Saturday, March 28, 2009

Benih cacing kerawit telah mula membiak dalam usus UMNO

KUALA LUMPUR 17 Mac - Lembaga Disiplin UMNO mendapati Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin bersalah dan diberi surat amaran.
Utusan 17/3/2009

KOMEN:
Najib tidak mudah menangani rasuah politik kerana Cacing Kerawit telah membenih dalam usus UMNO. Lagi 10 tahun @ 2 penggal benih-benih cacing kerawit ini akan membiak dan memakan semua zat-zat dalam badan UMNO sedikit demi sedikit sehingga UMNO akan mati.

Yang sebenarnya kemenangan Najib dan Mahyuddin hari ini bukan untuk dirayakan oleh ahli-ahli UMNO tetapi kemenangan mereka hari ini supaya mempastikan cacing-cacing kerawit ini dibunuh sebelum cacing-cacing kerawit ini bersarang dan membunuh UMNO.

Kepimpinan Najib juga mestilah membongkar dan menelanjangbulatkan siasatan rasuah politik di kalangan pemuda. Lembaga disiplin UMNO mestilah juga berdisplin supaya tidak menutup terus buku-buku dan maklumat siasatan.

Fungsi mereka seharusnya berjalan setiap jam dan minit bukannya bermusim semasa pemilihan sahaja. Buka buku siasatan ini untuk tatapan ahli UMNO yang berdaftar supaya mereka tahu KTV Lounge mana yang selalu pemuda berfoya-foya bersama gadis-gadis jelita.

Siasat kembali bagaimana orang bersalah boleh menang sebagai ketua pemuda UMNO. Siasat juga bagaimana orang KJ boleh duduk di dalam Lembaga Disiplin.

35 comments:

  1. klu najib pun penuh persepsi rasuah macam mana nk banteras rasuah!!, sendiri fikir lah.

    ReplyDelete
  2. ASASLAMUALAIKUM MUMMY

    SY STUJU PENDAPAT MUMMY MENGENAI KJ. RAMAI DIPIHAK AKAR UMBI TAK MENYENANGI GELAGAT KJ. DEK KERANA KESNYA SEBELUM PENCALONAN TEMPOH HARI. WLUPN DATUK HISHAMUDIN DITUGASKAN UTK MENGAWASI JENTERA PEMUDA SEWAKTU PRK NANTI, AKAN TIMBUL PULA PERSEPSI NEGATIF SEKALIGUS MENGUNDANG PADAH BILA PEMBANGKANG AKAN MENGGUNAKAN ISU DALAMAN UMNO ITU SENDIRI. TP SAYA TETAP MEMPERCAYAI KEBOLEHAN CALON2 YG BERTANDING. SEMUGA DGN KEPIMPINAN BARU UMNO AKAN MENGEMBALIKAN KEPERCAYAAN TERHADAP BARISAN...WALLAHUALAM

    http://jeffrydamien09.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. 1. Setiap pertuduhan keatas Najib di kira benar oleh penyokong Pakatan Rakyat.

    2. Manakala setiap pertuduhan terhadap Sheikh Anwar Al Juburi adalah di kira fitnah oleh penyokong Pakatan Rakyat.

    3. "Aku kata kat hang boleh, hang kata kat aku tak boleh."

    4. Amalan politik wang telah di ilhamkan oleh Sheikh Anwar Al Juburi ketika merebut jawatan Ketua Pemuda & ketika bertanding menentang Tun Ghafar Baba.

    5. Tidak perlu ditanya bukti dan kenapa tiada tindakan dikenakan terhadap Sheikh Anwar Al Juburi.

    6. Pembalasan di terima Sheikh Anwar Al Juburi ketika pada krisis tahun 98.

    7. Kini episod politik Pemuda berulang pada tahun 2009.

    8. Calon yang didapati bersalah megamalkan politik wang menang jawatan Ketua Pemuda.

    9. Agak hairan kenapa masa di ambil lebih 6 jam untuk mengira 790 undi.

    10. Sebab itulah pengiraan secara komputer di tolak oleh perwakilan.

    11. Pada awal pengiraan dan keputusan undian yang pertama diketahui, tiada kelibat penyokong calon yang menang.

    12. Selepas pengiraan undian yang kedua hampir diketahui, tiba - tiba laungan dan jeritan nama calon yang menang berkumandang.

