Sunday, August 16, 2009

Rahsia ketakutan Anwar Ibrahim

Menurut Tun Mahathir di dalam wawancara dengan Mingguan Malaysia 16/8/2009 bahawa ada perkara yang Anwar tidak berani lakukan walaupun kadangkala kita lihat Anwar Ibrahim pandai bercakap dan pandai menganjurkan demontrasi jalanan.

Rupa-rupanya ada juga yang ditakuti Anwar Ibrahim dan perkara yang paling ditakuti Anwar Ibrahim ialah untuk bersumpah di dalam mesjid dengan menjunjung kitab suci Al Quran.

Mungkin sebab itulah Anwar Ibrahim perlu dorongan dan sokongan dari ulama’ separuh masak di dalam PAS yang akan sentiasa menyokong membabi-buta kelakuan Anwar Ibrahim supaya tidak menjunjung Al Quran dan bersumpah di dalam mesjid.

Sokongan ini khasnya datang dari Tuan Guru Mursyidul Am PAS, Nik Aziz dengan mengeluarkan fatwa-fatwa kabur "customised" kepada membela Anwar Ibrahim. Ini supaya kerjaya politik Anwar Ibrahim terus subur, segar dan tidak mati akibat hukuman Allah SWT kesan bersumpah dengan menjunjung Al Quran di dalam mesjid, rumah Allah.

Jika politik Anwar Ibrahim subur maka politik PAS juga akan makmur. Survival PAS buat masa dan ketika ini banyak bergantung kepada Anwar Ibrahim.

Kesimpulannya ”u scratch my back, I scratch your back, but if you turn your back I make you black”

48 comments:

  1. Tak semestinya orang tak besumpah bermakna dia takot utk besumpah,,,
    kita tak boleh meghukum orang mcm tu,,,siapalah Mahathir nak menghukum orang mcm tuh?...nabi pun dia pesenda,,..apalah dendamnya tak abeh abeh pd si anwar tu?..

    ReplyDelete
  2. Kalo takut bersumpah, elok jd sesumpah je Anon... Apa yg ditakut sgt nak bersumpah. Berani kerana benar, takut sbb salah...

    eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

    ReplyDelete
  3. Buat Anon, tolong bagi contoh sat apa yang Mahathir tu hina Islam? Tolong sat. Tak tahulah kalau hanya logik dan akal yang ditunjangi anon tapi nak tanya lah jugak. Takkan sesama hampa tak pernah sembang tentang contoh Allah tinggikan darjat hamba-hambanya yang diinginNya. Tok Guru Nik Aziz dibenarkan masuk Kaabah ke? Apa yang Nik Aziz buat untuk bantu Islam sedunia? Suara Nik Aziz dan Anwar berkemundang ke serata dunia mempertahankan Islam melalui kutukan keganasan bukan Islam kepada Islam?Cuba bagi tengok contohnya Anon. Mari kita discuss secara ilmiah tengok. Kemudian kita discuss pulak apa yang telah Anwar dan Nik Aziz buat pada Melayu dan Islam.

    ReplyDelete
  4. kalau tak bersalah kenapa perlu takut untuk bersumpah. bangang punya komen . pasal dia dah buat lah dia tak berani nak bersumpah. bebal punya orang

    ReplyDelete
  5. BODOH PUNYA ANON 11:38!! ANWAR SIAL PENGKHIANAT TU DAH LA TAKUT PI SUMPAH KAT MASJID. PI MAHKAMAH PUN TAKUT!! KATA ADA ALIBI. ADA BUKTI. ADA SAKSI. APASAL TAKUT PI MAHKAMAH. SEBAB DIA KAKI BONTOT LA. MEMBONTOT JE KEJE DIA. BODOH SAPA YG PI SOKONG ANWAR PENGKHIANAT!!! PILIH SATU ANTARA DUA... PI MAHKAMAH ATAU BERSUMPAH CARA ISLAM (MCM SAIFUL BUAT ARI TU).. PENAKUT TADAK TELOQ PUNYA MAKHLUK PENGKHIANAT!!!! DAH KAYA RAYA MASA DALAM UMNO SKRG HENTAM UMNO. TAK MALU PUNYA PENGKHIANAT. AKU BENCI ANWAR!!!!!

