depa dan kita tutuh depa rapat-rapat.

14 comments:

  1. AWAT LA HANG NI MAMI JARUM... TAU LA HANG TU PEMINAT NO 1 PAK LAH LEMBIK LOQLAQ. HANG JGN KALUT DOK NGATA MAHATHIR. PAS TU MANGKUK AYUN. HADI TU DULU KAFIRKAN ORG ISLAM UMNO. SKRG DOK PELUK CEMOLOT NGAN DAP LAKNATULLAH. DENGAN PELIWAT PUN KAWAN. NIK NAJIS PUN CKP BAIK KAWAN NGAN SETAN. AKU NAK HADI NGAN KONCO2 PAS MINTA MAAF SECARA TERBUKA KEPADA ISLAM UMNO SEBAB KES KAFIR DULU. BARU BOLEH CERITA. LAGIPUN OTAK MAHATHIR TU MEMANG GELIGA. SELALU DIA CKP AKAN JADI BETUL PUNYA. HANG TU KALUT NGAN PAK LAH LEMBIK HANG. MENTANG2 SEKAMPUNG. PIGIDAH...

    HIDUP MAHATHIR!!!HIDUP MAHATHIR!!!HIDUP MAHATHIR!!!

    ELOKNYA BUBAR JE PAS YANG SESAT TU. SEMUA AHLI BERTAUBAT DAN MASUK UMNO! BARU ADA PERPADUAN MELAYU. MELAYU DALAM PKR TAK PAYAH LA. SEMUA NYA DAH KENA NASIK KANGKAG ANWAR... CERITA PUN TAK GUNA..

    ReplyDelete
  2. Kalut atau tidak ia perlu dilihat dari sudut yang berbeza, malah ini merupakan lontaran kali kedua Tun kurang bersetuju.

    UMNO sebenarnya memang membuang masa jika menyahut saranan PAS untuk meja bulat kerana tujuannya nampak baik tetapi niatnya? Mazlahan dari awal lagi begitu banyak perbezaan ketara antara UMNO dan PAS dari segi perinsip perjuangan masing2 malah kalau kita lihat di dalam PAS hari inipun sudah ada 'perpecahan' akibat saranan kerajaan perpaduan.

    UMNO dibenci oleh rakyat bukan soal dia berkawan atau tidak dengan PAS tetapi dibenci kerana sikap pemimpin UMNO sendiri bermula secara majoriti dan jelas ketika era paklah dan hari ini Najib pun bawa 'lagu' yang sama malah mungkin lebih teruk apabila LKY sendiri mengakui peranan Rosmah ??!!! UMNO diminta berubah bukan untuk kerajaan perpaduan, juga bukan kegilaannya atas jambatan ketiga.

    UMNO belum berubah apa apapun, sekadar tukar dua tiga muka pemimpin, !Malaysia - tapi itupun lebih cakap.

    Bagaimana dengan ekonomi? Rakyat sudah mula tertekan. Mana dia pakej ransangan? Apakah pemimpin turun padang untuk bertanya rakyat? Kalau bertanya rakyat mana? Rakyat yang seperti dipaparkan di tv3 sahaja ke? yang selalu menyatakan bagus!

    Di mana pergi saranan Najib yang serupa dengan Paklah dulu, tidak perlu menyambutnya dengan red carpet? Hari ini apa sudah terjadi? Najib masih pakain baju batik ribuan ringgit turun padang tidak seperti baju yang dipakai Ghafar baba ketika melawat kampung.

    UMNO hanya nak gimmik untuk popular dengan kerajaan perpaduan, nak tunjuk ikhlas, nak buang masa dan kemudian cuba gunakan cara lama menuduh PAS menolak perpaduan. apakah saranan itu menunjukkan UMNO sudah berubah dan apakah saranan dan lakonan itu boleh 'beli' rakyat Malaysia untuk mengundinya lagi?

    Mahathir selalu dikaitkan dengan berpandangan jauh dan praktikal, dan jarang benar apa yang dinyatakan tersasar.