    13. Agaknya calon yang menang telah kalah pada pengiraan undi yang pertama sebab itu ada permintaan untuk pengiraan semula undi.

    14. Ahli - ahli akar umbi mesti cekal dan berpendirian untuk menangani sebarang masalah selepas ini.

    15. Mungkin 'the richest unemployed person in Malaysia will be the next coming PM?'

    16.Percayalah Rukun Iman - Percayalah Qada dan Qadar.

    17. Hikmah sesuatu kejadian itu ada sebab dan musababnya.

    18. Bertindak untuk perubahan.

    19. Berani berubah.

    ReplyDelete
  4. Najib dah tak boleh buat apa dah..!!sebab cerita Najib dgn Mongolia tu dah dalam poket PakLah dan Najib...!!

    Melayu tertipu lagi...!!

    ReplyDelete
  5. baru mula??? ia sudah rosak teruk-teruk sampai cacing pun tak nak makan lah.

    kononnya membangun melayu, tapi selepas 52 tahun di bawah pimpinannya, melayu masih tertindas dan miskin. macammana??? kena berapa ribu tahun lagi???

    ReplyDelete
  6. Salam perjuangan,

    Seorang KP Bahagian pernah berkongsi pengalaman beliau dengan Pemuda IKS. Beliau mengatakan bahawa "post mortem" yang dijalankan selepas keputusan pemilihan diumumkan akan memecahbelahkan perpaduan di kalangan ahli sesebuah organisasi.

    Perkara ini bukan sahaja difokuskan kepada Pemuda UMNO malah dalam setiap pertubuhan yang pernah wujud tidak kira peringkat mana.

    Namun jika kita berasa keseluruhan atau sebahagian sistem sudah rosak, adalah lebih baik untuk kita berusaha memperbaikinya. Dalam erti kata lain, sistem yang perlu diteliti dan bukan individu. Ini kerana dalam sesebuah sistem, sekumpulan individu yang menggerakkannya.

    Maka haruslah kita menurut atau merujuk kepada golongan bijak pandai yang matang untuk menyelesaikan masalah ini.

    "MEMPERKASA GENERASI BARU"

    Pergerakan Pemuda
    UMNO Cawangan Taman IKS
    Bahagian Batu WP

    http://pemudaiks.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Pemuda Kulim,

    Sy setuju sgt pengikiraan undi secara elektronik drp manual sebab ini akan membuat UMNO lebih wibawa dan dipercaya oleh perwakilan serta seluruh org Melayu.

    Kalau cacing kerawit dlm UMNO itu sgt lah senang Mummy!

    Ambil ubat cacing sehingga seluruhnya mati. Dan tak boleh biarkan satu pun hidup kerana nanti akan muncul generasi baru pula.

    Jadi ambillah segala jalan samada undang-undang negara, parti atau secara sulit utk memastikan manusia seperti KJ itu lenyap dari bumi Melayu ini.

    ReplyDelete
  8. Salam Mummy,

    Saya setuju sesangat kalo Najib dan Mahyuddin mensegerakan tugas2 pembersihan UMNO dari cacing2 yg melumpuhkan jentera UMNO. Mereka perlu korek dalam2 sampai cacing2 yang kat celah2 tersepit pon mampos. Jangan pulak tinggalkan seko dua cacing2 yg depa rasa berguna utk kepentingan masing2 di masa depan pulak nanti. Tp sebelom itu, pencuci2 berkenaan kene pastikan yg diri mereka itu bersih dari segala kotoran jugak sebelom mula kerja2 mencuci / membunuh cacing2 ini. Kalau badan pencuci kotor dgn benda2 kotor, nk bersihkan benda lain yg lebih kotor akan menyebabkan badan pencuci tuh lagila kotor betul tak? okla salam