    ReplyDelete
  6. tp kalo dia x salah buat apa dia nak takut..kan org ckp berani kerana benar..takut kerana salah..asyik dok dalih je dari dulu sampai skrg...p/s lu pikir la sendiri assalam...

    -the darters-

    ReplyDelete
  7. betul, sangat bersetuju dengan pendapat orang atyas, tak semestinya kena bersumpah untuk menegakkan sesuatu yang benar, kita kena ingat, allah maha mengetahui segala yang terjadi dilangit dan dibumi, jadi kepada yang gemar menyebar sesuatu yang tak pasti, padam2kan lah, nape saiful tu tak jumpe terus je ngan anwar ataupun anwar sendiri pegi jumpe saiful tu kalu betul mereka mendakwa menjadi mangsa ??? pelik tak ??
    so secara kesimpulannya politik ni hanyalah perjuangan untuk pangkat dan diri sendiri, buktikan bahawa politik malaysia bersih sepertimana bersihnya zaman khalifah umar abd aziz dan pemerintahan nabi muhammad s.a.w, PAS mahupun UMNO kedua-duanya hanya memperjuangkan kepentingan sendiri, mana kepentingan bersama ?????

    ReplyDelete
  8. Pada hakikatnya Anwar memang kaki bontot sejak zaman MCKK. Siapa yang tahu Anwar kaki bontot akan di singkirkan seperti Tun Haniff Omar, Yahya Ismail, Sanusi Junid. Apa kah kita akan rasa sekiranya terkena adik, anak atau saudara kita? Cuma lihat kawan Anwar, semua lebut dan kulit cerah seperti Sukma, Meor dan ikut masa Azmin Ali punya bontot dia bedal. Baca lah buku Ahmad Lufti mengenai bertajuk 'konpirasi' bahwa Anwar ialah seorang bisexual depan pun dia bedal belakang pun di bedal kerana belakang lebih sedap dari depan. Kerana depan di liputi oleh tisu-tisu dan belakang oleh urat-urat maka urat akan membuat menyedapkan

    ReplyDelete
  9. kalau dendam anwar tak abeh abeh pada pak mahathir...kenapa tidak diteruskan saja saman anwar pada pak mahathir....hehe

    ReplyDelete
  10. salam,

    to anon 11.38,

    tidak perlulah nak menegakkan benang ynag basah atau cuba berselindung di sebalik sehelai lalang. kalau anwar itu bodoh, jgn lah anda juga menuruti kebodohannya.- noor

    ReplyDelete
  11. mahathir bekas pm malaysia memang hanjing

    melayu anti umno

    ReplyDelete
  12. anwar tak b'sumpah sebab dia tak bodoh macam najib..tak gila glamor macam saiful..tak bahlol macam ezam.. tiga orang sesumpah ni menghabiskan masa dan tenaga hanya untuk terima laknat allah...baguslah hanya allah yang tahu.. kebenaran pasti datang.

    ReplyDelete
  13. Salam mummy,
    1.Saya suka baca blog mumyy kerana blog ini cerdik sikit dari blog pro umno yang lain.sebenarnya umno sudah di garis akhir sebelum tersembam ke gaung dalam..pada pengamatan saya UBN kini di hidupkan oleh media,walaupun sebenarnya sudah kena stroke kronik.
    2.berkenaan dgn sumpah dan saudara Anwar,ramai orang lebih memahaminya tentang perkara ini..pembunuhan pengaruh Anwar Ibrahim tidak menjadi kerana sejarah telah menunujukkan sebaliknya..
    3.Anwar seorang susuk yang hebat berjuang mula dari zaman mahasiswa,menubuhkan ABIM,hubungan luar negara dengan organisasi islam di Timur dan Barat.keikhlasan perjuangannya menjadi idola kepada ramai anak muda bukan saja di malaysia bahkan menjangakau jauh ke seantero alam islam..
    4.bukan rahsia lagi mahathir menjemput Anwar dan memberi jawatan dalam Umno dan kerajaan pada awal 80 an dulu semata-mata hanyalah untuk menyekat kemaraan islah yang dilakukan oleh insan ini.. juga untuk menyekat pengaruh kebangkitan islam yang dibawa oleh PAS..Saya ingat kalau lah Mahatir tidak membawa Anwar masuk Umno hayat umno telah sedekad lalu pupus.
    5.oleh kerana itulah sekarang ini segala usaha untuk membunuh pengaruh susuk ini dilakukan walau dengan cara apa sekalipun

    ReplyDelete
  14. saje nak tanyo ler ..... masuk KAABAH tu tinggi ke DARJAT,,,??? KAUM YAHUDI DAN KAUM YANG MENENTANG NABI SAW PUN MASUK DALAM KAABAH,,, ada kah mereka mereka itu tinggi darjat nya ?????????