    Kenapa tiba tiba PKR telah menyatakan persetujuan untuk UMNO dan PAS berunding soal kerajaan perpaduan? kerana Anwar sudah nampak UMNO akan terperangkap dengan mainan mereka sendiri.

    ReplyDelete
  3. hehehehhehehe mummy ~ mgkin atuk che det risau if PAS mintak yg bukan2 jer nti if UG jalan. xoxoxoxoo, apapun, frodo ttp sayang apanamaaaaa .. che det

    ReplyDelete
  4. "Kerajaan perpaduan".. rasanya tidak patut dilhat bahawa diujud dan diusahakan untuk membentuk kuasa politik secra dominan untuk melayu dan bumiputera semata-mata. Meninjau situasi dewasa ini adalah amat penting penyatuan dan kesepakatan kaum melayu dan bumiputera demi melindungi kepentingan mereka yang tampak diancam secara terus dan nyata oleh kaum2 lain. Melihat kepada tolak ansur kaum melayu dan bumiputera dalam banyak hal sehingga perlembagaan negara yg bagitu baik terbentuk adalah tak berasas langsung untuk kaum2 lain rasa terpinggir. Namun ingatan Tun.Dr.M. Patut juga diambil postif bahawasanya bagaimana pun rupa penyatuan kaum melayu bumiputera maka kaum lain tidak mungkin akan tersisih.

    ReplyDelete
  5. Nak tambah lgi sikit...Ini juga membuktikan Tun.Dr.M. selama ini bukanlah pengamal pemikiran perkauman yg sempit seperti tuduhan2 liar dan nakal sesetengah pihak. Melayu bumiputera akan menjadi traju kepemimpinan yg sangat baik untuk negara sekiranya kesepakatan adalah padu di kalangan kaum ini. Kaum2 lain patut melihat penyatuan melayu bumiputera dengan sudut pandang postif untuk kestabilan negara bangsa. Lain lah pulak halnya andainya mereka (bukan bumiputera) ada agenda lain yg hanya mereka sahaja tahu mengenainya.

    ReplyDelete
  6. Ya,che det tak perlu kalut malah statementnya boleh mempengaruhi pengikut2 taksubnya.Sepatutnya semua pihak terutama org Islam perlu menyokong usaha murni ini.

    Persetankan dgn geng2 komunis,dap,pkr,erdogan yg bencikan perpaduan umat Islam.

    Bila umat Islam nak bersatu lihatlah siapa yg paling kuat menentang?Puak2 ini juga.

    Bayangkan umno+pas+parti2 bumiputra sabah & sarawak vs dap+pkr+gerakan+mca+mic+ppp+parti2 kecil kaum pendatang yg lain.Siapa lebih kuat?

    Sudah tentu gabungan baru parti umat Islam akan benar2 mendominasi pemerintahan negara.Parti2 kaum pendatang yg angkuh dgn sendirinya akan melutut mahu bekerjasama dgn kita kerana suara mereka tenggelam dalam kuasa politik Melayu Islam yg bersatu!

    ReplyDelete
  7. KERAJAAN YANG MEMERINTAH DARI MERDEKA LAGI SEBENARNYA KERAJAAN PERPADUAN. SEMUA KAUM DI BERI PERANAN DALAM KERAJAAN. CUMA HARI INI MUNCUL DENGAN POPULAR TENTANG KERAJAAN PERPADUAN OLEH PAS.

    SEHARUSNYA KITA KENA SEDAR, DALAM KERAJAAN YANG DI PIKUL BERSAMA ANTARA KAUM YANG TERDIRI OLEH MELAYU, CINA , INDIA DAN LAIN2 BANGSA FAKTOR CONTRACT SOSIAL HENDAKLAH MENJADI TUNJANG KEPADA SEGALA KEPUTUSAN YANG DI BUAT.

    BANGSA LAIN-LAIN HARUS INGAT, BANGSA MELAYU TIDAK PERNAH PUN MEMPERTIKAIKAN KEWARGANEGARAAN YANG DI BERIKAN KEPADA MEREKA SELEPAS MERDEKA. INI JUGA SEBAHAGIAN KONTRAK SOSIAL.