    ReplyDelete
  9. KALI NI AKU SOKONG HANG MUMMY. UNTUK TUBUH YANG SIHAT SEBARANG JENIS CACING PUN TAK BOLEH TUMPANG HIDUP DALAM PERUT KITA,TELAN LAH ZENTAL DAN JADAM SUPAYA CACING CACING NI MUSNAH SEBELUM DIA BERANAK BERCUCU DALAM PERUT KITA KHASNYA DALAM RUMAH KITA. UMNO. TERLALU RAMAI SANGAT YANG TAHU RACUN YANG DIBAWA OLEH ANAK CACING DARI N.9 NI. CEPAT AMBIL TINDAKAN D.S. NAJIB DAN D.S. MAHYUDDIN . CACING NI TAK BOLEH DISIMPAN

    ReplyDelete
  10. From Tun Dr Mahathir Blog.

    4. Mereka memilih sebagai ketua mereka seorang yang telah didapati bersalah menggunakan wang dan sogokan dalam usahanya untuk dipilih sebagai Ketua Pemuda. Samada dia dibenar bertanding atau tidak, tidak menidakkan dianya adalah perasuah.

    5. Hukuman yang dijatuhkan kepada orang ini tidak setimpal dan adil kerana orang lain yang didapati bersalah sama sepertinya tidak dibenar bertanding.

    6. Tidak pernah terjadi orang yang dikenali dan diakui umum sebagai perasuah oleh Lembaga Disiplin, oleh parti dan oleh orang ramai dipilih dan dijunjung tinggi sebagai ketua. Tetapi inilah yang dilakukan oleh Pemuda UMNO yang dahulu terkenal sebagai barisan hadapan dalam perjuangan UMNO.

    7. Pemuda telah merosakkan imej UMNO dan imej orang Melayu sendiri. Rupa-rupanya duit lebih utama daripada bangsa dan negara. Apakah rakyat akan terima dipimpin oleh tokoh rasuah yang terkenal? Perbuatan merestui rasuah adalah satu pengkhianatan kepada bangsa Melayu dan negara Malaysia.

    8. Juga saya hairan kenapa untuk mengira hanya 790 undi mengambil masa lebih dari enam jam?

    9. Apakah pengira undi tidak tahu kira? Atau apakah sesuatu sudah diusahakan untuk menjayakan menantu Perdana Menteri. Ini menjadi soalan bukan daripada saya seorang tetapi oleh semua orang ramai. Tak usahlah Perdana Menteri bercakap berkenaan dengan menolak rasuah kerana menantu yang perasuah diberi keistimewaan luar biasa.

    10. Ini juga menghakiskan lagi kepercayaan rakyat kepada UMNO.

    Seluruh kampung terkejut bagaimana PERASUAH menang? Seluruh negara menyalahkan 304 perwakilan yang menyokong dan mengundi KJ.

    1.Ini adalah kerana mereka ini menyokong PERASUAH.

    2.Mereka juga merestui RASUAH dalam UMNO.

    3.Ketua Pemuda UMNO Malaysia ialah Ketua Rasuah Malaysia.

    4.Rasuah adalah antara elemen yang perlu ada pada UMNO khasnya Pemuda UMNO Malaysia.

    5.Mengamalkan RASUAH adalah perlu ada dalam UMNO khasnya Pemuda UMNO.

    6.Selain dari pencalonan yang cukup, RASUAH hendaklah di amalkan bagi setiap calon dalam pemilihan UMNO khasnya Pemuda UMNO. Maka layaklah seseorang itu layak bertanding.

    7.Jangan memberi pencalonan dan undi kepada calon yang tidak menabur RM.

    75 Bahagian mencalonkan MM tetapi perwakilan dari bahagian itu tidak mengundi telah menafikan suara ahli dari bahagian itu. Mereka tidak amanah terhadap ahli bahagian mereka. Ini bukan sahaja pada peringkat Pemuda, tetapi perlu di semua peringkat KECUALI mengundi kepada calon yang hilang kelayakan dan di dapati bersalah oleh Lembaga Displin.

