Tuesday, October 20, 2009

Dalam politik pun ada cuti?

NAIB Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali menafikan parti itu berdepan masalah dalaman berikutan pergeserannya dengan Datuk Zaid Ibrahim sehingga menyebabkan bekas Ketua Umno Bahagian Kota Bharu itu mengambil keputusan bercuti enam bulan.

Beliau sebaliknya berkata, Zaid perlu bercuti kerana memerlukan masa bagi menyiapkan kertas dasar berhubung cadangan penubuhan Pakatan Rakyat secara sah.

"Tiada pergeseran antara saya dan beliau (Zaid). Ini hanya cerita yang dicetuskan oleh media sedangkan tiada apa-apa yang berlaku antara kami berdua.

Mungkin tidak mustahil di dalam PKR semua perkara-perkara yang pelik dan ajaib boleh berlaku. Jika Zaid Ibrahim bercuti apakah sama seperti cuti pekerja-pekerja kilang, swasta dan pegawai-pegawai Kerajaan yang "entitle" untuk cuti umum, cuti perayaan, cuti sakit, cuti rehat dan cuti tahunan.

7 comments:

  1. salam,
    cuti orang politik memang tak sama macam orang bekerja, orang politik bila nak berambus dia panggil cuti le...

    ReplyDelete
  2. ORG GILA TALAK MEMANG GITU ,GISANA TAK KENA GI SISI TAK KENA..

    ReplyDelete
  3. yang keluar UMNo semua bermasalah... PKR tadah je air sampah ni semua... asalkan ada org nak join diorg...

    ReplyDelete
  4. Ooooo.... Benarlah mengikut perakuan Azmin tu ada pergeseran antara beliau dengan Zaid. Kenapa bergaduh. Kesianlah orang tengah meroyan tu.

    ReplyDelete
  5. Itulah..dok dalam UMNo diam-diam, nak keluar parti..tengok apa jadi ezam masuk UMNO? Orang tak pandang pun..Samalah macam Zaid.Setia itu penting. Tak reti ker?

    ReplyDelete
  6. Cuti kerana monopouse dalam politik, dah tak laku..anuar nak yang pucuk..bukan daun tua liat macam zaid

    ReplyDelete
  7. lantak dia la nak cuti ka apa yang hang dok kalut pasai apa...? pi la cacai dan bodek pemimpin umno memang kerja hangpa dok bodek macam tu cari makan cara haram macam tu....

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.