    ReplyDelete
  15. 1.Kenapa Anwar tidak mahu bersumpah?sedangkan fitnah terhadap dia telah dicerita sana-sini..adalah wajib bg dia menyelesaikan maslah ni kerana telah menjadi masalah kepada seluruh rakyat Malaysia!!!tapi xberani sbb mmg dia membontot..
    2.Mahu saman Muhyiddin kerana menyerang peribadi sedangkan selama ni dia menjaja apa pada ceramahnya selama ni klu tidak mencaci orang!!
    3.Kenapa mahu melambatkan proses mahkamah sedangkan perkara ni dapat menyelesaikan masalah liwat terhadap dia@dia mmg meliwat!!!
    4.Sbb sejarah hidup dialah yang membuatkan dia seorang yang kononnya bersih sedangkang dia hanyalah manusia yang bertopengkan SYAITAN..klu tidak xda lah peribahasa tersebut..LEBIH MUDAH KLU DIKATAKAN ANWAR NI ADALAH DAJAL MALAYSIA..

    JGN JADI MELAYU BANGANG

    ReplyDelete
  16. Anwar ni jelmaan Dajjal spesis pembohong amat dasyat akhir zaman.Kita telah saksikan berapa ramai umat manusia diMalaysia ini telah tertipu.Orang yang telah tertipu termasuklah ahli UMNO,PAS dan ramai lagi.Apa sahaja yang disentuh nampak pada zahirnya hebat tetapi pada hakikatnya rosak.Anwar ni sebenarnya pembawa malang kerana bergelumang dengan dosa.Dia patut bertaubat dan membersihkan diri dan lupakan nak jadi PM kerana nak jadi imam pun belum tentu layak.Image Islam akan binasa negara Malaysia akan binasa rakyat akan binasa keluarganya sendiri akan binasa kerana dia membawa kebinasaan.Kalau tidak disekat ini semua akan terjadi.Nauzubillah.

    ReplyDelete
  17. kepada denai dan anon dll
    tak payah lah puji sangat sebab mereka semua macam kita juga manusia biasa,pasti ada buat silap bezanya kesilapan BESAR atau kecil..Ada juga yang dibuat Mahathir dulu sda keburukan nya dan ada juga yang dibuat Anwar ada kebaikannya. jadi tak payahlah sampai nak samakan orang dengan "hanjing",nanti kita lebih hina dari "hanjing"
    Maaf,salam dari makcik.

    Norkuyow

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum semua,

    Nasihat saya kepada arin2772,

    Bertaubat lah kamu sebelum terlambat, kamu telah melanggar hukum Allah SWT. Dalam Al Quran telah tertulis mengatakan, "sesiapa yang menuduh seseorang itu ZINA ATAU LIWAT, hendaklah ia membawa EMPAT ORANG SAKSI, jika tidak kamu akan dirotan sebanyak 40 kali sebatan."

    Insaflah kamu wahai arin 2772, kesian kepada ibu bapa kamu yang tidak memberi pengajian Islam yang mendalam.

    ReplyDelete
  19. teman tak kesah nuar takut bersumpah. kalau dia salah di akhirat kelak hukum tetap menanti. kalau kes kuat bawak je ke mahkamah. tak perlu bersilat utk mengenakan orang.

    buat yg percaya anwar memang bersalah, jgn lah korang risau kalau dia terlepas di mahkamah pun Allah akan tunjuk siapa dia sebenarnya.

    round 1 98 hingga saat ini saya masih percaya dia tak buat. saya ada sbb sendiri nape saya tak percaya sumpah saipol.