    Mereka ini di anggap sebagai PETUALANG sepertimana di katakan oleh Hishamudin. Bagi mereka yang mengundi kerana di sogok oleh RM kita boleh anggapkan mereka ini JALANG POLITIK.

    Rukun Perjuangan yang di sebutkan oleh Pak Lah dalam ucapan terakhirnya adalah tiada makna. Beliau menyokong RASUAH dalam UMNO.
    Setia kawan dari sudut apa yang Pak Lah faham. Perlukah kita setia kawan pada kawan yang korup. Kita boleh berkawan tetapi tidak perlu menyokong untuk menjawat jawatan.

    KJ memenangi Ketua Pemuda pada ketika bapa mentuanya masih lagi jadi Presiden dan PM! Ini kena kita faham!
    Kenapa perlu dia berlakon merayu kepada MM dan KT supaya membantu beliau. KJ punyai team SETIAKAWAN, gunakanlah kawan-kawan setiakawan untuk bekerja bukan membuat UNTUNG!

    Menyokong KJ sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia bererti menyokong RASUAH!

    Ahli Pemuda UMNO jika menyokong segala aktiviti Pemuda untuk sesi 2008-2011 adalah menyokong aktiviti RASUAH POLITIK.

    Ketua Pemuda UMNO adalah KETUA RASUAH MALAYSIA.

    Antara Bahagian Pemuda yang mencalon calon tetapi tidak perwakilannya tidak mengundi apa yang di calonkan oleh bahagian ialah
    Alor Star - Zubir dan rakan-rakan
    Sg Petani - Azhar Mahmud, Nazri Zakaria, Tarmizi Musa & Azlizam Saleh.
    Merbok- Saiful Azizi, Anuar Ahmad, Roslan Che Azmi & Rosnawi Zenon.
    Kulim Bandar Baru - Naib Ketua Pemuda @ Ketua Jalang Politik Pemuda Kedah NOR AZAM BIN ABDUL GHAZALI
    A-2 RUMAH MURAH JLN KG PMTG PASIR
    34950 BANDAR BARU
    KEDAH
    No Ahli : 01475258 ; No KP : 741219025041 ( sila semak acc bank beliau. Duit terakhir dapat di Putrajaya belum d bank in lagi), Mohd Mustapa Kamal, Saiful Helmi Abdul Razak & Mohd Aznan Mahmud.
    Jerai - BASORRI BIN ABU HASSAN
    KETUA PEMUDA BAHAGIAN
    F 544 KG SEDAKA TENGAH
    06900 YAN
    KEDAH No Ahli :00182702 No KP : 690101027247 ;No Tel : 019-4752825
    ,ZOLKIPLI BIN AHMAD,SHAHRUL ANUAR BIN ROZE, AZHAM BIN NORDIN.
    Pokok Sena- HARIS BIN CHE MAT
    KETUA PEMUDA BAHAGIAN
    NO 2 BT 12 1/2, JLN NAKA
    06400 POKOK SENA
    KEDAH
    No Tel 04-7821292; 019-4274763 &013-4237896
    KAMAROL BIN SALLEH, AZHAILY BIN ZAINOL ABIDIN
    4 JOHARI BIN SAAD
    AHLI JAWATANKUASA PEMUDA BAHAGIAN
    NO 6 KG TEBU HUTAN KG
    05350 ALOR SETAR
    KEDAH
    No Tel 013-4553194

    Ada lebih kurang 20 Bahagian yang mencalonkan MM tetapi tidak mengundi MM.

    Jumpa lagi. Ada sambungan.....

    ReplyDelete
  11. 1. Pendedahan yang perlu diberi perhatian.

    2. Gaya penulisan SB Rakyat tidak berunsur fitnah

    3. Kalau betul, berdoa agar Allah SWT membuka hati orang yang tahu akan rasuah politik melaporkan ke pihak - pihak yangbertanggungjawab

    4. Syabas SB Rakyat.

    5. Tak tumbuh tak melata, tak sungguh orang tak kata.

    ReplyDelete
  12. Buat la polis report, senang cerita !! Jgn cakap aje, no action pun tak guna !

    ReplyDelete
  13. Mum Rock,

    Bukan 'cacing kerawit' lah... Kerawit Jantan (KJ).