    DALAM APA JUA KEADAAN PUN, MELAYU MESTI MENJADI DOMINAN. JIKA TIDAK MALAYSIA TIDAK AKAN STABIL.

    DARI TAHUN 1957, MELAYU MENJADI TUNGGAK KEPADA PEMERINTAHAN, BANGSA LAIN TIDAK DI SEKAT UNTUK MENGUASAI EKONOMI DAN BIDANG PENDIDIKAN.

    APAKAH BANGSA LAIN INI TIDAK SELESA HIDUP DI MALAYSIA?

    TUN MAHATHIR ADALAH SEORANG MELAYU YANG LUAR BIASA. DUNIA MENGIKTIRAF DIA, KENAPA KITA NAK SANGGAH DENGAN DIA.

    DAP YANG MENDOKONG PERSAMAAN HAK DAN MENENTANG ISLAM SEBAGAI AGAMA PERSEKUTUAN HARUS DI NILAI OLEH PIMPINAN DAN AHLI PAS.

    GAMBARAN SEBENAR KEPUTUSAN PILIHANRAYA YANG LALU IALAH, UMNO MASIH MENANG BANYAK KERUSI. YANG KALAH BANYAK KERUSI IALAH MCA, MIC, GERAKAN DAN PPP.

    LIHATLAH KESELURUHAN KEPUTUSAN. PAS MENANG BERAPA KERUSI SAHAJA. YANG BANYAK PUN DI KEDAH DAN KELANTAN SHJ. DI PULAU PINANG PAS TIDAK DI BERI MUKA LANGSUNG OLEH DAP. KENAPA?

    KEPADA UMAT MELAYU SEMUA, BUATLAH KAJIAN. BAHAWASANYA ADA BEBERAPA NEGERI MELAYU YANG KURANG DARI 50% PENGUNDI BERDAFTAR. SEDARLAH.....

    UMNO BERGABUNG DENGAN PAS, BANGSA LAIN AKAN KEPANASAN DAN MULA IKUT CAKAP MELAYU. TETAPI MELAYU ITU BUKANNYA ANUAR IBRAHIM AL JUBURI (MEMINJAM GELARAN DARI MAT SABU).

    BANGSA MELAYU KENA HEBAT BARU BANGSA LAIN DENGAR CAKAP DAN HORMAT!!!

    ORANG MELAYU LUPA YANG ANUAR IBRAHIM TELAH CUBA UNTUK MELUMPUHKAN EKONOMI MALAYSIA TETAPI DI GAGALKAN OLEH TUN DR MAHATHIR DENGAN TIDAK MEMINJAM DENGAN IMF. JIKA TIDAK HABIS SYARIKAT MALAYSIA TERGADAI MENJADI MILIKAN ASING.

    SEDARLAH, MALAYSIA MENJADI IDAMAN KAUM LAIN. LIHAT, ORANG INDIA DARI INDIA HINGGA HARI INI MASIH MENCARI MAKAN DI SINI DAN ORANG CINA DARI CINA MASIH MENCARI MAKAN DI SINI TERMASUKLAH MENJADI PELACUR.

    ReplyDelete
  8. Kalau nak refer nota undang-undang, boleh masuk ke llbnotes.blogspot.com dan onelawcenter.blogspot.com

    cuma saya minta tolong JANGAN klik di iklan pada blog tersebut

    ReplyDelete
  9. Cubaan anda untuk provok orang agar melatah dan mencerca TDM tidak sepenuhnya berjaya. Dan hasilnya anda berjaya menelanjangkan sedikit sebanyak siapa disebalik blog ini.

    Tahniah kerana pandai menarik pembaca, malangnya takziah kerana isinya yang provokatif!

    ReplyDelete
  10. Kita memang patut ada pembangkang untuk check and balance tetapi bukannnya pembangkang seperti PKR yang memporak-perandakan keamanan negara ini.

    Sejak AI graduate dari Sungai Buluh kemamanan negara ini tergugat.AI telah melaga-lagakan semua parti,diapi-apikan kumpulan Hindraf, dianjurkan secara besar-besaran tunjuk-tunjuk perasaan di Kota Raya.