    ReplyDelete
  20. TO ANON 4:39

    KEPALA HOTAK KO. KO OTAK MACAM LEMBU LA. IKUT JE KENA CUCUK IDUNG. KALAU SI PENGKHIANAT TU SANGGUP SUMPAH MACAM SAIFUL AKU AKAN MINTAK MAAP KAT SI PENGKHIANAT. MALAH AKU AKAN TUKAR CAMP KE PKR DAN SOKONG SI PENGKHIANAT SAMPAI DI MAMPOS!!! 110% TAPI ADA BERANI KA SI PENGKHIANAT SESUMPAH TU?? KO TAK DAK OTAK KA. DIA DOK MAIN KONAR SANA KONAR SINI LAGI BUAT ORANG CURIGA!!! KO SELAKU PENYOKONG TEGAR PENGKHIANAT TU PEGI LA SURUH BERSUMPAH PULAK. SURUH NICKY AJIZ JADI SAKSI. JGN LUPA UNKER KIT KAT SIANG NGAN NIZAR DERHAKA SKALI... BODOH PUNYA ANON... SURUH ORG TAUBAT KONON.. KO TU PG BLAJA BALIK LA... MANGKUK AYUN WAL JUBURI AL LIWATI....

    ReplyDelete
  21. SEBAB SAIFUL TAK DAK SAKSI LA DIA SANGGUP/TERPAKSA BUAT SUMPAH LAKNAT TU!!! MANGKUK AYUN PUNYA ANON 4:39. DAN PADA AKU MENJADI TANGGNG JAWAB ANWAR PENGKHIANAT UNTUK MELAWAN SUMPAH SAIFUL DENGAN CARA YANG SAMA.. ORG YANG TAKUT SUMPAH PADA AKU MEMANG BERSALAH!! KALAU SAIFUL ADA SAKSI EMPAT ORG LELAKI DEWASA YANG OTAK TAK SEWEL.. TAK PAYAH LE DIA BERSUMPAH!! MANGKUK JAMBAN PUNYA ANON... ANWAR KAKI KENCING TU PUN KO NAK SOKONG??? MACAM2 KENCING DAH DIA BUAT. SEMUANYA HANCHING GILA BABI. TAPI RAMAI YANG BANGANG SUME TU MASIH NGANGA MULUT LAGI. PI SOKONG LAGI... SEPT 16?? SAKIT TULANG BELANG?? UGUTAN BUNUH?? SEMUA KENCING!!!

    ReplyDelete
  22. kah kah kah ...masih ramai lagi yang kena tipu...

    ReplyDelete
  23. Mummy...
    Jika anwar bersumpah apakah tuduhannya dibatal. Untuk yang lain macamana misalnya pembunuh bersumpah di mesjid apakah dia akan dilepaskan. Ini abad 21 la tak dengan bersumpah dimesjid maka kita benar dan menang.
    Yang sepatutnya dibicarakan di mahkamah shariah.
    Menuduh orang berzina/liwat mesti ada 4 saksi yg adil dan melihat seperti pedang masuk sarung. Susahkan dan sebab itulah hukuman sangat berat seperti direjam atau disula.
    Tak perlu kita berbalah. Dulu pun kita kecoh dgn tuduhan tapi tivoli villa tak siap, isu tilam ( tak kan masa buat tu tilam tak bercadar), azizan tak mengaku dll. Yang ada hanya kenangan terhadap arwah Mokhtar abdullah, dr ristina dan kaled jafri.
    Kini pula 4 doktor kata tak ada kesan. Malas aku nak fikir...biar mahkamah yang urus.
    Kita yg tak tau apa-apa jangan bersifat adudomba dan fitnah sudahlah. Kerana balasan Allah amat pedih terhadap sifat fitnah contoh....kot-kot kena stroke kan susah atau breast cancer ke..Takut aku.

    bapandiran

    ReplyDelete
  24. Masih ada orang menilai seseorang dengan perkara luaran. Melihat pada pakaian, perangai atau kelakuan yang nampak baik, tidak menjamin peribadi yang baik.

    Dan masih ada lagi orang yang tak reti membezakan kelebihan atau ketinggian darjat orang Islam masuk kaabah dengan orang kafir masuk kaabah. Kesian.....

    ReplyDelete
  25. Woi, jgn jadi bengap, sbb kalau dah bersumpah, abis cerita,tunggu pembalasan Allah. Ini pegi mahkamah, buat tipu helah memanjang. Mana keadilan yg disibuk2kan tu. Mana keadilan untuk Syaiful? Mmg lidah bercabang ! Itu pun ramai tongong2 tahap menculit angit mangkok ayun yg tergoda dgn lakunan tahap cipan tu. Ada otak tak mau guna - mmg sah dapat dosa kering.