    ReplyDelete
  14. Memang ada parasit.
    Jangan risau DS Najib ada cara tersendiri untuk menghapus parasit-parasit tersebut.

    Jangan pandang keupayaan DS Najib. Dia master of strategy....


    Biarkan dia...uji minda anda:

    Dimanakah maksud ayat dibawah ni biasa disebut-sebut??

    Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku, perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku.

    ReplyDelete
  15. dok perati dari luaqMarch 28, 2009 at 7:09 PM

    Tok Mudim, kasi sunat sekali lagi budak KJ.

    KEPADA AHLI-AHLI UMNO.

    UMNO akan di kapan tidak lama lagi jika gejala rasuah politik gagal di tangani. Bukan sahaja di peringkat pemuda tetapi kesemua peringkat. Yang dah tua dalam UMNO dan masih mengamal politik wang hentikanlah. Orang tahu perangai anda. Lakonan anda orang tahu cuma nak jaga maruah sahaja. Anda masih bernasib baik tidak di malukan!

    Membaling kasut ke muka bukan sesuatu yang baru! Jangan jadi anda orang pertama ahli UMNO di baling dengan kasut!!

    KEPADA KETUA-KETUA BILIK GERAKAN DALAM PARLIMEN/DUN YG TERLIBAT DENGAN PILIHANRAYA KECIL KHASNYA DUN BUKIT SELAMBAU.

    1. PASTIKAN JANGAN MENYELEWENG. PUR 12 SEMUA ORANG TAHU VOLUME NYA JADI KECIL DAN SEMAKIN KECIL. DARI BHG KE DAERAH MENGUNDI MAKIN SUSUT.

    2. PASTIKAN BILANGAN PENGUNDI LUAR DENGAN VOLUME ITU SAMA. JGN SAMPAI 1/2 HARI DAH TIDAK ADA. SG LALANG, TASEK APONG, TAMAN PERUDA- JGN ULANG LAGI.

    3. MAKANAN BAGI BETUL-BETUL. BILA ADA ORANG SPONCOR, VOLUME ITU DI POTONG DENGAN SEWENANG-WENANG. INI BERLAKU DI DUN TG DAWAI. ORANGNYA HEBAT SEKALI, BERLAKUN SAKAN. HABIS KENA TIPU, TAPI MASIH NAK PEGANG JAWATAN PENTING. ZAMAN NAJIB, ANDA TIDAK PATUT ADA LAGI.

    4. VOLUME UNTUK KERJA-KERJA POSTER JGN TIPU!! TAPI INILAH SAAT PALING SESUAI NAK KONA, BETUL TAK ANUAR AHMAD NAIB KETUA PEMUDA MERBOK NO AHLINYA 00188912. HENTIKAN ! WALAUPUN ANDA UNDI KJ, MINTA JUJURLAH. SIKAP INI MEMBUAT ORANG BENCI UMNO.

    5. KETUA-KETUA PANITIA DI PERINGKAT BAHAGIAN BAGI SEPERTIMANA DI PUTUSKAN JGN PASANG FILTER.

    KEPADA PERWAKILAN DARI MERBOK UNTUK SEMUA PERINGKAT, DUIT RASUAH POLITIK YANG ANDA DAPAT GUNAKANLAH UNTUK KEGUNAAN SENDIRI. JIKA BAGI/BELANJA MAKAN MAKA BIAK DAN MENCAMBAHLAH LAGI BENIH RASUAH DI BAHAGIAN MERBOK. MALULAHLAH SIKIT!! AHLI-AHLI CAWANGAN TAHU NIAT ANDA UNTUK KE PWTC, NAK KUTIP RM SAHAJA.

    HENTIKAN DAN MUSNAHKAN POLIIK WANG JIKA ANDA SAYANG UMNO!!!
    JIKA UMNO DI KAPANKAN, ANDA ADALAH SEBAHAGIAN PENYUMBANG PROSES INI.

    kepada Saiful, laksanakan ! Bkn cakap kosong!!!!!!!!!

    WASALAM.

