Sunday, August 23, 2009

Hindraf menyeleweng jutaan ringgit kutipan sumbangan dari masyarakat India bawahan.

Pemimpin Gerakan haram Hindu Rights Action Force (Hindraf) yang dalam pelarian di London P.Waythamoorthy telah menyeleweng jutaan ringgit wang kutipan sumbangan untuk bantuan kepada keluarga lima orang pemimpin mereka yang pernah ditahan ISA pada December 2007.

Dengan pembongkaran ini jelas membuktikan masyarakat India di bawahan menjadi kuda tunggangan peguam-peguam ini.

Inilah juga kesan dari percakaran yang tidak kesudahan di dalam parti Malaysian Indian Congress sehingga memberi ruang kepada Hindraf mengambil kesempatan menjadi pembela kaum India dalam negara ini.

TV3 semalam menyiarkan kemarahan Presiden MIC Samy Vellu mengecam hebat calun Timbalan Presiden Datuk S. Subramaniam dengan katanya "I will wallop him left and right".

Ini berikutan kenyataan Datuk S.Subramaniam "Ini bukan pertandingan antara saya dan dua lagi calon tetapi pertandingan antara saya dan Samy Vellu".

16 comments:

  1. WOWWWWWW makcik ni hebat le heeheehee. kenyataan pemimpin hindraf yg baru kuar dari isa pun makcik nak kecoh2.

    saya rasa kalau org baru kuar dari isa kata bumi ni segitiga pun makcik akan percaya. kelakar la makcik ni

    ReplyDelete
  2. Tough eh, mummy, when one chooses to live in perpetual denial of reality..? I walk alongside you; that's the least I can do.

    ReplyDelete
  3. mummy...ana nk tanya sama mummy...klau mummy kluar blog pasai Hindraf..apa pasai mummy ltak gambar anwar lak mummy oiii...jgn burukkan nama orng mummy...

    ReplyDelete
  4. Bagus la kenyataan tu,kurang-kurang orang yang taktau apa pasai hindraf ni tau apa keja diorang,macam ah long rupanya..tapi jenis ah long miskin,p mintak duit kat orang susah dan joli ramai2...memang haprak..takde class langsung,kalau keluar ISA n bgtau bumi ni segitiga pun aku tak heran,sebab tajuk tu org boleh buat modal untuk pakat gelak ramai2...kena tahanan ISA tak sampai brapa hari dah gila...memang tak tahan preasure rupanya..hahaha..

    ReplyDelete
  5. Benda ni bukan baru, kalau pemimpin PAS yang wallop left and right, depan belakang derma penyokong mereka, apatah lagi Hindraf.

    Itu memang niat dan kerja pemimpin mereka cuma penyokong yang 'bodoh' jadi tak perlulah ditangiskan sangat, tak perlu nak hentak hentak kepala ke dinding.

    Terima dan telan, itu yang mereka tempah.

    Pada penyokong PAS pula, apapun yang berlaku, depa dah dijanjikan syurga oleh pak nick..

    ReplyDelete
  6. Ibnu Zulkifli,
    Jangan silap faham,yang Mummy nak ketengahkan dalam visual itu ialah perhimpunan Hindraf secara kebetulan Anwar pun berada di sana dan kalau dilihat Anwar sedang di kelilingi pengikut setia Hindraf.
    Terima kasih atas sensitiviti tuan.

    ReplyDelete
  7. All indians are pundeks and phariahs and cant be trusted...FUCK

    ReplyDelete
  8. Ibnu Zulkifli, Tak salah gambar Anwar ada, sensitif sensitif tak main, kalau sayang sangat kat Anwar, pi boh gambar dia dalam jamban hang..

    Lagipun Hindraf dan Anwar dah sama mabuk, sama cinta, sama sokong, sama saling memerlukan..

    Anwar Brahie pun memang asai sekapai dengan depa..

    ReplyDelete
  9. Semua tahu bahawa di sebalik kebanyakan demonstrasi haram yang di adakan adalah didalangi oleh Anwar,jadi memang tak salah pun kalau paparkan muka dia sekali dalam kenyataan yang mcm tu..Tambahan lagi bila dia pun turut sama hadir untuk 'merasmikan' perhimpunan tersebut...Memang kena la dgn tajuk tu..

    ReplyDelete
  10. salam mummy, saya aetuju mummy letak gambar Nuar tu, sebab dia ni punca segalanya, biarlah apa depa nak kata.

    Terus terang saya nak jelaskan disini, Anuar sekarang dah ketandusan idea. Kami sebahagian rakyat Kedah yang menyokong PKR selama ini merasa muak dah dengan tingkah laku Anuar ni, kami akan beramai ramai untuk meninggalkan PKR, kerana telah hilang keyakinan keatas pucuk pimpinan PKR, terutama sekali ANUAR, kerana perjuangan mereka sekarang tidak lagi memberi faedah kepada rakyat, menyusahkan ada.

    Saya menyeru kepada kaum melayu yang menyokong PKR, tinggallah PKR, kerana tiada apa yang bolih mereka berikan untuk kesejahteraan rakyat, timbulkan huru hara ada.