    ReplyDelete
  26. Pelik tengok orang melayu yg beragama islam bergaduh dan kutuk mengutuk antara satu sama lain...apa keuntungan yg mereka dapat.....

    Sedarlah wahai bangsa ku!!! Kenali musuh kita yg utama iaitu DAP & PKR. Mereka ni sebenarnya lidah bercabang. Kononnya memperjuangkan semua yg baik-baik. Tapi bila diberi kuasa, jadi tamak, rasuah, errogant, bengis dan jadi samseng. Keistimewaan orang melayu dan kedaulatan Islam hendak dipertikaikan. Bila sebut aje pasal negara islam, terus ,melenting. Tak guna punya DAP & PKR.

    ReplyDelete
  27. salah satu aset besar yang ada pada dr m ialah kebolehan dia minyingkap segala semak dan sampah sarap yang ditabur lawan untuk mengaburkan sesuatu isu dan pergi kepada inti isu itu dan memberi penyelesaian mutktamad tanpa berbelah bagi.

    dia memberi statement yang jelas, muktamad, tanpa dolak dalek 'perkara yang paling anwar takuti ialah bersumpah menjunjung quran dalam masjid'.

    anwar boleh menjawab dengan jelas, muktamad, tanpa dolak dalek menyangkal dr m 'dengan bersumpah menjunjung quran dalam masjid', abis cerita.

    ini tidak anwar seolah-olah menyanyikan bait dari lagu rindu bayangan oleh jay jay.. 'berputar-putar membelitkan kata-kata..' serupa juga jawapan2 separuh masak, menipu diri sendiri yang dibaca oleh pro-anwar disini.

    dia melambat-lambatkan kes mahkamah. dia serang mahkamah, polis dan institusi-institusi yang mempertahankan masyarakat madani. semua untuk mengelakan dia dari sabit dari kesalahan liwat dia.

    saya berani kata kalau dia bersumpah menjunjung quran dalam masjid UMNO hanya akan hidup paling lama seminggu.

    tak payah nak buat keja2 bodoh memporak-perandakan masyarakat, tak payah tambahkan dosa-dosa kering nik aziz membuat 'fatwa-fatwa' putar belit politik.

    anon 4:39 kau masih kesana-sini dengan unta apa?

    ReplyDelete
  28. Anonymous said...
    Assalamualaikum semua,

    Nasihat saya kepada arin2772,

    Bertaubat lah kamu sebelum terlambat, kamu telah melanggar hukum Allah SWT. Dalam Al Quran telah tertulis mengatakan, "sesiapa yang menuduh seseorang itu ZINA ATAU LIWAT, hendaklah ia membawa EMPAT ORANG SAKSI, jika tidak kamu akan dirotan sebanyak 40 kali sebatan."

    Insaflah kamu wahai arin 2772, kesian kepada ibu bapa kamu yang tidak memberi pengajian Islam yang mendalam.

    ---> Sebenarnya, tak ada orang yang tuduh sesiapa. Cuma, ada seorang mamat tu terlalu takut hendak dibicarakan. tak tahu sebab apa? Kepada Anon diatas, tentang 4 saksi tu, memanglah sukar nak bawak 4 saksi. Mana ada orang berzina atau meliwat, biarlan dirinya dilihat oleh 4 orang.

    Tapi 4 orang saksi boleh ditafsir sebagai 4 bukti yg kukuh sebagai contoh, salah satunya ialah ada air mani / ujian DNA / dan sebagainya.

    ReplyDelete
  29. salam...

    sasha2020..

    terima kasih atas pejelasan tu.. perkara tu mmg nak saya cakap tapi tak tertulis sebab dikuasai emosi...

    mohon maaf kalau bahasa saya kesat.. tapi saya menyampah tahap tenuk gagap pada di pengkhianat tu... mohon maaf pada sume ye..

    saya marah sebab dia menipu tak abis2 dan ramai yang percaya... heran bin ajaib saya... pegi lawan kat mahkamah le... pasang lawyer yang 'berkaliber' sampai tujuh lapan orang... tapi masih takut nak lawan... konfem bukti tak boleh sanggah... tuan hakim... sila siapkan bilik untuk tetamu yang akan masuk emula ke kem plkn sg buloh.....