    ReplyDelete
  16. SETELAH SEMALAMAN MUMMYROKIAH BERFIKIR , AKHIRNYA MUMMY MENULIS JUGA KOMEN TTG KJ..WPUN BERAT JARI INGIN MENAIP GELARAN "CACING KERAWIT" KEPADA KJ...NAMUN DIGAGAHKAN JUA...SYABAS MUMMY...ANYWAY FOR ME, BN@UMNO NI DAH TAKLEH NAK BERSIH DAH,BUDAYA RASUAH DLM UMNO BERAKAR UMBI DARI DULU LAGI , SBB TU PARTI POLITIK LAIN XDE PUN KUAR SKANDAL POLITIK WANG DLM PEMILIHAN PARTI MASING2 TP UMNO YG ADA...AHLI2 UMNO MCM MUMMY NAK TGK UMNO BERUBAH DAH GEJALA RASUAH AKAN TERHAPUS DI BAWAH NAJIB ? HAHAHA...ITU ANGAN2 YG AGAK MELUCUKAN , XKAN MUNGKIN.KALAU NAJIB SENDIRI DIKETAHUI RAMAI TERUTAMA PEGAWAI2 & KAKITANGAN KERAJAAN BHW NAJIB MMG SONGLAP DUIT , KUTIP KOMISEN YG BYK DAN MENGAMALKAN RASUAH DLM KARIER POLITIKNYA ...KALAU DAH KEPALA PUN KAKI RASUAH , MCM MANA NAK HAPUS GEJALA RASUAH ? EHEHE...KELAKARNYAA....

    ReplyDelete
  17. Aku setuju dengan apa yang diungkap oleh 'dok perati dari luaq'.

    Tapi tak berapa setuju kalau hang kata keempat-empat perwakilan dari Merbok mengundi 'perasuah' sebagai KP. Rasanya Roslan tak undi dia. Yang tiga lagi, macam dok kata.

    Seorang kalut sokong kedua-dua, Ketua dan Timbalan. ( Malang baginya, boss dia kalah kpd YB Razali, maka kurang sedikitlah habuannya. Tapi sebelum ni, dah 'tutuh'bagai nak rak. Punya dok jadi kuda tonggek, sampai org lain dok kalot dgn PRK Bt Selambau, dia tak turun tunjuk muka pun. Tapi tak pa, balaci ada boleh pangku kerja hang)

    Seorang lagi, ni pak turut yang tak reti buat kerja sendiri. Ikut pungkok ketua boleh le ! Janji syuru mashuuuk !
    Bukan main lagi aku tengok kat PWTC, sombong tak tegoq kawan pun. Baru dok belajar nak kenai2 'pembesar2' dan 'perasuah2' di KL.

    Yang ketiga ni pun tak kurang hebat. La ni dah jadi Ketua Cawangan ooi ! Ha, kalau nak tau camna rupe pembelot, ni dia orangnya. Dulu dalm dok jadi PK (Pegawai Khas kot ) kpd mantan Ketua Bahgian, dia boleh main kayu tiga, sokong sebelah sana pula ! La ini, pandang pun tidak pada boss dulu ! Kencing lagi ada. Aku tengok mlm tu kat TV, kera pun kalah lompat macam dia atas pentas - punya seronok perasuah besaq menang. Camna boleh tukaq Viva tu kot ? Dia ni ke agen hulur dalam tandas di Kelab Laguna Heit ? Eloklah tu, ketua dia ajaq dia macam mana nak huloq tapi tak boleh org lain kesan!

    Hang Lan, kalau sungguh hang tak sokong perasuah, kami di cawangan2 hormat hang. Tapi kalau kami tau hanmg juga termakan, siap tobat kami tak undi hang dah.

    Kami dengaq perasuah nbak mai bantu Pemuda Merbok di Bt Salambau. Tok sahlah, bagi kalah aje ! Baik org UMNO, baik rakyat .... semua meluat. Cukup, cukup . Yang dok ada kat Merbok pun dah cukup busuk. mai sekoq lagi cacing kerawit, lingkop habih !

