Monday, November 12, 2012

MENGAPA NURUL IZZAH TIDAK TERPENGARUH DENGAN KRISTIAN SEMASA DI ASSUNTA WALAUPUN SALIBNYA BESAR?

"Even me, being schooled in Assunta (secondary school) with a huge cross in the hall and an active singing catholic society did not influence me," Nurul Izzah Anwar Ibrahim.
Kenyataan Nurul di atas membawa maksud bahawa walaupun beliau bersekolah di sekolah mubaligh Kristian Assunta Girl School Petaling Jaya dengan lambang salib yang besar dan aktif bernyanyi, masyarakat Katholik tidak mempengauhi beliau.
Realitinya ketika itu beliau tidak terpengaruh kerana belum ada lagi manusia seperti bapa beliau hari ini yang membuka ruang jalan kepada golongan liberalism dan pluralism untuk mendapat undi sokongan ke Putrajaya. Hasilnya dapat dilihat di hadapan mata terdapat golongan yang memperjuangkan kebebasan beragama seperti Nurul Izzah sendiri.
Jika duhulu apabila bercakap tentang sex songsang, lesbian, transsexual dan bisexual masyarakat Melayu pasti bukan setakat termuntah dan geli malah masyarakat ketika itu akan hanya berbisik malu dan tidak percaya akan kelakuan sedemikian.
Hari ini ada golongan yang menyemarakkan aktiviti ini. Malah bukan setakat melakukan perkara keji itu tetapi memperjuangkan pula hak-hak mereka untuk mendapat sokongan politik seperti apa yang berlaku dengan kemenangan Barack Obama yang mendapat sokongan LGBT.
Ingatlah firman Allah di dalam surah Al-Baqarah ayat 120:
“orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (Wahai Muhammad) sehingga Engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka):
“Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk Yang benar” dan Demi Sesungguhnya jika Engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu Yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah Engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) Yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu”.
Nurul masih tidak terlewat untuk kembali ke pangkal jalan.

8 comments:

  1. MR.

    Nurul mangkuk hayun ini mana ada asas agama.Ngaji sekolah mubaligh.Sebab tu jadi begini.Dia bukan terpengaruh macam kilat.

    Demi undi dan kemaruk kuasa agama islam dan maruah melayu tergadai.

    umno pekena melayu.
    pas jual islam dan tipu melayu
    pkr gadai dan lelong islam/melayu

    Jahanam kalau ada lagi 10 orang ahli politik macam anak Pak Sheh ini..

    ReplyDelete
  2. Sebab budak sekolah assunta ni lah bila jd politicians x kesah org melayu murtad...
    Patotla x kesah psl salib besar dpn sekolah...
    Rupa2nya mmg x kesah!

    ReplyDelete
  3. Hanya satu soalan kepada
    ngo melayu islam:

    apakah hukumnya orang islam
    memiliki kilang buat arak?

    NOTA:
    ada soalan tambahan
    bila video murtad hasan ali nak tanyang?
    lama sangat ditunggu
    hingga ramai jadi murtad

    ReplyDelete
  4. Hai Bani Melayu termasuk Hassan Akidah, Nasharuddin Jonggang, Zulkifli Bisul, Mashitah, Utusan Meloya, Berita Hairan atau Ibrahim Katak dan sementalitinya dengannya :
    Kenapa ada cerita lebih sahih yang anda tak nampak. Apa hukumnya Mirzan Mahathir appointed director on San Miguel Corp board

    Fireworks are seen beside a giant San Miguel beer bottle. Mirzan Mahathir has just been appointed a director of San Miguel Corp. — Reuters pic
    KUALA LUMPUR, Sept 10 — Mirzan Mahathir, the eldest son of Tun Dr Mahathir Mohamad was recently appointed to the board of San Miguel Corp, the biggest food and beverage conglomerate in the Philippines and the owner of San Miguel Brewery Inc.

    ReplyDelete
  5. MR.,anda pun masih belum terlewat untuk bertaubat n kembali kepangkal jln.,guna ayat Quran pun biarlah pd tempat nye.,jgn pandai ngata org sdgkn diri sdnri yg lebih..wallahualam..

    ReplyDelete
  6. Habis yang Abdullah Badawi dulu cakap apa tu ? Dia terus-terang kata kalau orang Islam di Malaysia nak murtad, apa yang nak dibuat ?

    Kenapa pencacai UMNO tak kutuk Dollah Badawi ?

    Nurul Izzah setakat kutip ayat Al-Quran, kamu kata dia beri lampu hijau untuk murtad TAPI Dollah Badawi MEMANG kasi lampu hijau, kamu senyap je.

    Kenapa ? Dah bengap ke ?

    ReplyDelete
  7. Helo pecacai PAS PKR termasuk Anon. November 12, 2012 4:40 dan yang sewaktu dengannya. Kalau setakat baca blog puak korang memang cerita dah putar belit.

    Mirzan dah letak jawatan director. Dulu dia dilantik sebab pemilikan saham Petron adalah terbesar.

    "Mirzan is a director of Petron Corporation.
    Petron Corporation, which owns a network of refineries and petrol dealerships in the Philippines, is an associated company of San Miguel Corp.

    Mirzan (left) resigned as a director of the San Miguel Corp, a Filipino beer brewing company, in April 2010."

    ReplyDelete
  8. Anon November 13, 2012 5:55 PM yang Bengap. Memanglah kalau orang nak buat maksiat ka nak murtad ka kita tak boleh nak buat apa macam kata Pak lah. Tapi janganla sampai nak sediakan pulak peluang dengan menukar perlembagaan supaya kedudukan agama lainpun sama di Malaysia. Ada reti?

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.