    ReplyDelete
  11. Salam Ramadhan semua,

    Ramadhan 2009 telah memberi satu hikmah kepada umat islam untuk tidak merestui Anuar Ibrahim lagi, ini terbukti, larinya seorang ADUN PKR dari Lunas, yang mana DUN Lunaslah yang mula kebangkitan PKR, dan saya percaya DUN Lunas juga titik permulaan kejatuhan PKR, ini semua kerana keangkuhan seorang yang bernama Anuar Ibrahim.

    Diwaktu itu kami yang menyokong beliau telah ditiup satu semangat perjuangan yang begitu besar, demi KEADILAN, tapi rupanya. untuk kebebasan beliau saja.

    Setelah beliau berjaya berada dipentas semula, kami dari golongan refomis rakyat kedah telah dijadikan sebagai Quran buruk olih Anuar.

    Setelah kami berjuang demi keadilan, rupanya keadilan yang dilaungkan itu hanya namanya sahaja, pada hakikatnya untuk kepentingan beliau saja.

    Sekarang ketahuilah wahai sakibaki penyokong Anuar, PKR akan berkubur tak lama lagi, jika manusia yang namanya DSAI Anuar Ibrahim ujud di PKR, saya yakin lebih ramai lagi ADUN dan MP PKR akan meninggalkan PKR, sebelum PRU ke 13, dan saya yakin PRU ke 13 akan kehilangan terus PKR, sama-samalah kita tengok.

    Sedarlah wahai kaumku, janganlah diri kita dijadikan bahan cacian dan kutukan olih manusia yang tanpa memikirkan betapa besarnya dosa berbuat demikian, demi berjuang untuk mengagongkan Anuar Ibrahim.

    Hentikanlah demontrasi dan apa saja perhimpunan yang disuarakan olih Anuar Ibrahim demi kesejahteraan rakyat semua, berpolitiklah sebagai seorang manusia yang berakal sempurna.

    "SELAMAT BERPUASA"

    ReplyDelete
  12. padan muka bangsa india...last2 habuk pun x dapat...habis sume duit terbang...dahlah x sokong kerajaan pastu macam2 nak tuntut...diperak contohnya langsung tiada adun BN india yang menang pru yang lepas...sib baik lah yb datuk zambry murah hati nak bg jawatan exco pada india untuk membuktikan kerajaan BN perihatin pada nasib india walau india perak boikot BN......

    ReplyDelete
  13. Aikkk???? aku rasa gambar Zambry (MB tak tau malu ) lg sesuai, lepasih tu kalu nak lg mengancam letak Mahyuddin sebelah... tentu, menang anugerah gambar hebat tahun ni...... biulll punya mommy

    ReplyDelete
  14. Gerakan Hindraf jika dilihat dari bebrapa sudut amat menyamia gerakan kemerdekaan Tamil di Sri Lanka yang mahukan sebuah negara asing bebas dari pemerintahan kaum Sinhala yang menganut agama Buddha dan berbahasa Sanskrit.
    Kaum Tamil di Sri Lanka bermula secara low profile tetapi menjadi lebih ganas apabila mendapat sumber kewangan dari semua orang Tamil termasuk dari Malaysia sendiri.
    CHOGM tahun 1989 menyaksikan semua anggota polis berbangsa Tamil dan beragama Sikh dikeluarkan dari semua lokasi bermula dari Lapangan Terbang Antarabangsa Subang.
    Bagaimanapun India dan Sri Lanka tidak menghantar wakil kerana masih kurang yaki tahap keselamatan pemimpim mereka dari pandangan perisikan negara mereka.
    Rajiv Gandhi sendiri dibunuh oleh golongan pemisah Tamil Sri Lanka sebagaimana ibunya ditembak mati oleh pengawal peribadi yang berugama Sikh.
    Di Malaysia, Hindraf adalah satu permulaan yang tidak dikawal dengan baik oleh kerajaan.
    BN terlalu berlembut kerana takut kehilangan undi dan PR pulak menangguk di air keruh dengan konon-konon memperjuang kaum minoriti ini.
    Secara ringkas saya ingin mengingatkan pembaca bawah kaum pendatang India yang berada di Malaysia hanya mencari makan.
    Jika boleh isteri pun nak dibawa dari India, dan ini termasuk yang beragama Islam. Dan ini terjadi kepada pegawai kanan PTD yang yang pernah jadi gabenur Bank Negara sendiri!
    Sikap ini menunjukkan mereka bukan berminat dengan negara ini kecuali untuk mencari sumber rezeki.
    Dan jika boleh anak-anak mereka akan dihantar ke London dan Australia dan berhijrah ke sana bila ada peluang.
    Jadi, isu yang paling ringkas.
    Buktikan bahawa golongan kaya dari masyarakat ini telah menyumbang kepada negara dan semua bangsa asal Tanah Melayu sebelum bercakap tentang hak bangsa migran.
    Orang Melayu terlalu lemah dan mudah ditindas seperti yang terjadi di Singapura.
    Kalau di UK atau Amerika Syarikat bolehkah kaum Hindu membina kuil mereka di setiap simpang jalan?
    Kenapa UMNO membiarkan mereka naik lemak?

    ReplyDelete
  15. Apsal pulak kena mengena dgn Zamri n Mahyuddin,diorang bukan ketua samseng..diorang ketua pemimpin..Tu la,bila byk sgt main belakang..otak pun dah jadi mcm udang...

    ReplyDelete
  16. Komen mummy n org lain aku bleh terima. tp second komen kluang man tu betul-betul bodo la..

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.