    ReplyDelete
  18. Bloggers,
    Mummy dengaq kata KJ diboooo sakan dalam dewan PWTC setiap kali namanya disebut.
    Awat depa buat lagu tu?
    Nampaknya depa dah sedaq cacin kerawet dok kerobek pungkoq UMNO noooo....

    ReplyDelete
  19. kalau hapus rasuah umno akan padam bersama, rasuah cara umno, rasuah buidaya umno, kesian melayu sering diperbodohkan oleh melayu sendiri ,,,

    ReplyDelete
  20. http://1426.blogspot.com/2009/03/stupidiest-among-morons-of-united-malay.html

    ReplyDelete
  21. Mummy,
    Ini kesah benar mengenai cacing kerawit.
    Seorang penjual ubat jalanan Rahman namanya.Orang Kedah terutama mereka yang suka pi pekan-pekan Nat (Pasar Tani sekarang) pada tahun awal 60an mesti ingat dengan Rahman ini.
    INI PROMOSI UBAT CACING KERAWIT yag Rahman jaja:
    "Caing kerawit ini celaka;
    Pungkur Melayu dia korek;
    Pungkur Raja pun korek;
    Pungkur hindu dia korek;
    Pungkur cina lagi dia korek:

    Mai-mai beli ini ubat cacing kerawit yang baik;
    Jika cacing kerawit tak baik juga
    kita bunuh itu orang yang ada cacing kerawit.
    Dia tak korek pungkur lagi.

    Ali Anak Bukit

    ReplyDelete
  22. Pemuda_Kulim cakap macam bagus tapi tanpa malu dia sendiri gunakan perkataan/panggilan Anwar Al-Juburi! Hang tak payah nak sembanglah kalau hang sendiri takde tertib dan sopan! Apa kata aku pulak panggil hang Pemuda_Kulim Al-Puki!

    ReplyDelete
  23. abang Pemuda KulimMarch 29, 2009 at 2:10 AM

    Al Juburi..... Nak tahu lebih detail, tanya Mat Sabu. Dia yang memeperkenalkan gelaran ini. Kenapa anda tak tahu?????

    Please ask Mat Sabu for further/more detail!!!!

    Kawan dengan setan boleh, tak kan tulis mcm tu tak boleh.

    ReplyDelete
  24. Sehingga jam 12.00mlm tadi, jentera Pemuda Merbok masih terkapai-kapai tak tahu nak buat apa. Tidak kesemua Ketua-Ketua Pemuda Cawangan di maklumkan tentang penamaan calon.
    Kami yang dari jauh datang ingin turut serta penamaan calon tertanya-tanya.

    Menurut Ketua Pemuda cawangan yang kami temui, Pemuda Bahagian sedang mesyuarat. Mereka menanti signal dari Pemuda Bhgn. Sehingga jam 12am tadi belum ada apa-apa tindakan lagi. Mungkin mereka sibuk mengira/membahagi hasil rasuah yang mereka perolehi.

    ReplyDelete
  25. SAYA SETUJU SANGAT DENGAN MUMMY NI...MUAHAHAHAHA

    KITA HUMBAN SANG PERASUAH NI KE DALAM KOLAM KUNYIT!

    ReplyDelete
  26. Orang luar,
    Inilah akibatnya kalau hangpa sumua pilih koporate dari Kuala Lumpur sebagai ketua pemuda.Katanya ketua pemuda ni talibarut dan tukang kutip tochee KJ. Mana dia ada masa nak fikir pilihanraya Bkt Selambau.
    Kalau dengaq bersyarah kedegung-kedegang tapi tong kosong.
    Tapi baguslahhhh..laluan mudah untuk calun Bebas di Bkt Selambau.

    ReplyDelete
  27. KJ.. Rasuah, KJ.. Rasuah itulah laungan yang bergema di PWTC pada hari keputusan. KJ tiada penyokong cuma tulen,yang ada promoter-promoter yang dibayar utk buat promosi yang akhirnya bertempiaran lari melihat gelombang pemberontakan penyokong MM.