    ReplyDelete
  30. nak tanya 1 soalan sahaja. bila lagi ulama dalam UMNO nak tegur isteri PM yang tak tutup aurat tu? takut kena pecat dengan PM ke ? dari duk mengata PAS itu dan ini tapi gajah depan mata tak nampak. mahathir pun sama, bercakap soal islam berdegar-degar. anak menantu, isteri tak tutup aurat. apa tutup aurat tu tak wajib ke? harap penyokong UMNO tlong jawab persoalan ini.

    ReplyDelete
  31. Sila berikan satu Surah Al-Quran yang membenarkan sumpah dalam masjid..

    ReplyDelete
  32. lebaikudin said...

    Sila berikan satu Surah Al-Quran yang membenarkan sumpah dalam masjid..

    kenapalah jumud sgt..Persoalan disini yang mana penting sumpahnya ke atau tempat untuk bersumpah??dan 1 lagi sumpahnya ni adalah antara manusia dan Allah dan apa hak kita meragui sumpah laknatnya.

    jgn la putar belit mcm Dajal Malaysia..

    ReplyDelete
  33. salam alaikum...

    allo pak oncu...
    jangan buat soalan yg memperlekehkn RUMAH ALLAH TAALA YG MAHA SUCI!!!

    kapir yahudi mana!!!
    kapir yg mana yg tentang Rasulullah SAW lepas masuk KAABAH!!!
    kapir nasrani mana yg lepas masuk KAABAH!!!
    jangan buat soalan tapi tak guna kepala hotak!!!

    MASA ZAMAN ARAB JAHILIYAH MUNGKIN BERLAKU DAN TERJADI!!!
    TETAPI SELEPAS KELAHIRAN JUNJUNGAN BESAR RASULULLAH SAW DAN KEDATANGN ISLAM!!!
    TANAH SUCI MEKAH TERPELIHARA DARIPADA DIJEJAK OLEH KAPIR YAHUDI DAN NASRANI!!!
    ITULAH JANJI ALLAH TAALA!!!
    BAHAWA TANAH HARAM MEKAH TAK DAPAT DIJEJAKI OLEH KAPIR SEHINGGA HARI KIAMAT!!!

    TAK PASAL2 SOALAN SEOLAH2 MENGHINA MEMPERLEKEHKN AGAMA DAN RUMAH ALLAH TAALA...
    KELUAR DARIPADA MULUT MAKHLUK YG KONONNYA MENGAKU ISLAM!!!
    MEMANG BANGANG PUNYE SOALAN!!!
    NAK BERTANYA!!!
    TAPI AKIBATNYA TAK TAU NAK PIKIR!!!

    ReplyDelete
  34. takkan nak tegur isteri PM tak pakai tudung..nak war2kan dalam suratkabau dan berita tv.

    perlukah ulamak brbuat sedemikian semata2 nak puaskan hati segelintir manusia? dan nak meraih sokongan dan political milage utk segolongan?

    Dan jika ulamak brbuat demikian..akan dituduh juga brmacam2?

    Utk anwar..pantang bebenau mencari kesalahannya atau menceritakan keaibannya..tapi naper utk org lain boleh? Kita amalkan Islam mazhab apa?
    Jika tak nak org citer keaiban pempin kita, mudah je..usah citer keaiban pempin org lain.

    ReplyDelete
  35. Walaupun anwar dikatakan tidak berani bersumpah tetapi harus diingat anwar juga seperti sesumpah..berubah, bercabang lidah ikut masa dan ketika.

    Apa sangatlah nak dihairankan kalau anwar itu berani bersumpah atau tidak, perkara yang lebih mungkar dari itu pun dia sanggup lakukan.

    Anwar hanya takut pada bayangan dirinya...didhantui kebenaran yang sering membuatkan dia tidak tidor lena.

    ReplyDelete
  36. Aku memang kagum dengan Tun M,dia takkan cakap sesuatu perkara kalau dia tak pasti ttg kebenarannya.Aku tak kata dia betoi dalam semua perkara,tapi kata-kata dia memang boleh pakai 100% dan dia mintak kita semua guna akal sendiri utk menilai apa yg dia kata.Dia seorang pemimpin Islam zaman moden,yang menyebarkan Islam mengikut peredaran zaman.Iman letaknya di hati,bukannya kat sarban maupun jubah,orang terlalu cepat mentafsir sesuatu dari luaran sehingga tidak dapat melihat apakah mesej yg ingin disampaikan daripada sesuatu perkara tersebut.Celik mata tapi buta hati.