    Melayu menjadi pecah belah.DAP naik melampau. MCA kucar. Gerakan kucar.Dan BN gugat.

    AI bimbang jika PAS dan UMNO berpadu @ Melayu berpadu.Dicucuknya PAS.

    Apakah Che Det mahu pembangkang yang jenis ini? Jenis AI?
    Yang sebenarnya kenyataan Che Det telah membaja PKR dan AI.

    Sesiapa juga akan susah menjadi PM untuk mentadbir negara ini selagi Che Det ada.

    Kalau begitu Che Det kena jadi Menteri Mentor macam LKY.

    LKY control Temasik Holding, Che Det pi bukak kedai roti....

    ReplyDelete
  11. Mummy..Che Det tu baling batu sembunyi tangan. Cara dia dan Daim pecat Anwar Ibrahim tak kena dan Anwar Ibrahim mengamuk kesannya sampai hari ini.Dia pergi tandatangan dengan PKM dan Chin Peng perdamaian di Hadyai kesan dia sampai hari ini.

    ReplyDelete
  12. Apa la mummy ni ..mudah lupa sungguh no..kena jampi dgn DR M kot..

    apa Dr ma kata mmg aku setuju..aku pun tak kelapaq nak merenyeh dgn umno ni..pasai apa aku kata lagu tu..

    masa DR m dok atas semua orang umno jilat puja puji kalah sang maharaja..apa kata Dr m semua betoiii..dr m kata nabi tak dak pisau cukoq pun hangpa angguk , Dr m kata anwar dan soros kawan baik hangpa angguk , dr m jumpa soros hangpa diam , dr m kata anwar liwat hangpa angguk ..dr m kata musa hitam agen KGB hangpa angguk ..dr m kata soltan tak guna hangpa angguk , dr m kata pak lah lembik hangg pa angguk , dr m kata melayu mudah lupa hangpa angguk..isssh berapa banyak angguk la labu..
    la ni apa kata dr m awat hangpa tak percaya ka ?..pasai dia bukan PM..coba dia masih PM ..apa kata dia semua angpa angguk...melayu angguk hanya untuk umno bn sahaja..otak ada tak nak guna ...jgn mara no...lama tak buang panas kat bloq mummy...

    ReplyDelete
  13. Ni aku nak komen ulasan mummy pasai AI pulak...

    patut umno bn tak perlu takut dgn AI jika benar UBN kuat..masa AI duduk di U sg buloh patut nya UBN dah boleh kubor kan semua pembangkang..
    bila AI abih mengaji di U sg buloh aku tengok AI makin kuat..tapi UBN masih dok sembang kemaih lagi..dah ilang lima negeri baru tau lagi tinggi rendah..
    Pada aku AI juga seorang pejuang sejati ..tak kenai susah payah sejak muda sampai la ni,tak reti jemu , dah kena kurong 6 tahun pun boleh bangkit semula..issh kalau gang UBN ..pakai karam terus la rasa nya..
    ingat senang ka AI nak bagi rakyat faham tanpa saluran media , dan segala jentera kerajaan di jadi kan cawangan ubn ..ingat la..bahawa rakyat telah sedar dan telah mula menolak ubn sedikit demi sedikit..

    Kini kaum melayu cina india yang sedar telah bangun menolak UBN...tak kira la hindraf ka , makkhal shakti ka , refomasi ka , Dap ka , Pas ka..kami tak kuat , apa yang penting kerjasama.. issssh macam wonder pets no..

    ingat kata Dr m..melayu mudah lupa..bangsa lain dah tingal kan UBN.. gerakkan , mic , ppp , mca dah tutup kedai..kini hanya umno yang masih lupa...apa nak buat..jgn salahkan AI kerana melaysia ni bukan harta hak milik peribadi kaum bangsawan umno sahaja..semua orang ada hak ..

    ReplyDelete
  14. SAPA YANG KALUT NI???NAMPAK SGT SI MUMMY NI PN X PAHAM KATA2 MAHATHIR..KATA2 NYA PENUH TERSIRAT..FIKIR DL SBLM MELALAK

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.