    Selepas pengiraan undi pertama KJ kalah dan naik-turun2 jumpa pengurusan UMNO berkali2 keputusan berubah! magic sungguh.

    Yang pastinya satu kompromi berlaku dimana KJ diberi jawatan KPM bagi memenuhi syarat PakLah dan sebagai balasan MM tutup mulut dilantik sebagai Menteri.

    yang kita penyokong dibawah bergaduh sama sendiri.. yang untung diatas jugak... Kesimpulan jangan taksub pada individu tunggu dan lihat ..

    ReplyDelete
  28. KJ pemusnah ,perosak dan pelingkup Umno. Perwakilan yang pangkah KJ semuanya ulaq ayaq lapaq duit.Bodoh serupa kerbau.

    ReplyDelete
  29. KJ tiada penyokong..yg ada hanya promoter dan wang samun khazanah negara.....Dulu mertua ada bolih samun suka hati.....talibarut sigapore....sekarang apamacam????Pakat sama AZEEZ mamak baling..macamana mau samun lagi....SIMPANG renggam bolih deal lagi ke...itu johari sudah taraak...ha!ha!

    ReplyDelete
  30. Sekadar nak buat pembetulan:

    G2 Jerai iaitu Izham Din dan Anuar Rozee telah memangkah Dato' Mukhriz. Mereka telahpun menunaikasn hasrat ajar umbi. Saya bangga dengan mereka.

    Saya sentiasa bersama-sama Izham Din sepanjang PAU!!!

    *ahlulumnojerai*

    ReplyDelete
  31. TAK KIRALAH SIAPA YANG MENULIS SIAPA YANG MEMBACA,YANG JELAS IALAH ANDA SEMUA MEMANG BODOH,KJ YANG UNTUNG,PERWAKILAN SEMUANYA BODOH BODOH BELAKA.INILAH UMNO YANG INGIN MENDEKATI HATI PEMUDA...MAI LAH DIPERSILAKAN....TAPI MAI DENGAN ILMU JANGAN MAI DENGAN PAKAIAN SEGAK SAHAJA.SEBAB NANTI TAK CUKUP TANAH NAK LARI.....? UNTUK PILIHANRAYA N25 BUKIT SELAMBAU DAH JAMIN CALON YANG MENANG IALAH CALON BEBAS TAK CAYA KITA TUNGGU NANTI....?

    ReplyDelete
  32. SIAPA SIAPA YANG NAK SEMBANG MALAM NI KITA JUMPA DIMAKBUL ATAU HUSIN ATAU PELITA...HIN SKIT ISU LEPAS TU KITA TENGOK SIAPA NAK CABAR SIAP..SIAN SILUNCAI.SETAKAT HARI NITAJUL URUS DAH KUMPUL HAMPIR 600 RIBU TAK CAYA TANYA PEGAWAI BANK YANG BERNAMA N****M** FUH KAYA LAGI TAJUL

    ReplyDelete
  33. Tabik mummy,kerana dapat teropong adanya cacing kerawit dalam UMNO.Masalah nya UMNO dibawah Najib hendak minum ubat cacing ke tidak,kalau dia minum pasti cacing kerawit akan mati atau ubat cacing yang diminum tidak kuat.Ini yang saya bimbang.Saya cuma boleh bunoh sikit-sikit dibahagian.

    ReplyDelete
  34. wwoi dok perati dari luaq,

    cakap jangan ikut sedap mulut saja... ! hang tanya askar pencen. yang dah jadi calon bebas.. berapa banyak dia sapu duit pengundi luag masa pru 12... jangan dok hentam orang lain tak tentu pasal...buta perut la hang ni..

    hang kata tajul sapu 600 ribu,sikit tu... awat tak kata 600 juta... bodo piang ! nak fitnah orang pun nak kena ajag..

    ReplyDelete

Bloggers adalah mereka yang digolongkan berakal, waras, bijak dan berilmu serta dikira mempunyai peradaban yang tinggi. Elak dari bahasa-bahasa lucah atau yang tidak bersopan.
Sesungguhnya yang ampunya blog tidak akan bersubahat, bertanggung jawab dan menafikan segala bahan-bahan tersebut.