    ReplyDelete
  37. tidak pernah berlaku di dalam sejarah malaysia seorang mangsa rogol berani bersumpah secara terbuka bermati-matian bahawa dia dirogol.


    fikir-fikir lah

    ReplyDelete
  38. Macam kita tak kenal Anwar.. inilah cth pengkhianat negara..

    ReplyDelete
  39. Salam, memang betul kita tidak boleh menuduh orang tanpa saksi.

    Ada yang kata hukuman sebat 40 rotan ada yang kata 80 rotan.

    Bagi kes liwat, aku X nak komen. Tapi bila tengok DSAI, pengasas Abim ni, sejarah dia dari dulu....asyik2 buat demo dijalanan....

    Selepas masuk UMNO, macammana dia naik...satu2 kepala orang dia tijak...Macam mana aib Tan Sri Rahim "ditelanjangkan", macam mana Tun Ghafar dimalukan sehingga X layak mempertahankan jawatan Timbalan Presiden Umno. Rasuah wang dalam pemilihan Umno. Bagai mana dia mengatur keroni2 dia untuk membolot kekayaan negara...

    Dulu akupun sokong dia, ialah dia adalah idola pelajar di tahun 70an, 80an dan 90an. Tapi bila lihat balik ke belakang aku pun tersedar... Bukalah hati dan minda, anda juga pasti akan dapat melihat kelicikkan DSAI.

    Mana janji2 DSAI sebelum ini? Ezam sampai kena penjara dek "bukti" berkotak2 yang dilaung2kan. Sampai sekarang bukti itu pun "hilang" begitu sahaja...

    Mana dia janji DSAI yang mahu membuat pendedahan selepas memenangi 3 PRK ? Di 2 Bukit & Btg Ai yang lalu?

    Itu baru dua bro...Ada banyak janji2 kosongnya...Lu fikirlah sendiri!!!!!

    ReplyDelete
  40. bodoh betul saiful ye..muda2 kena liwat ngan org tua umo 62 thn plk tu..tak ada tenaga langsung nak kemut bontot ke kalaupun tak bagi penerajang..bodoh lagi manusia yg percaya ngan sumpah si saiful..DSAi tak kan nak samakan level bodoh ngan korang semua. Kalau sumpah cam si pondan tu leh selesai masalah..senang le gitu, pas ni aku nak sumpah kete korang tu aku punya..haa ada berani?

    ReplyDelete
  41. pada semua yg pro Anwar tu...TAHNIAH...pada yg pro kerajaan pun sama..cuma kadang2 jgn kita lupa..ALLAH MAHA berkuasa..YANG BENAR TETAP BENAR...pengalaman saya...pengetahuan saya...DSAI tu bkanlah spt mana yg di zahirkannya...maaf pd pnyokong2nya...tapi inilah REALITInya..

    ReplyDelete
  42. salam,
    komen
    1) masuk kaabah. duit berjuta pun x boleh melangkah masuk sekiranya tak di jemput oleh Yang Esa. Allah itu Maha Penyayang.
    2) saksi 4. Islam adil. Kisah Nabi Sulaiman A.S dan Zulaikha, yg mana Nabi di kejar hingga koyak belakang bajunya kerana di tarik. Kemudian di tuduh sebaliknya, tapi ada bukti koyakan baju di belakang. Bukti juga dibenarkan dalam pertuduhan. Allah itu Maha Bijaksana.
    3) sumpah. Bersumpah itu hak antara manusia dgn Allah. Sekiranya dianiaya, hendaklah bersumpah dgn nama Allah, kemudian memohon pertolongan dari Allah. Islam means full submission toward Allah. When everything failed, Allah won't. Allah Maha Adil.
    4) sumpah dari mangsa dirogol. knape x mintak 4 saksi dirogol? kejamkan? itulah sebab kena ada bukti. taktau lah pulak kena ade 4 bukti kukuh ke camne. Sesungguhnya Allah yg lebih mengetahui.
    5) kesilapan Tun M. Gurauan Tun ketika ditanya mengenai sunnah Nabi yg menyimpan jambang dan janggut kerana ketika itu tidak diciptakan lagi Gillette. Saya percaya Tun pun kecewa terkeluar pernyataan itu. Moga-moga beliau telah kesal dan bertaubat tidak mengulangi kesalahan tersebut. Islam tak menghina orang yg telah bertaubat. Sedangkan dalam Islam, sekiranya ade seorang yg dibunuh, dan kemudian diampunkan oleh keluarga si mati. tertuduh tidak dijatuhkan hukuman bunuh tapi berpada dgn mengorban kambing dan disedekahkan kepada fakir miskin. Allah itu maha pengampun lagi maha mengasihani.

    Kelakar, bila manusia tak percaya pada sistem ciptaan manusia. Tak siapa berani merujuk kepada Allah, Al-quran dan as-sunnah. Cuma merujuk kepada Al-quran dan as-sunnah bila berkepentingan. Tanda-tanda besar kiamat.
    Renung-renungkanlah.

    Regards.

    ReplyDelete
  43. salam semua,politik di Malaysia kotor sebab orang yang mengamalkannya. Anda semua tahu ke sebab apa DSAI dilucutkan jawatan daripada Timbalan Perdana Menteri??? mesti ramai yang xtahu kannn??? bukan saja2 TUN lucutkan jawatan DSAI...sebab DSAI pengkhianat negara lah DSAI dilucutkan(DSAI kan menteri kewangan - faham0faham sajala)...mungkin kes liwat tu hanya salah satu cara untuk menutup kes yang sebenar-benarnya yang dilakukan oleh DSAI. Jika kes sebenar dihebohkan, mungkin negara kita dalam bahaya!!!!!!!

    ReplyDelete
  44. salam..tau kalian semua marah akan kenyataan yang di keluarkan Mantan Dr.M, sedarlah, setiap manusia mempunyai kelemahan dan setiap manusia tidak sempurna, jadi tugas kita sesama manus adalah tegur menegur atas kesilapan yang di lakukan, bukan cara caci mencaci, kutuk mengutuk, fitnah memfitnah dan pelabgai lagi, kita semua dikurniakan akal oleh Allah S.W.T untuk menilai baik dan buruk sesuatu perkara...

    ReplyDelete
  45. Tu lah... memang BODOH penyokong2 UMNO dalam ni...

    Kalau bersumpah pun DSAI sekali pun... akan terbatalkah kes dia kt mahkamah jenayah tu nanti???

    So what is the point of sumpah laknat???

    Adakah dengan sumpa Saifool tu, maknanya dia tu memang KAKI kena bontot???

    kalau mcm tu, kita suruh jer la sumer orang kena tuduh (OKT) sumpah laknat kat masjid... untuk diorang dianggap tak bersalah....

    ReplyDelete
  46. anuar simpan sumpah dia untuk PRU13 kot...itu senjata 'bom atom' dia untuk tumbangkan BN pada PRU 13 nanti..awaslah...silap kalo itulah 'plan'nya boleh terkalih kerajaan ni nanti..

    ReplyDelete
  47. Secara tak sedar, umat manusia mula menerima "Demokrasi". Demokrasi ini ciptaan Dajjal. Kita dapat lihat sendiri kesannya. Akhirnya orang ISLAM sendiri yang bercakaran antar satu sama lain. Jom pakat bangun dari tidur yang panjang agar kita semua berupaya mengelak dari fitnah fitnah Dajjal yang semakin hari semakin dasyat.

    BANGUNLAH

    ReplyDelete
  48. setuju dgn LeeZ...

    setahu aku,org yg dituduh sepatutnye bersumpah..klu sume OKT bsumpah dia xbuat,kenapa perlu ada mahkamah dan hukuman?

    nak tuduh org pn kena bawa 4 saksi...udah la xde 4 org saksi nampak nuar sumbat kote kt jubor sepol,doktor pula ckp xde kesan kena liwat..pn sepol nk tuduh2 lg?

    Lagipn musykil aku xhilang bila fikir cara2 sepol diliwat...xkan sepol xblh halang,nuar kn sakit pinggang..klu sepol kena time tido,sepol tido menonggeng ke?

    Jika benar berlaku proses liwat tu sekalipn,aku percaya ia atas kerelaan dua2 pihak..Tp,nape sepol xkena gak?

    Adei...pening2...ni la masalah bila xde hukum hudud....si nuar pula ada hak utk mohon gugurkn pertuduhan...

    apepn...sebagai org ISLAM,kita tidak berhak menuduh tanpa bukti dan mhukum sebelum dibuktikan & sah bersalah oleh mahkamah.
    Allah lebih mengetahui!!!

    -saddamalaya

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.